Skocz do zawartości

Bardzo prosze o pomoc w zakupie teleskopu!!!


Kucor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Jestem kolejnym laikiem który ma ochote rzucić okiem w niebo tylko nie wiem jaką "procę" wybrać:) Zanim dotarłem to tej stronki planowałem zakup teleskopu "Synta/Sky-Watcher" MAK102 EQ2.... http://www.astrokrak.pl/sklep/product_info...products_id=347 ale po prześledzeniu postów z forum zgłupiałem jeszcze bardziej ponieważ jak widze większość z was poleca nowicjuszą synte 200/1200 na dobsonie. Prosiłbym o podpowiedź co wybrać czy teleskop typu reflektor Newtona czy może jakiś refraktor a moze jednak wyżej przytoczoną konstrukcje Maksutowa. Dodam tylko ze planuje przeznaczyć na zakup kwotę ok. 1500 zł i mam domek na wsi także z tłem nie będzie problemu. Dziękuje z góry i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz się co zastanawiać! Tak wielka masa narodu nie może się mylić :szczerbaty:

Powtórze się po Lemarcu: 20cm zwierciadła to jest to, co da Ci naprawde dużo radochy!

Z tym makiem nie poszalejesz tak jak z syntą. Maki są świetne do planet ale to światło (f13) to troszkę za mało żeby poszaleć na DS-ach a i lustro nie za duże.

Sam mam maka ale 127mm i kupiłem go z konieczności (żeby go było łatwo transportować). Jak widze, w Twoim przypadku ten problem nie istnieje więc: SYNTA!

Pozdrawiam i życze udanych obserwacji! :Beer:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach