Jump to content

Nikon D50 or Canon 350D


Master ISO
 Share

Recommended Posts

Witajcie.

Chcę zakupić aparacik, a mianowicie mam na oku Nikona D50 i Canona 350D (mój Canon 5000 już nie wystarcza <_< hehehe :D Potrzebuje coś z matrycą. Jeśli ktos miał stycznośc z tymi maleństwami to prosze o opinie. Doradzcie(z uzasadnieniem oczywiście;))

Pozdrawiam. :Salut:

P.S. Ja już sie o obu tyle naczytałem, że teraz potrzebuje "ludzkiej" i profesionalnej opinii :Beer:

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chcesz używac go w astro, to wszystko przemawia za 350D. Masz mniejsze szumy, bezproblemową pracę z obiektywami M42, możliwość dokupienia gripa tak żaby bateria trzymała dłużej na zimnie, a w codziennej pracy polepszyła się pewność uchwytu.

Link to comment
Share on other sites

Wszystko za Canonem - tańsze obiektywy, łatwiejszy do obiektywów dostęp, bezproblemowy pomiar światła z każdym innym szkłem - wielki wybór innych szkieł, mniejsze szumy, lekki, na prawdę potrafi dobrze leżeć w dłoni, tanie zamienniki baterii, tańsze oryginalne akcesoria. No i Canon to Canon...

Ja zawsze w takich sytuacjach przytaczam taki przykład. Ze względu na to co między innymi robię w pracy w Łódzkim Obserwatorium często bywam na różnych spotkaniach prasowych, briefingach - mówiąc prościej - miewam większy lub mniejszy ale regularny kontakt z fotoreporterami. W ich tłumie widać, że powiedzmy na 50 zgromadzonych - 45 ma Canony do tego 3 Nikony, 1 SIGMA i jeden z Minoltą czy jakimś innym Sony... ot, to dla mnie najlepsza rekomendacja!

 

Paweł Maksym

Edited by Pawel_Maksym
Link to comment
Share on other sites

Ja zawsze w takich sytuacjach przytaczam taki przykład. Ze względu na to co między innymi robię w pracy w Łódzkim Obserwatorium często bywam na różnych spotkaniach prasowych, briefingach - mówiąc prościej - miewam większy lub mniejszy ale regularny kontakt z fotoreporterami. W ich tłumie widać, że powiedzmy na 50 zgromadzonych - 45 ma Canony do tego 3 Nikony, 1 SIGMA i jeden z Minoltą czy jakimś innym Sony... ot, to dla mnie najlepsza rekomendacja!

 

To akurat nie argument. Bo co dobre dla zawodowca, nie zawsze dobre jest dla amatora. A z jego punku widzenia np. Nikon ma

znacznie lepszy wybór obiektywów kitowych (wszystkie z napędem AF SWM): 18-55, 18-70, 18-135 i 18-200 VR. Canon ma tylko plastikowy 18-55 i przeciętny a jednocześnie drogi 17-85 IS. Egonomia amatorskich body Nikona i ich jakość wykonania też jest wyższa niż plastik-fantastic Canon 350D.

 

Arek

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
        • Like
      • 44 replies
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Like
      • 72 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.