Skocz do zawartości

STS-121 - odliczanie się zaczęło


sumas

Rekomendowane odpowiedzi

oni muszą mieć czyste niebo, żeby zdecydowali się na start, bo muszą mieć mozliwośc rejestracji całego przebiegu startu,
Oraz z powodu "iskierek", ktore potrafia niezle przeszkodzic w starcie... Wlasnie po A-12 zaczeto zwracac wieksza uwage na warunki pogodowe, w tym kluczowym momecie.

http://www.aerospaceweb.org/question/spacecraft/q0140.shtml

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zdecydowanie po Apollo 12 zrobili się bardziej konserwatywni w sprawie pogody, wcześniej też zwracali na to dużą uwage ale na startcie Apollo pojawił sie sam prezydent dlatego nie chcieli go zawieść..... A 4 lipca ważna data Amerykanie jak tacy parioci to powinni brać przykład z Rusków oni przy jakiś waznych wydarzeniach narodowach, rocznicach itd. chyba nawet przy starcie Burana rozwiewają chmury migami :Boink: dobry pomysł moze USA tez powinna to spróbwać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A 4 lipca ważna data Amerykanie jak tacy parioci to powinni brać przykład z Rusków oni przy jakiś waznych wydarzeniach narodowach, rocznicach itd. chyba nawet przy starcie Burana rozwiewają chmury migami :Boink: dobry pomysł moze USA tez powinna to spróbwać
To nie takie proste...
To nie tylko o te chmurki chodzi.

Dobra pogoda musi tez byc na ladowiskach zaoceanicznych (Europa), aby w

razie czego mozna bylo zastosowac TAL. Dobra pogoda na KSC wymagana jest do

tego, aby mogl wahadlowiec awaryjnie wrocic do miejsca startu - RTLS.

Nie tylko chmurki przeszkadzac moga, ale tez wiatry o duzej predkosci

wiejace w gornych warstwach atmosfery.

news:e898f2$l02$1@srv.cyf-kr.edu.pl

Poza tym "jodkowanie srebrne" chmur zbyt ekologiczne nie jest. I samoloty musza latac "w kolko"... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj wykryto pęknięcie pianki izolacyjnej zewnętrzego zbiornika paliwa,

rysa- pęknięcie ma ok. 4-5" (10-13cm) długości, część inspektorów jest zdania, że uszkodzenie musi być naprawione przed startem promu, nie wiadomo jak narazie, czy to nie spowoduje kolejnego przesunięcia startu

http://spaceflightnow.com/shuttle/sts121/060703crack/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no z tym przepędzeniem chmur to był taki żart. Najbardziej mnie smuci że takie piękne i dobre maszyny jak shuttle mają same prbolemy przez głupi zbiotnik paliwa i SRB. Może te uszkodzenia są wynikiem działalności czenników atmosferycznych ??Ze zdjęc wyniki że kawałek jest niewielki ale nie wiem gdzie znajduje sie ta rysa bo jakoś zdjęci nic mi nie mówi ??

 

 

Dobra juz wiem gdzie jest ubytek tej pianki i na moje oko to jest tak małe ze nie stanowi żadnego zagrożnia.

Edytowane przez MLX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co mnie zdziwiło - parę minut przed odłączeniem zbiornika ET wahadłowiec osiągnął wysokość 67 mil (o ile dobrze pamiętam), po czym wysokość zaczęła powoli spadać, aż spadła o jakieś 4-5 mil poniżej wcześniejszej wartości maksymalnej. W tym czasie oczywiście cały czas ostro przyspieszał. Niedługo przed odrzuceniem zbiornika ponownie zaczął się wolno wznosić.

Ciekaw jestem czy zawsze procedura tak wygląda - najpierw ostre wznoszenie, potem wypłaszczenie trajektorii aż do niewielkiego spadku wysokości z ciągłym nabieraniem prędkości, i ponowne wznoszenie na orbitę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem czy zawsze procedura tak wygląda - najpierw ostre wznoszenie, potem wypłaszczenie trajektorii aż do niewielkiego spadku wysokości z ciągłym nabieraniem prędkości, i ponowne wznoszenie na orbitę?

normalnie wydaje sie to troche dziwne, ale po uznaniu wysokosci za odleglosc od powierzchni kuli, a nie plaszczyzny zaczyna to nabierac sensu ;)

zwlaszcza, ze zaraz po starcie orbita nie jest kolowa o czym swiadczy dodatkowe odpalenie silnikow pol godziny po starcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalnie wydaje sie to troche dziwne, ale po uznaniu wysokosci za odleglosc od powierzchni kuli, a nie plaszczyzny zaczyna to nabierac sensu ;)

zwlaszcza, ze zaraz po starcie orbita nie jest kolowa o czym swiadczy dodatkowe odpalenie silnikow pol godziny po starcie.

Wysokość była podawana jako "altitude" a to znaczy po prostu wysokość nad uśrednionym poziomem morza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze są takie procedury wznoszania sie i spadania a to z 2 powodów :

1. Taki obnizenie "dziobu" daje większe przyśpieszenie

2. Trzeba pamiętać że przeciązenie podczas startu nie moze być powyżje 3G

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak oglądam nasatv to jest jakiś sposób by to nagrać?
Uzytkownik Bartek <bartek@itsecpl> napisal w wiadomosci

<news:e86k9o$1kn$1@node4.news.atman.pl>

>> Gdyby ktos chcial nagrywac start: polecam program GetASFStream (po

>> instalacji mam wersje angielska).

>> http://tetora.orz.ne.jp/forum/gasdown/download.cgi

> Ale zakrecony ten program :/

 

www.all-streaming-media.com/record-video-stream/record-streaming-video-windows-media.htm

www.chip.pl/arts/archiwum/n/articlear_157845.html (darmowy program: HiNet

Recorder http://en.hoonnet.com).

www.wmrecorderpro.com

news:e86nff$65u$1@news.interia.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.