Skocz do zawartości

Problemy zakupowe prosze o pomoc


mcebul

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów bardzo serdecznie, jestem tu nowy i swieży choć studiuję to forum od pewnego czasu. Przymierzam sie właśnie do kupna teleskopu i mam niemały dylemat. Dysponuję kwotą 1300 zł. I śledząc to forum udało mi sie wybrać następujące modele teleskopów w tej cenie i tu wielka prośba do wszyskich użytkowników forum prosze pomóżcie mi dokonać ostatecznego wyboru.

1. Synta Sky Watcher SKP15075PEQ3-2 (150/750) montaż paralaktyczny EQ3-2 statyw aluminium

2. Synta Sky Watcher SKDOB8 (200/1200) monatż dobson

3. Messier Bresser N130 EQ3 (130/1000) montaż ekwatoriał EQ3 statyw stalowy

4. Celestron Star Hopper 6 (150/1200) montaż dobson

 

A może macie jakieś inne propozycje jestem otwarty bo nie chciałbym zakupić bubla. Sledząc forum definitywnie skreśliłem Uniwersała, a co do reszty mam mieszane uczucia.

 

Jak narazie jestem posiadaczem Bressera Venus 76/700 ale przestał mi wystarczać jak sami niejednokrotnie podkreslacie apetyt rośnie w miarę jedzenia :). Jeszcze raz prosze o wszelkie sugestie dotyczące zakupu z góry dziękując za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość saywiehu

Jak dla mnie, a i pewno dla wielu innych, wybór jest jeden - Synta 8" Dobson. Jeśli piszesz, że czytałeś forum, to MUSIAŁEŚ trafić na niejeden superlatyw pod adresem tego sprzętu. Za resztę kup okular, albo (pewno i lepiej) zostaw na zlot jakiś, gdziekolwiek, żeby potestować różne okularki i co tam jeszcze chcesz. Wtedy będziesz wiedział na pewno: na co cię stać i co warto.

Montaż EQ-3 nie będzie rozwojowy pod kątem astrofoto i większych sprzętów.

 

Wstąp do klubu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach