Skocz do zawartości

Jedziesz Robert, jedziesz!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Zupełnie jak w kolarstwie. Rozprowadzają lidera.

 

Aniu! Myśl pozytywnie!

Obawiam się, że droga Roberta do teamu Ferrari daleka i kręta. Tam oprócz zdolności i umiejętności kierowcy - decyduje i to w głównej mierze POLITYKA i WIELKIE PIENIĄDZE.

A ja wierzę, że Robert i bez Ferrari zostanie MISTRZEM ŚWIATA!

 

Co prawda - kibicuję Ferrari, ale ostatnio moja sympatia jakoś podzielona, między Ferrari a... BMW Sauber.

Szkoda, że BMW ma naprawdę kiepskie kierownictwo. Strategia, cele sportowe? Nie rozumiem tego. Oni chcą z zespołu wyścigowego Formuły 1 zrobić DOBRY, NIEMIECKI ZESPÓŁ NA DOBRYM, NIEMIECKIM SAMOCHODZIE. Żeby ten Polaczek chociaż v....listę podpisał, byłoby łatwiej go wspierać.

Technicznie - potrafią zrobić niezłą brykę, w końcu czasy na treningach czy kwalifikacjach w części sezonu mówiły wiele. Dotrzymać kroku Ferrari czy Williamsowi w stałej technicznej rywalizacji przez cały sezon - to już wychodzi gorzej.

Ciekawe, jaki zrobią samochód na przyszły sezon, wszak mówili już w połowie sezonu, ze większość potencjału technicznego przeznaczyli na przyszłoroczny model.

 

Już trzymamy kciuki.

Miłek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu dla podsumowania sezonu fajne wykresy przedstawiające progres punktowy:

dla kierowców:

klik (tu szczególnie widać jak na koniec sezonu stracił Kubica, zyskał Alonso i jak Massa gonił Hamiltona).

dla zespołów:

klik

Edytowane przez kuba_mar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W oczekiwaniu na nowy sezon, być może kogoś zainteresuje co takiego ciekawego uchwaliła dziś Światowa Rada Sportów Motorowych...A uchwaliła niemało..Powiem szczerze, że mnie zmroziło jak to zobaczyłam :(

Jak dla mnie to chyba początek końca F1 :icon_cry: Brak tankowania od sezonu 2010 to jak dla mnie powolna śmierć tego widowiska..Chcą zamienić F1 w drugie GP2...? Mam tylko nadzieję, że oni wiedzą co robią.

 

Sezon 2009:

 

Silnik:

  • Dwukrotne zwiększenie żywotności silnika. Kierowca może wykorzystać maksymalnie 12 jednostek napędowych w ciągu roku, przy czym 8 z nich przypada na weekendy Grand Prix, a 4 na testy.

  • Ograniczenie obrotów silnika do 18.000 na minutę.

  • Zakaz wewnętrznego dostrajania silnika. Przepis nie dotyczy kanałów dolotowych i wtryskiwaczy.

  • Zasada jednego silnika na trzy wyścigi zostaje podtrzymana.

  • Obniżenie o 50% cen silników dostarczanych dla zespołów prywatnych.

  • Zespoły zatwierdziły listę zmian w silnikach Renault na sezon 2009. Jednostki napędowe pozostałych ekip nie ulegną zmianie. Testy porównawcze nie będą konieczne.

Testy:

  • Zakaz testów w trakcie trwania sezonu. Przepis nie dotyczy oficjalnych sesji treningowych przed weekendem Grand Prix.

Badania aerodynamiczne:

  • Zakaz testowania w tunelach aerodynamicznych modeli bolidów w skali większej niż 1:1.66. Przepływ powietrza nie może być większy niż 50 metrów na sekundę. Przepis będzie obowiązywał od 1 stycznia 2009.

  • Zapis regulujący zależności pomiędzy testami w tunelu aerodynamicznym, a badaniami CFD zostanie wprowadzony tylko w przypadku porozumienia wszystkich zespołów.

Działalność fabryk:

  • Fabryki zespołów muszą być zamknięte przez sześć tygodni w roku, zgodnie z prawem miejscowym.

Weekend Grand Prix:

  • Ograniczenie personelu. Dzielenie się informacjami na temat opon i paliwa, aby wyeliminować konieczność stosowania "obserwatorów".

Widowisko sportowe:

  • Rozpoczęcie badań marketingowych w kwestii nowych pomysłów, w tym ewentualnych zmian w przebiegu kwalifikacji i wprowadzeniu systemu medalowego.

Szacuje się, że zmiany na sezon 2009 pozwolą na redukcję kosztów o 30%. W przypadku stajni prywatnych zysk będzie jeszcze większy.

Sezon 2010:

 

Układ napędowy:

  • Koszty jednostek napędowych dla zespołów prywatnych nie przekroczą 5 milionów euro w ciągu roku. Mogą one pochodzić albo od niezależnego dostawcy albo zespołów fabrycznych pod warunkiem zapewnienia ciągłej dostawy. W przypadku wyboru niezależnego dostawcy umowa musi zostać podpisana do 20 grudnia 2008 roku.

  • Te same silniki zostaną wykorzystane w sezonie 2011 i 2012.

  • Jeśli będzie taka możliwość, wszystkie zespoły będą stosować jednakowe układy przeniesienia napędu.

Nadwozie:

  • Utworzona zostanie lista wszystkich elementów nadwozia bolidu. W przypadku każdej części zapadnie oddzielna decyzja, czy zastąpić ją standardowym elementem.

  • Niektóre elementy niestandardowe zostaną poddane homologacji na cały sezon.

  • Niektóre elementy niestandardowe będą wytwarzane z tańszych materiałów.

  • Elementy standardowe będą wytwarzane i dostarczane w możliwie najbardziej ekonomiczny sposób.

Weekend Grand Prix:

  • Standardowe radio i system telemetryczny.

  • Zakaz stosowania koców grzewczych.

  • Zakaz mechanicznego czyszczenia opon.

  • Zakaz uzupełniania paliwa podczas wyścigu.

  • Możliwość skrócenia dystansu wyścigu (w zależności od wyników badań marketingowych).

Działalność fabryk:

  • Dalsze restrykcje w kwestii badań aerodynamicznych.

  • Zakaz stosowania stanowisk testujących siły (inne niż pionowa) oddziaływujące na oponę.

  • Analiza działalności fabryk w celu dalszej redukcji kosztów.

Przyszłość:

 

  • FOTA wraz z FIA rozważają możliwość wprowadzenia zupełnie nowych jednostek napędowych w sezonie 2013. Celem jest opracowanie silnika, który efektywniej wykorzystuje dostarczoną energię, generując przy tym jeszcze więcej mocy. Przepis ma być sformułowany w taki sposób, aby badania i produkcja takich jednostek miała wkład w rozwój silników stosowanych w samochodach drogowych.

  • Usprawnienia w systemie KERS, który ma być docelowo ważnym czynnikiem wydajności silnika. W sezonie 2009 stosowanie systemu odzyskiwania energii nie jest wymagane. FOTA rozważa możliwość wprowadzenia standardowej jednostki KERS w sezonie 2010. FIA czeka na propozycję w tej kwestii.

źródło: f1ultra.pl

Edytowane przez Ania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze kilka słów rozwinięcia w kwestii nowego systemu medalowego, lub jak kto woli na dobicie..

 

Ecclestone chce wycofać system klasyfikacji opierający się na punktach za poszczególne miejsca, i zastąpić go medalowym. Medale miały by być przyznawane trzem pierwszym kierowcom, czyli podobnie jak np. na Olimpiadzie – złoto, srebro, brąz. Mistrzostwo Świata przyznawane by było kierowcy z największą ilością złotych medali.

Jak narazie plany te odrzucają zgodnie szefowie F1 i zespoły, jednak Ecclestone naciska by inauguracja sezonu (Melbourne) odbyła się już na nowych, medalowych zasadach.

 

Na szczęście ktoś tam jeszcze ma głowe na karku i wczoraj FIA stwierdziła, że nie wprowadzi zmian w systemie punktacji dopóki nie pozna opinii fanów na ten temat.

„Przeprowadzimy badania opinii publicznej, by się dowiedzieć, co myślą fani Formuły 1 na temat zmian w kwalifikacjach i propozycji zastąpienia punktów medalami” – brzmi oficjalne stwierdzenie FIA.

 

Źródło: f1ultra.pl

 

Ałałałałałałaaaaa... serce mnie boli jak widzę co oni robią z moją ukochaną F1... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

37 dni do rozpoczęcia nowego sezonu, nie moge się już doczekać. Będzie to sezon napewno wyjątkowy bo zmian wiele i dużo niewiadomych.

Czy KERS wypali? nie sądzę. O ile sie nie mylę Toyota zapowiedziała, że nie będzie tego urzadzenia uzywać. Czy zyskaja, czy stracą - czas pokaże.

Podobno Virgin chce kupić Hondę, nie wiem czy jest sens bo od razu będa na straconej pozycji, jako że team się nie rozwijał w czasie zimy.

Ameryka tez chce wprowadzić swój zespół, ale to dopiero 2010.

 

W każdym razie - Robert, powodzenia!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
37 dni do rozpoczęcia nowego sezonu, nie moge się już doczekać.

 

Już tylko 3 dni :banan: więc... po 142 ciemnych, smutnych dniach

można znowu wrzucić weekendowy rozkład jazdy :helo: A więc pierwszy wyścig sezonu 2009:

GP Australii

 

27 marca - Piątek:

 

02:30 - 4:00 1 trening

 

06:30 - 8:00 2 trening

 

28 marca - Sobota:

 

04:00 - 05:00 3 trening

 

Kwalifikacje - 7:00 (środki uspokajające wskazane)

 

29 marca - Niedziela:

 

Wyścig - 8:00 :banan:

 

Tradycyjnie początek sezonu tylko dla wytrwałych. :Beer:

Pozdrawiam

Analiza_test_w.jpg

Edytowane przez Ania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy sezon to nowe oczekiwania i nadzieje.

Pierwszy GP już w tą niedzielę, 29 marca:)

kwalifikacje jak zwykle w sobotę.

pierwszy wyścig jest o GP Australii.

 

Jest to na pewno rewolucyjny sezon, dużo zmian, czyli wszystko w stawce może się zmienić.

i 3mać kciuki za Roberta Kubicę!

Zapraszam do dzielenia się opiniami itp. na temat sezonu 2009 :)

 

PS.

skoro jednak ten temat, to doklejam moją wiadomość z poprzedniego tematu, a tamten idzie pod kluczyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tradycyjnie początek sezonu tylko dla wytrwałych. :Beer:

Niekoniecznie, czasem to poczciwe stare wideo się przydaje, bo ja jeszcze śpię z okazji niedzielnego poranku, a wideo nagrywa :D

Chociaż w tamtym roku wstałem (budzik pomógł) i oglądałem Kubiczkę :banan:

 

MK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja będę miał super weekend. Pogoda sie zapowiada w UK znakomita, w sobotnią noc wybieram się na obserwacje, potem szybkie przespanie się na kanapie i o 5 rano pobudka na GP!!!!

 

oj będzie się działo, w tym momencie nikt nie wie kto jest faworytem, kto jest silny, a kto słaby. Ciekawe ile przednich skrzydeł odleci na pierwszym zakręcie? mam nadzieję, że Robert zachowa zimna krew i osiągnie conajmniej podium:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zdążyłam już dopisać źródła, minął czas edycji postu :( Powyższa tabela pochodzi ze strony f1ultra.pl Wrzuciłam ją dla zainteresowanych przebiegiem testów 2009. Można się zorientować kto ile "wykręcił" w czasie przerwy między sezonami.

Więcej informacji pod tym linkiem:

http://www.f1ultra.pl/news-Analiza-Podsumo...,112544,40.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili jeszcze bez emocji podchodzę do tematu "F 1". Ale myślę, że zmieni się to w najbliższy weekend :)

 

Przed głównym wyścigiem (po kwalifikacjach) będę typował zwycięzcę, najlepszą trójkę i miejsce Kubicy. Może ktoś się przyłączy to zrobimy zawody :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW zdecydowało, że Robert pojedzie bez KERS. Nie wiem czy to dobrze czy źle, miejmy nadzieje, że stratedzy BMW wiedzą co robią. Ciekawe czy mogą zmienić decyzję po piątkowych testach, jesli się okaże, że bolid Kubicy jest za wolny?

 

źródło :

 

http://www.sport.pl/F1/1,96297,6427015,BMW...e_bez_KERS.html

Edytowane przez bamus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nick bedzie miał, a Kubiczka nie ... czyżby BMW brakło kasy na 2 KERSy :P

Pewnie chcą sprawdzić, czy lepiej z, czy bez KERSu

No i jeszcze Roberta musza trochę odchudzić, kurcze, a nie można było dodać te 20-25 kilo do min. wagi bolidu i byłoby po sprawie. Theissen już wspominał o tym.

 

MK

Edytowane przez M.K.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawa strategia.

byle się to dobrze odbiło na Robercie, wkrótce się przekonamy.

 

Ale powiem że mnie to delikatnie zaskoczyło. no ale zobaczymy w dniu kwalifikacji jak wystartuje, bo jeszcze sie okaże że jednak bedzie miał KERS.

byle teraz BMW nie odpuszczało i nie faworyzowało Nicka...

 

Pozdrawiam

mlody188

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nick bedzie miał, a Kubiczka nie ... czyżby BMW brakło kasy na 2 KERSy :P

Pewnie chcą sprawdzić, czy lepiej z, czy bez KERSu

 

Mam nadzieję, że takie eksperymenty mają już za sobą i ich efektem jest właśnie taka decyzja. Choć przyznam, że oglądając niektóre ubiegłoroczne wyścigi zastanawiałem się, czy na pewno w zespołach F1 pracują profesjonaliści (szczególnie, gdy chodziło o strategię).

 

Też nie będę się doszukiwał teorii spiskowych. Wystarczy to co robią (robiły) media.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Propozycja dla chętnych do współzawodnictwa :)

 

Typujemy:

 

1) kto wygra wyścig - 3 pkt. za poprawne wskazanie

2) kto zajmie pierwsze trzy miejsca - 1 pkt. za każdego poprawnie wskazanego zawodnika

3) które miejsce zajmie Robert Kubica - 3 pkt. za poprawne wskazanie zajętego miejsca (przy pomyłce o 1 pozycję - 2 pkt., przy pomyłce o 2 pozycje 1 pkt.)

 

Typujemy po kwalifikacjach, ale przed rozpoczęciem głównego wyścigu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bankowo w to wchodzę ;p

u mnie już budzik na kwalifikacje ustawiony.

 

treningi jak na razie pokazują zdumiewające rezultaty, chociaż dopiero jutro wszystko się okaże... :)

będzie się działo :)

Edytowane przez mlody188
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała uwaga techniczno - organizacyjna. Być może na forum astronomicznym zbędna, ale lepiej chuchać na zimne :Boink:

29 marca mamy zmianę czasu, przestawiamy zegarki z 2 na 3.

Lepiej to uwzględnić nastawiając budzik jeśli chcemy się załapać na start wyścigu :szczerbaty:

Wstajemy jak na kwalifikacje.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza sesja i Hamilton na granicy :szczerbaty: Kubica bezpiecznie w środku stawki.

pierwsza myśl po pierwszej serii: oj dużo się stawce może się zmienić. Brown GP = Pole Position?

wkrótce się przekonamy :)

 

edit:

 

Druga sesja kwalifikacyjna:

Kubica przeszedł do finałowej sesji kwalifikacyjnej, Hamilton w ogóle nie wyjechał na tor w czasie drugiej sesji.

Ponownie dominacja GP Brown.

Ostatnia sesja przed nami.

jedno słowo jakie się nasuwa: sensacja.

Edytowane przez mlody188
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nam się przetasowało :szczerbaty:

Hamilton, Kovalainen ups :P Sensacja...oj sensacja :)

Oj zapowiada nam się bardzo ciekawy sezon :banan:

Forma Brown GP cieszy i to bardzo, należy im się za poprzedni sezon, odpuścili, popracowali i mają efekty.

Jedziesz Robert, jedzieszzzzzzzz...... :)

 

uuuu no to KUB wyjaśnił sprawę :szczerbaty: Brawo! Tylko ta brudna strona toru :angry:

Gdzie Raikkonen, gdzie Massa, gdzie Hamilton i Kovalainen :blink: A Alonso...

Raikkonen ostro korzystał z KERS i co? :blink: i nic. Heidfeld z KERS i out.

Hamilton będzie się musiał w tym sezonie ostro napocić żeby udowodnić klase, jak narazie klęska.

Czyżby Wielka Brytania miała od dziś nowego bohatera?

Tryumfujący Ross Brown...piękny obrazek, jak za dawnych, dobrych czasów...

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Ania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.