Skocz do zawartości

Statyw do kronosa 20x60


Tommy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zacnych forumowiczów jestem początkującym obserwatorem, podglądaczem, lookaczem czy jak to nazwać i proszę o poradę w sprawie kupna statywu z allegro czy taki będzie dobry

http://allegro.pl/item105810154_wielofunkc...tyw_170_cm.html

a jak nie to który z allegro polecacie? Posiadam takie mocowanie

218lbpc20x60kronosbig16cl.jpg

co to jest za przedłużka oznaczona pytajnikiem nie mam tego czy jest to niezbędne ? i czy można coś takiego gdzieś kupić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj, do kronosa to ten statyw będzie za wiotki,

do takiej lornetki, lepiej szukaj jakiegoś starego drewnianego solidnego statywu, np. coś w tym stylu: http://allegro.pl/item106186978_statyw_fot..._drewniany.html

złączka od kronosa ma, o ile pamiętam, jakiś dziwny gwint i to nie jest nawet 3/8", ja po prostu skręciłem tą złaczkę ze stopką statywu śrubą i nakrętką M6

pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem ostatnio taki statyw w Media Markcie w Łodzi. Chyba dokładnie ten sam model. To jest jeden z mocniejszych statywów dostępnych w marketach, ale zasadniczo trochę za bardzo kiwajuszczyj do dużej lornetki. Do lekkiego aparatu nada się jak najbardziej. Do ciężkiej lornetki znacznie gorzej. Używam go do MTO czasem, ale jest zbyt słaby, jak na poważne obserwacje. Ma też bardzo ciężko obracającą się głowicę w osi pionowej, a po wysunięciu w górę dodatkowej rurki przedłużającej dodatkowo traci na sztywności. Do zdjęć pamiątkowych aparatem ze zwykłym obiektywem statyw bardzo dobry, dodatkowym atutem jest szybkozłączka. Ale do astronomii jest wiele lepszych zabawek. W cytowanej aukcji dodatkowym bonusem jest cena. Ja za swojego zapłaciłem ponad 120 zł, a w Toruniu widziałem go za mniej niż 100. Gdybym mnie jednak nie naszło w tej Łodzi to pewnie kupiłbym raczej coś takiego:

http://deltaoptical.pl/deltasklep/shopping...geSmall/az3.jpg