Skocz do zawartości

teleskop dla początkującego


Rafalizator

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :). Przymierzam się do zakupu teleskopu, ale jestem totalnym laikiem i nie bardzo mam o tym wszystkim pojęcie. Myślałem o reflektorze Sky-Watcher (Synta) SK1149EQ2. Czy zwierciadło o średnicy 114 mm wystarczy aby np. obserwować Jowisza lub Saturna i zobaczyć ich księżyce ? Na co wpływ ma długość ogniskowej w takim teleskopie, bo widziałem podobne modele o różnych ogniskowych.

 

Jeśli to nie jest najlepszy wybór prosiłbym o radę, jaki teleskop wybrać i na mniej więcej na co on mi pozwoli:). Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość saywiehu

Ogniskowej tłumaczenie łopatologiczne :szczerbaty:

 

Są dwa rodzaje tych teleskopów: z krótszą i dłuższą "rurą". Te "krótciejsze" maja wbudowane w układy optyczne powiększające soczewki Barlowa. "Krótciejsze" są hmmm... "poręczniejsze", ale te soczewki psują uzyskiwane obrazy. I to mocno psują! Za to w miszkaniu nie zabierają tyle miejsca, no i prawie "do kieszeni" można je wsadzić podczas wyjazdu w teren.

 

Z moich doświadczeń z małymi i "średniejszymi" sprzętami wynika tyle, że sprzęt klasy 114/900 można wykorzystać jako chwilowy sprzęcior do nauki nieba. Tyle, że to co zobaczysz, absolutnie cię nie zadowoli. A jak kiedyś zerkniesz przez np. Syntę 8", to będziesz zbierał na większy telep. Wierz mi, ale te ok. 1 100 zł to minimalny wydatek na sensowny teleskop - też dla początkujacego.

 

:Beer:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm moze to co powiem będzie trochę kontrowersyjne, ale powiem :P