Skocz do zawartości

Nowy sprzęt nie działa. Co robić?


Lampka

Rekomendowane odpowiedzi

Zakładam ten temat, żeby można było w nim opisać swoje perypetie z egzekwowaniem gwarancji w tzw. trudnych przypadkach. Mam tu na myśli głównie sprzęt kupiony za granicą, na który dawana jest gwarancja, ale nie zawsze wiadomo, jak ją egzekwować.

Nie wierzę, że wszyscy którym przytrafi się coś złego ze sprzętem od razu rozbierają go na kawałki i naprawiają samodzielnie. Zresztą jest to również kwestia ceny owego sprzętu. Lornetki z Lidla za 88 zł w powszechnym mniemaniu nie opłaca się reklamować - lepiej samemu pokręcić śrubkami albo wkleić pryzmaty, ale teleskop za 2000-3000 zł to już inna bajka. No i co z taką lornetką zrobić? Wysłać do producenta do Niemiec? Koszt wyższy niż cena lornetki. A może dałoby się taką lornetkę zareklamować i to skutecznie?

Sprzętu z Lidla w naszych domach stoi już dosyć dużo. Jakiej jest jakości - każdy wie. Jak się komuś gwint wyrobi w kątówce Skyluxa po miesiącu to i tak jest szczęściarzem. Nie warto może z takiego powodu reklamować, ale są przecież powody znacznie poważniejsze. Nie wiem czy ktoś reklamował już sprzęt Meade/Bresser z Lidla? Jeśli nie, będę pierwszym i z przyjemnością podzielę się swoimi doświadczeniami. Dodam, jak do tej pory, pozytywnymi doświadczeniami.

Tak się składa, że inspiracją do stworzenia tego wątku są właśnie moje perypetie z teleskopem z Lidla. Żeby było bardziej skomplikowane (stąd ten casus "trudnego przypadku") - teleskop, to mały refraktorek z GOTO - Meade ETX-70 kupiony w czeskim Lidlu i nigdy w Polsce oficjalnie nie sprzedawany. Wtajemniczeni wiedzą, że miałem z nim ostatnio problemy nie do naprawienia bez naruszenia warunków gwarancji. Konkretnie przestał działać napęd w taki sposób, do jakiego został skonstruowany (nie chcę zanudzać szczegółami). Nie wiem czemu tak się stało, ale krótki przegląd grup dyskusyjnych i forów przekonał mnie, że przyczyn może być kilka i tylko jedną mogę samodzielnie wyeliminować bez naruszania gwarancji (spadki napięcia zasilania). Kiedy już byłem pewien, że bez rozkręcania nic nie zdziałam postanowiłem spróbować wyegzekwować gwarancję sprzętu.

I tu zaczęły się schody. Bo niby dokąd mam go odesłać? Do sklepu w Czechach, w którym sprzęt był kupiony? A może do czeskiego serwisu Meade'a dla Lidla w Prerovie? Ciężka sprawa, wydam majątek na przesyłki i do tego nie mam gwarancji, że coś skutecznie załatwię.

Postanowiłem pójść innymi drogami. Jedna wiodła do firmy C. Hartwig Gdynia S.A - znanej mi z ulotek do lornetki Meade'a i Skyluxa, jako firmy zajmującej się reklamacjami sprzętu Meade'a z polskiego Lidla.

Druga droga to bezpośredni kontakt z serwisem meade.de, który realizuje wszystkie sprawy związane z reklamacjami "Meade by Lidl" w całej Europie.

Sprawy są już chyba bliskie finałowi i nie chcę przed ich zakończeniem opisywać szczegółów, ale jak już wszystko załatwię dopiszę tu ciąg dalszy. Dodam tylko, że telefon z gwarancji od lornetki, nie był tym odpowiednim (przynajmniej ja nie mogłem się za Chiny Ludowe dodzwonić). A i wymiana korespondencji z meade.de na początku była dosyć niemrawa.

Po około 2 tygodniach mam już pewną wiedzę na temat sposobu załatwiania tej sprawy i po, mam nadzieję pomyślnym, finale przedstawię szczegóły, nazwiska, kontakty itp.

Być może są wśród nas tacy, którzy mieli inne przygody z egzekwowaniem gwarancji? Może inni reklamowali znacznie bardziej wartościowy sprzęt? Ich wiedza o sposobie załatwienia spraw reklamacyjnych może być bardzo pomocna następnym.

I ten temat jest właśnie dla nich, żeby mogli nam opowiedzieć, jak się pewne sprawy załatwiało i jak mają się za nie zabrać następni "poszkodowani", jaka była "atmosfera rozmów", jaki był opór drugiej strony, jakie propozycje załatwienia reklamacji i w jaki sposób ostatecznie zrealizowane? Piszcie w tym wątku o swoich sprawach reklamacyjnych dotyczących szeroko rozumianego sprzętu astro. Piszcie co Was złego po drodze spotkało, ale też co Was pozytywnie zaskoczyło.

Niech ten wątek będzie głównie poradnikiem reklamacyjnym, w mniejszym zaś stopniu pręgieżem dla niesolidnych i miejscem do pochwalenia solidnych producentów, sprzedawców i przedstawicieli. Nie ma sensu robienie z tego wątku jakiegoś peanu na cześć jednych, albo listy grzeszków innych. Nie chcę otwierać puszki Pandory. Chodzi mi raczej o sprawy trudne ze względów organizacyjnych (np. gwarancje zagraniczne) i przybliżenie sposobu ich załatwienia.

Pozdrawiam i zapraszam

Piotr

Edytowane przez Lampka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi mi o polskie firmy, o których właściwie wszyscy wszystko wiedzą. Dajmy im spokój. To są polskie realia z grubsza rozpoznane.

Chodzi mi o sprawy trudne z założenia - prawnie wątpliwe czy egzekwowane przez ocean itp. Sprawy trudne organizacyjne i to nie z polskiego rynku astro.

To, że ja swoją sprawę załatwiam przez polskiego Lidla, to w sumie wielkie szczęście, że tak mogę (z czeskim produktem). Ale przecież są tacy, co musieli do Pragi czy za ocean sprzęt odsyłać. Informacje o kontaktach reklamacyjnych z Lidla przedadzą się też innym. Ale to w sumie przypadek, że Lidl w Polsce to załatwia.

Liczę na to, że się jacyś prawnicy odezwą i może dołożymy jakiś kamyczek do wspólnej wiedzy.

PS. Jakby miejsce umieszczenia tematu wydało się Wysokiej Radzie nieodpowiednie, niech przeniosą tam gdzie trzeba :Beer:

Edytowane przez Lampka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dopisuję informację o dalszych losach mojej reklamacji ETX-70 AT.

Otóż dzisiaj, po czterech dniach od wysłania, dotarła do mnie paczka z nowym teleskopem z Niemiec (meade.de). :gitara: Oczywiście zawiera tylko te elementy, które nie działały w starym (teleskop+montaż+pilot), bez dodatków (okularów, plecaków itd). Silniczki chodzą bardzo dobrze i płynnie, na wszystkich moich starych zestawach baterii, które już trochę zdążyłem wyeksploatować. Optykę sprawdzę wieczorem, jak będzie coś widać na niebie (zobaczymy, czy GoTo znajdzie Merkurego).

Co do mechaniki na razie wrażenia mam pozytywne. Pokrętła blokujące osie są chyba dodatkowo wyregulowane w serwisie. Luzy są mniejsze i przekładnie, sądząc po bardziej miarowych odgłosach, chyba lepiej "sprzęgają".

Co do szczegółów realizacji reklamacji postanowiłem ich nie podawać, bo chyba tylko sam dla siebie bym to pisał. Nie będę dawał szczegółowych namiarów (telefonów) na serwis w C.Hartwig, bo sam nie jestem pewien czy mój przypadek był typowy dla "Meade by Lidl" w Polsce. Jakby ktoś miał problemy ze sprzętem Meade z Lidla, to służę oczywiście wszelką pomocą, ale nie widzę sensu, żeby publicznie zanudzać forum.

Pozdrawiam

Piotr

Edytowane przez Lampka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to gratulacje za wytrwałość i szczęśliwe zakończenie :Beer:

a czemu niechcesz podać tel.? czyżby to aż był nr z poza "drogi służbowej"?

i może więcej szczegółów; korespondencję toczyłeś po niemiecku? angielsku, czy ogólnie europejsku?:)

paczkę wysłałeś do Niemiec? czy może do jakiejś polskiej f-my serwisowej?

to detale, ale sądzę, że są ważne, bo czy ktoś wiedząc, jaką drogę sam przeszedłeś, gotów byłby się zdecydować na toczenie takiej batali?

pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to gratulacje za wytrwałość i szczęśliwe zakończenie :Beer:

a czemu niechcesz podać tel.? czyżby to aż był nr z poza "drogi służbowej"?

i może więcej szczegółów; korespondencję toczyłeś po niemiecku? angielsku, czy ogólnie europejsku?:)

paczkę wysłałeś do Niemiec? czy może do jakiejś polskiej f-my serwisowej?

to detale, ale sądzę, że są ważne, bo czy ktoś wiedząc, jaką drogę sam przeszedłeś, gotów byłby się zdecydować na toczenie takiej batali?

pozdrowienia

OK, mówisz i masz.

Moja, jak to nazwałeś "wytrwałość" wynikała z faktu, że na ten sprzęt jest 5-letnia gwarancja, której nie chciałem psuć.. I nie nazwałbym tego batalią. To tylko potyczka o "szukacz z goto" ;)

Rozmowy mailowe z serwisem meade.de toczyłem po angielsku z panem o nazwisku Fastring. Na początku sam, a potem ze wsparciem pani z C.Hartwig, która odbywała te rozmowy z racji swojego obowiązku. Ale, muszę przyznać uczciwie, pani bardzo mnie wspierała i nie było to tylko służbowe podejście, ale również dużo dobrej woli. Ukłony dla pani z C.Hartwig :notworthy::notworthy::notworthy:

Z Niemcami na początku rozmowy były oporne, dawali rady o których od dawna wiedziałem, że nie pomogą mi w niczym. Stanęło na tym, że powinienem odesłać sprzęt do Niemiec do serwisu na swój koszt :Boink: Na szczęście po krótkich negocjacjach na linii Toruń-Niemcy i Warszawa-Niemcy udało mi się ustalić, że wymiana sprzętu odbędzie się na koszt Meade. I tak się stało. Dzisiaj otrzymałem paczkę, a stary teleskop jest przygotowany do wysyłki do Warszawy. Oczywiście wymiana obejmuje tylko to, co mogło być zepsute (połączona z montażem tuba + pilot).

I to właściwie wszystko.

Do serwisu firmy C.Hartwig trafiłem przez infolinię Lidla w Polsce i to myślę jest najlepsza droga do załatwiania takich spraw. Telefonu do pani z C.Hartwig nie podaję, bo nie jestem pewien czy ona wszystkie te sprawy załatwia, czy tylko takie trudniejsze jak ta (Meade by czeski Lidl). Telefonowałem na infolinię Lidla (0-800 507 777), opisałem cały ten międzynarodowy problem i po kilku dniach oddzwonił ktoś do mnie dając mi telefon do pani z C.Hartwig.

Oczywiście, jakby ktoś miał problemy, to dam mu namiary. Ale nie będąc pewnym, czy wszystkich załatwia ta sama pani, nie daję telefonu, żeby jej nie wyświadczyć niedźwiedziej przysługi (już widzę jak obok niej kumple siedzą przy biurkach dłubiąc w zębach z nudów, a pani z pianą na ustach załatwia wszystkie sprawy :banan: ). Myślę, że jak ktoś będzie miał problemy, to najlepiej niech powtórzy moją drogę. Osobisty mailowy kontakt z serwisem niemieckim, w przypadku sprzętu kupionego w polskim Lidlu, chyba nie jest konieczny. U mnie problem był trochę innego rodzaju - takiego teleskopu nigdy w Polsce nie sprzedawano, ani w Lidlu, ani w astrosklepach. Myślę, że ze sprzętem z polskich lidlów nawet nie powinno się kontaktować z niemieckim serwisem, bo poproszą o odesłanie na nasz koszt itp. Standardowe gwarancje trzeba załatwiać w sposób konwencjonalny.

A więc infolinia w Lidlu i dalej pokierują do kogo trzeba, albo do mnie na PM i też podam namiary.

Pozdrawiam

Piotr

Edytowane przez Lampka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Zakładam ten temat, żeby można było w nim opisać swoje perypetie z egzekwowaniem gwarancji w tzw. trudnych przypadkach. Mam tu na myśli głównie sprzęt kupiony za granicą,[...] Wysłać do producenta do Niemiec? Koszt wyższy niż cena lornetki.[...]

Ostatnio chciałem sprowadzić Syntę 250/1200 na EQ6 z Niemiec, żeby było taniej. Okazało się, że wprawdzie na obszarze UE nie ma cła, ale za to (nie wiem czemu, bo mojemu przyjacielowi który także sprowadza teleskopy zza granicy nigdy to się nie przytrafiło :icon_exclaim: ) musiałbym zapłacić chyba 23% podatku, gdyż ten konkretny teleskop traktowany był jako "sprzęt naukowo-badawczy" czy jakoś tak i nałożony dodatkowym podatkiem. W związku z tym zrezygnowałem ze starań i rozglądam się uważnie po polskim rynku w nadziei, że pewnego pięknego dnia będzie u nas dostępna cała światowa oferta teleskopów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio chciałem sprowadzić Syntę 250/1200 na EQ6 z Niemiec, żeby było taniej. Okazało się, że wprawdzie na obszarze UE nie ma cła, ale za to (nie wiem czemu, bo mojemu przyjacielowi który także sprowadza teleskopy zza granicy nigdy to się nie przytrafiło :icon_exclaim: ) musiałbym zapłacić chyba 23% podatku, gdyż ten konkretny teleskop traktowany był jako "sprzęt naukowo-badawczy" czy jakoś tak i nałożony dodatkowym podatkiem. W związku z tym zrezygnowałem ze starań i rozglądam się uważnie po polskim rynku w nadziei, że pewnego pięknego dnia będzie u nas dostępna cała światowa oferta teleskopów...

 

To tylko Polska :Boink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.