Skocz do zawartości

Pomoc w zakupie pierwszego teleskopu


Tomek88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Zaczynam dopiero swoją przygodę z astronomią i chciałbym w końcu zakupić pierwszy teleskop. Niestety nie wiem zbyt wiele o parametrach teleskopów, a dokładniej na co przekładają się poszczególne parametry podczas obserwacji (krótko mówiąc - co można zobaczyć przez różne teleskopy). Nie chcę decydować się na zakup w ciemno dlatego też prosiłbym osoby z Lublina (okolic) o pomoc. Chciałbym mieć jakiś przegląd jeśli chodzi o sprzęt.

Studiuję w Lublinie tak więc jestem często 'dostępny' w okolicach miasteczka akademickiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Od jakiegoś czasu interesuję się astronomią i w końcu postanowiłem kupić pierwszy teleskop. Jako, że nie znam się zbyt dobrze na parametrach, proszę was o pomoc w zakupie. Dobrze by było pogadać z kimś kto się zna sprzęcie więc jeśli ktoś jest z Lublina to proszę o kontakt na PW. A teraz trochę informacji:

 

Miejsce obserwacji: mieszkam na wsi (dużo przestrzeni, niebo ciemne :D )

Co chcę obserwować: Księżyc, planety, Słońce, komety i inne zjawiska okresowe tego typu (DS nie stawiam na pierwszy plan, choć fajnie było by popatrzeć)

Mobilność: nie musi być mobilny (przynajmniej żeby dało się go przewieść w samochodzie na jakieś okazjonalne obserwacje)

Rozmiary, waga: j.w.

Cena: ~600-700 zł

 

Pytania:

Czy EQ2 trzęsie aż tak tragicznie i jest ąż tak awaryjny (jeśli ktoś ma takowy prosiłbym o opinie)?

Czy AZ3 jest jakąś alternatywą dla EQ2?

Na co powinienem się nastawić: refraktor czy reflektor?

Czy można coś wybrać z tego? (Jeśli ktoś posiada jeden z niżej wymienionych teleskopów prosiłbym o kontakt na PW).

Sky-Watcher (Synta) SK709EQ2

Sky-Watcher (Synta) SK909AZ3

Sky-Watcher (Synta) SK1149EQ2

Sky-Watcher (Synta) SK1309EQ2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość saywiehu