Jump to content

M51


Guest emde
 Share

Recommended Posts

Noc z soboty na niedzielę miała naprawdę niezły seeing. Łysy walił po oczach do drugiej, ale jakoś wyjątkowo udało się z powodzeniem strzelać do M51.

Jeszcze raz się przekonałem o tym, że dobry seeing to podstawa w dobrym guidowaniu. Montaż po prostu stał, czyli jechał równiuśko. Nie sądziłem, że tej nocy uda się coś ustrzelić i przystąpiłem do focenia zbyt późno, a na koniec przy ekspozycjach 5 minutowych okazało się, że akumulator siadł i połowa ekspozycji poszła w kanał... :Boink:

To była ta noc podczas której nie musiałem stać przy ST4 i gapić się na cholerne cyferki... spokojnie można było testować SCOPOSY w innych sprzętach.

 

Fotka to w sumie około 110min z 4 minutówek przy ISO800.

FSQ z extenderem który robi z niego 800mm, Canon 350Dm.

 

FSQ-M51-00a-net.jpg

Link to comment
Share on other sites

No trochę mi teraz głupio po tych pochwałach ale po mojemu to za mocno Emde pojechałeś z DDP. ;)

 

Pozdrawiam.

 

A po czym to rozpoznajesz? :rolleyes:

 

Tak jak Adam pisze jest to przy ogniskowej 800mm która i tak jak na tą galaktyczkę jest za mała...

A fota po szerokości jest prawie full, cropowana z tego co po składaniu wychodzi zawsze trochę nierówno.

Edited by emde
Link to comment
Share on other sites

A po czym to rozpoznajesz? :rolleyes:

(...)

 

Na fotce wylazły artefakty ułozone prostoliniowo i równolegle do siebie (taka jakby mata z niebieskawych i czerownawych włókien). U mnie prawie zawsze wyłazi taki efekt jak za bardzo podciągnę dynamic stretching.

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Na fotce wylazły artefakty ułozone prostoliniowo i równolegle do siebie (taka jakby mata z niebieskawych i czerownawych włókien). U mnie prawie zawsze wyłazi taki efekt jak za bardzo podciągnę dynamic stretching.

 

Pozdrawiam.

 

U mnie zawsze tak wychodzi bo to Canon... :szczerbaty:

Link to comment
Share on other sites

Żeby nie powielać wątków oto moja wersja.

14 x 5min iso1600 UHC-S, 80ED + 350D

Crop 20% większy od oryginału.

 

P.s Ciągle pracuje nad ostrością, bo jeszcze nie jest najlepsza :)

51v2cp1.jpg

Edited by Astrom
Link to comment
Share on other sites

Żeby nie powielać wątków oto moja wersja.

14 x 5min iso1600 UHC-S, 80ED + 350D

Crop 20% większy od oryginału.

 

P.s Ciągle pracuje nad ostrością, bo jeszcze nie jest najlepsza :)

 

Całkiem nieźle, ale ......

Dla porównania spróbuje wykonać te same ekspozycje tylko bez filtra na ISO 800, no i odejmij Darki.

 

ps. jakim zestawem do guidowania dysponujesz ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 72 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 134 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.