Skocz do zawartości

Autostar


mike_lite

Rekomendowane odpowiedzi

Czy autostara od meade można zaadoptować do kożdego teleskopu nawet własnej produkcji na silnikach krokowych, znając tylko przełożenie przekładni???

 

Odpowiedz brzmi NIE !!!

 

Autostara mozna zaadoptowac do kazdego montazu o ile wyposazymy ten montaz w zestaw silnikow Meade #492 wspolpracujacych z tymze Autostarem. Wyjatkiem od tego sa dedykowane konkretne modele montazow firmy Meade

 

Tak wyglada zestaw silnikow: Meade #492 http://bedair.org/492Kit.html

 

A tak wyglada sam kontroler Meade AUTOSTAR: http://24.237.160.4/files/Astronomy/Autost.../Meade-493a.JPG

Autostar jest produkowany w kilku wersjach: #494, #495, #497 - róznia sie one pojemnościa obiektów i niektórymi funkcjami. Generalnie wszystkie jednak sie nadaja do sterowanie silnikami #492

 

 

Te dwa urzadzenia polaczone razem i zamontowane w dowolnym montazu teleskopowym umozliwiaja pelne GOTO

 

W tym wszystkim po prostu chodzi o to, ze Autostar jest czyms w rodzaju pilota-kontrolera z baza obiektow astronomicznych i funkcja Goto do wysterowania wspomnianych silnikow.

Zestaw silnikow #492 to 2 silniki (dla kazdej z osi montazu po jednym) wypasozone we wlasna elektronike (sterownik) zamkniete razem w 1 pudelku. Takie silniki wspolpracuja tylko i wylacznie z kontrolerem - czyli Autostarem

 

Znajmosc wielkosci przelozenia przekladni w danej osi jest potrzebna aby dopasowac ruchy silnikow do wielkosci montazu jakim maja sterowac. Wielkosc przelozenia jak i typ montazu wpisujemy w opcji SETUP w Autostarze

 

Zeby sprawe rozjasnic podaje linki do miejsc zajmujacych sie tematem:

 

http://bedair.org/ScopeStuff.html

http://www.data-plumber.com/autostarupgrade.htm

http://www.goto4all.de/overview.htm

http://24.237.160.4/Retrofit_v1.2.pdf

 

Poza tym temat byl juz poruszany na forum:

http://astro4u.net/yabbse/index.php?board=...y;threadid=1123

 

http://astro4u.net/yabbse/index.php?board=...ay;threadid=826

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autostar jest sterownikiem wyłącznie silnika prądu stałego (klasyczny silnik komutatorowy). Nie jest możliwe z jego pomocą wysterowanie silnika krokowego. Ze względów konstrukcyjnych (wymiary fizyczne, parametry elektryczne) może być użyty skutecznie z zalecanym typem silnika.

A tak przy okazji: jak Wam idzie z uruchomieniem montażu z Autostarem ?

L.J.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autostar jest sterownikiem wyłącznie silnika prądu stałego (klasyczny silnik komutatorowy). Nie jest możliwe z jego pomocą wysterowanie silnika krokowego. Ze względów konstrukcyjnych (wymiary fizyczne, parametry elektryczne) może być użyty skutecznie z zalecanym typem silnika.

A tak przy okazji: jak Wam idzie z uruchomieniem montażu z Autostarem ?

L.J.

 

Sprawy troche sie nam rozciagnely w czasie bo oprocz hobby kazdy z nas ma jesze domowe obowiazki. Na razie skupilismy sie na montazu EM4. Grzegorza. Pomysl jest juz w trakcie realizacji. Niestety w tym typie montazu aby wyprowadzic os przekladni slimakowej trzeba ja wczesniej dodatkowo usztywnic przez lozyskowanie. Em4 powinien byc juz gotowy w przyszlym tygodniu. Okolo polowy wrzesnia poddany zabiegowi wzbogacenia o goto zostanie EQ5 synty.

 

 

Wracajac do tematow silinikow i Autostrara to na jakiejs stronie widzialem liste silnikow kompatybilnych z autostarem (roznych od zestawu #492). W zasadzie byla to wyszczegolnienie modeli silnikow jakie Meade uzywa w swoich montazach. Wiadomo jednak ze na samym silniku problem sie nie konczy potrzebny do niego jest sterownik z enkoderem, ktory chyba trzeba wykonac lub zdobyc na wlasna reke.

 

Ze swojej strony probowalem zdobyc informacje nt ew zestawow firmowanych przez Meade, podobnych do #492, z ktorych silnikow moznaby rowniez uzyc do napedzania wiekszych montazy wlasnej roboty. Temat ten jednak pozostal bez odpowiedzi ze strony handlowcow i samego producenta. Pisalem tez do Steva Bedair'a w tej sprawie. Od niego uzyskalem informacje, ze swoje silniki do statywu LXD 55 uzyskal z demobilu. Tak ze na dzien dzisiejszy w oficjalnym handlu mamy tylko silniki w postaci zestawu #492. Nie wiedomo jednak jak dlugo to bedzie trwalo. Na stronie K. Ericssona napisane jez ze Meade ma zamiar wkrotce zakonczyc produkcje kitu #492

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.