Jump to content
KrzysztofZ

Polowanie na samoloty

Recommended Posts

A ja bym zawiesił takiego pilota za narażanie życia ludzi bo decyzję o drugim podejściu powinien podjąć dużo wcześniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A ja bym zawiesił takiego pilota za narażanie życia ludzi bo decyzję o drugim podejściu powinien podjąć dużo wcześniej.
Jasne. Mógłby przecież latać w kółko nad lotniskiem aż wiatr ustanie. :icon_confused:

 

Ja bym zawiesił tych pasażerów - po co wsiadali do samolotu, jak widzieli, że pogoda sie psuje. (to tylko taki sarkazm - no comments).

 

W necie dużo jest filmów z takich karkołomnych lądowań, ale jakoś wszyscy raczej cieszą się, że wszystko dobrze się skończyło, niż oddają pilotów pod sąd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwsza przygoda ze spottingiem i pierwsza fotka przez Synte Canonem 350D.

 

UT711

MD-11F FedEx (zidentyfikowany z pomocą ludzi z forum.rnavspotters.pl :Beer: )

img0575copyie0.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jasne. Mógłby przecież latać w kółko nad lotniskiem aż wiatr ustanie. :icon_confused:

 

Ja bym zawiesił tych pasażerów - po co wsiadali do samolotu, jak widzieli, że pogoda sie psuje. (to tylko taki sarkazm - no comments).

 

W necie dużo jest filmów z takich karkołomnych lądowań, ale jakoś wszyscy raczej cieszą się, że wszystko dobrze się skończyło, niż oddają pilotów pod sąd.

 

Samolot wylądował w drugim podejściu.

Ciekaw jestem jak byś myślał gdybyś był w tym samolocie i gdyby uległ on rozbiciu (retoryczne pytanie).

Owe filmiki pokazują jak komercja traktuje pasażerów. Obejrzyj sobie te filmiki, które kończyły się rozbiciem samolotu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Samolot wylądował w drugim podejściu.

Ciekaw jestem jak byś myślał gdybyś był w tym samolocie i gdyby uległ on rozbiciu (retoryczne pytanie).

Owe filmiki pokazują jak komercja traktuje pasażerów. Obejrzyj sobie te filmiki, które kończyły się rozbiciem samolotu.

Chociaż media zrobiły z pilota bohatera, to moim zdaniem popełnił on błąd. Jednak ten błąd nie polegał na samej decyzji o rozpoczęciu podejścia, bo lądowanie przy silnym bocznym wietrze nie jest niczym niezwykłym i jest intensywnie trenowane na symulatorach. Zresztą i tak nie miał innej możliwości jak wylądować, czyż nie?

 

Błąd polegał na tym, że pilot wyprostował samolot w osi pasa kiedy był jeszcze kilka metrów nad ziemią, w dodatku wyraźnie odchylony w prawo od osi pasa. Po pierwsze widząc, że dryfuje na prawą stronę powinien wcześniej podjąć decyzję o przejściu na drugi krąg. Nie zrobił tego, jednak dalej można było wylądować, pod warunkiem, że odkręciłby samolot w lewo w momencie przyziemienia, albo tuż przed.

Na filmie jednak widzimy, że samolot po wyprostowaniu zbyt długo trzyma spory dystans do ziemi. Przy tak silnym bocznym wietrze to musiało skończyć się przechyleniem samolotu w lewo, przez co o mało nie doszło do katastrofy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj udało mi się zrobić 2 zdjęcia, bez złączek na razie. Po porstu przytknąłem body do wyciągu, a brat celował w samolot.

Nie wiem co to były za samoloty, prosiłbym o identyfikację. Po dwunastej leciały. Żeby coś wyciągnąć trzeba było pobawić się w PS... Jakie stosować ISO oraz czas ekspozycji żeby osiągnąć zadowalające efekty?

samolot1ck0.th.jpg

samolot3sp9.th.jpg

 

Jak kupię złączki to popstrykam więcej.

 

Pozdrawiam,

Krawat.

Edited by Krawat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwsza fotka to ATR72 EuroLOT, a drugiej nie da sie raczej rozpoznać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie wracałem ze spaceru z lasu i na koniec ustrzeliłem też samolocik (nie miałem za bardzo możliwości coś zmieniać w aparacie także AV 1/1600 f/16 ISO 640). Ale skubaniec leciał dość nisko i szybko.

IMG_1280.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

kolejne zdjęcia, tyle że dzisiaj poeksperymentowałem żeby zdjęcia były ostrzejsze/wyraźniejsze i coś się udało wskórać. Jak ostatnio, prosiłbym o identyfikację, bo dla mnie wszystkie te samoloty są takie same :blink:

88856053cb7.th.jpg

99596866ww5.th.jpg

 

Pozdrawiam,

Krawat.

 

A jednak nie do końca z tą ostrością wyszło ;)

Fakt, w pierwszym nieostre, ale drugie już lepsze. Praktyka czyni mistrza ;)

 

Drugie zdjęcie to 1/800s przy ISO400 i wydaje mi się że kadłub i tak przepalony. Pierwsze było chyba na 1/360 i dlatego tak nieostre.

 

Chociaż porównując ze zdjęciami KILLERA to moje zdjęcia mu do pięt nie sięgaja..

 

PS. Jeszcze coś :)

33305158yn6.th.jpg

Oraz coś polskiego z daleka (źle zorientowane)...

88809355rl0.th.jpg

Edited by Krawat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krawat, fotki całkiem niezłe. Lekka obróbka i na prawdę są dobre - oj żebyś Ty widział moje fotki jak jeszcze fociłem kompakcikiem przez lornetkę - to była porażka :ha:

 

Po obróbce wyszło coś takiego:

 

33305158yn6xrn4.th.jpg

 

99596866ww5xps8.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Wczorajsze polowanie (09.03.08r.)

Tylko mleko na niebie przeszkadzało...

 

1. 12:07 UT 711

img0676copytj5.jpg

2. 12:12 UT 711

img0701copyvc9.jpg

3. 12:20 UT 711

img0734copypi9.jpg

4. 12:30 UT 711

img0747copyzw0.jpg

5. 12:50 UT 711

img0777copykz8.jpg

6. 14:20 UT 711 (próba z barlowem, niestety tylko pogorszyłem)

img0801copyhx7.jpg

7. 15:22 UL 23*(?) (ech ten barlow... ;/ )

img0821copyvs7.jpg

8. 15:26 UT 711

img0833copyyj6.jpg

IMG_0853%20copy.jpg

100% Crop:

img0853fullpp4.th.jpg

 

9. 16:01 UT 711

img0865copypx9.jpg

img0868copylh8.jpg

100% Crop:

img0868fulluf0.th.jpg

 

10. 16:11 UT 711

img0883copyxl6.jpg

11. 16:19 UT 711

img0896copybl7.jpg

12. 16:33 UT 711

img0914copydk9.jpg

13. 16:35 UT 711

img0922copyaj5.jpg

14. 16:37 UT 711

img0936copysd1.jpg

15. 16:50 UT 711

img0960copy2iv5.jpg

16. 16:58 UT 711

img0974copyci4.jpg

17. 17:00 UT 711

img0987copybr6.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

świetne te zdjęcia!

heh tak przy okazji, przyszło mi do głowy, że znając model samolotu (gdzieś z katalogów wyszperać jego długość, czy rozpiętość skrzydeł) oraz parametry sprzętu: ogniskową, rozmiar pixela aparatu, % resizu tych zdjęć i można całkiem precyzyjnie wyliczyć na jakiej wysokości leciały :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A po co sobie utrudniać życie?? Wystarczy posiadać skaner nasłuchowy. Możemy słuchać pilotów zgłaszających sie wlatujących w przestrzeń powietrzną Polski. Między innymi w takiej informacji jest podawana także wysokość lotu. Oto przykład: FL350 - znaczy że samolot leci na wysokości 35 000 stóp. Po przeliczeniu na metry wychodzi: 10 668 metrów :D

Edited by KILLER

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co wy robicie że na zdjęciach samoloty są takie duże?

 

Ja przez teleskop widzę że są małe... :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, w większości wypadków ja osobiście wstawiam fotki pomniejszone o ok 40-50% :banan: Normalnie oryginalny rozmiar samolotu na fotce jest znacznie większy, ale kadruje i ustawiam w takiej rozdzielczości aby dobrze sie oglądało bez przewijania na ekranie :Salut:

 

Nie bardzo rozumiem, jak to masz mały samolot patrząc przez teleskop ? Jaki masz ten teleskop ?

Edited by KILLER

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Może ktoś wie co to za samoloty?

Zrobione sonnarem 200 2.8.Wycietę i powiekszone.

 

Pozdrawiam

samolotg.jpg

samolot2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. A320 Austrian

2. A330 - ale linii nie odczytam bo zbyt nieczytelna fotka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Our picks

    • Zdjęcie Czarnej Dziury - dzisiaj o 15:00
      Pamiętajcie, że dzisiaj o 15:00 poznamy obraz Czarnej Dziury. Niezależnie od tego, jak bardzo będzie ono spektakularne (lub wręcz przeciwnie - parę pikseli), trzeba pamiętać, że to ogromne, wręcz niewyobrażalne, osiągnięcie cywilizacji. Utrwalić coś tak odległego i małego kątowo, do tego wykorzystując mega sprytny sposób (interferometria radiowa), ...no po prostu niewyobrażalne. EHT to przecież wirtualny teleskop wielkości planety. Proste?
        • Love
        • Like
      • 144 replies
    • Amatorska spektroskopia supernowych - ważne obserwacje klasyfikacyjne
      Poszukiwania i obserwacje supernowych w innych galaktykach zajmuje wielu astronomów, w tym niemałą grupę amatorów (może nie w naszym kraju, ale mam nadzieję, że pomału będzie nas przybywać). Odkrycie to oczywiście pierwszy etap, ale nie mniej ważne są kolejne - obserwacje fotometryczne i spektroskopowe.
        • Like
      • 4 replies
    • Odszedł od nas Janusz Płeszka
      Wydaje się nierealne, ale z kilku źródeł informacja ta zdaje się być potwierdzona. Odszedł od nas człowiek, któremu polskiej astronomii amatorskiej możemy zawdzięczyć tak wiele... W naszym hobby każdy przynajmniej raz miał z nim styczność. Janusz Płeszka zmarł w wieku 52 lat.
        • Sad
      • 167 replies
    • Małe porównanie mgławic planetarnych
      Postanowiłem zrobić taki kolaż będący podsumowaniem moich tegorocznych zmagań z mgławicami planetarnymi a jednocześnie pokazujący różnice w wielkości kątowe tych obiektów.
      Wszystkie mgławice na tej składance prezentowałem i opisywałem w formie odrębnych tematów na forum więc nie będę się rozpisywał o każdym obiekcie z osobna - jak ktoś jest zainteresowany szczegółami bez problemu znajdzie fotkę danej mgławicy na forum.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 29 replies
    • SN 2018hhn - "polska" supernowa w UGC 12222
      Dziś mam przyjemność poinformować, że jest już potwierdzenie - obserwacja spektroskopowa wykonana na 2-metrowym Liverpool Telescope (La Palma, Wyspy Kanaryjskie). Okazuje się, że mamy do czynienia z supernową typu Ia. Poniżej widmo SN 2018hhn z charakterystyczną, silną linią absorpcyjną SiII.
        • Thanks
        • Like
      • 11 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.