Skocz do zawartości

czy BARSKA jest ok?


voytek

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuje opinii profesjonalistow. Dopiero zaczynam swoja historie z astronomia i naprawde jestem zielony jak trawka na wiosne. Przejzalem wiele topikow, opisow, porad itd. i dalej jestem glupi. nie jestem jeszcze zdecydowny co tak naprawde chcialbym obserwowac dlatego chcialbym zaczac od dobrej lornetki - takiej na lata. Czy ponizsze szkla sa warte uwagi? A jezeli nie, to ktore?

 

 

BARSKA 20x80

http://www.optyczne.pl/index.php?lornetka=...ie=5&srednica=5

 

BARSKA 25x100

http://www.optyczne.pl/index.php?lornetka=...ie=5&srednica=5

 

a moze lepiej udezyc w CELESTRONA 20x80?

http://www.optyczne.pl/index.php?lornetka=...ie=5&srednica=5

 

lub

 

http://www.optyczne.pl/index.php?lornetka=...ie=5&srednica=5

http://www.optyczne.pl/index.php?lornetka=...ie=5&srednica=5

 

Na prawde nie wiem ktora by sie nadawala. Oczywiscie zdaje sobie sprawe ze bede musial zainstalowac ten sprzet na jakims statywie.

Z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj,

kto jak kto, ale akurat Arek z optyczne.pl, właśnie z serwisu, skąd masz te linki, jest chyba najbardziej zorientowanym profesjonalistą, jeśli chodzi o wiedzę i pomoc, jakiej może Ci udzielić, a dotyczacej lornetek,

jest również użytkownikiem tego Forum i na pewno nieomieszka Ci pomóc

i może jeszcze tu: http://astro-forum.org/Forum/index.php?showtopic=2416&hl= znajdziesz jakieś opinie o tym Celestronie

pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sumas ,dzieki serdeczne. Mam nadzieje ze Arek sie odezwie bo naprawde nie wiem co robic. Czy od razu kupic telescop czy wydac troche na lornetke i pozniej telep jak mi sie oszlifuje co mam ochote ogladac.

Co ty o tym myslisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w/g mnie, lornetką dużo szybciej poznasz niebo, noi ten luksus podwójnej degustacji - bo obuocznej :)