Skocz do zawartości

wyczernianie raz jeszcze


Gość Mitek

Rekomendowane odpowiedzi

Wydaje mi się że Zaczyna się tu swoista kryptoreklama firmy.Chyba nie oto chodzi na tym forum żeby się relkamować zarobkowo i pisać że wiem jak wyczernić ale nie powiem jak to zrobic pokazujac przy temu :banan::banan: .Trochę to koliduje raczej z koleżeńskim forum.

 

A mnie się wydaje, że to nie reklama tylko właśnie koleżeńska pomoc. Bo skąd ja niby miałbym wiedzieć jak wyczerniać elementy, a nawet gdybym poznał technikę to zabawa w to podniosłaby koszty niewspółmiernie w stosunku do zlecenia wykonania czernienia komuś kto to robi i się na tym zna :)

Oczywiście każdemu wiadomo że za "darmo ucieli gardło" i za uslugę płacić trzeba a na pewno za towar i materiał, który jest wykorzystany :)

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale panowie kto tu kogo tępi? Zresztą ciekawe jest w naszym kraju że problemy maja osoby trzecie a nie bezpośrednio zainteresowani - to coś jak z naszymi bliźniakami.

 

Padło pytanie jak to jest ze skutecznością wyczerniania w fabrycznych sprzętach więc zaczęlismy dyskutować nad wyczernianiem, potem sie okazało że kolega ma super metodę lepszą niż chińczyki to z ciekawości (bo sam też eksperymentowałem z różnymi środkami) podpytuje co i jak. Jak to jest tajemnica to trzeba napisac że jest i temat się skończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daleko mi do "tępienia" kolegi Mietka ale jeszcze 9 NOV 2007 prosi na forum kolegow o podzielenie się o ile ktoś takową ma metodą na dobre wyczernienie.A teraz robi tajemnicę ale gdy coś sprzedaje to nie zapomni dodać jak to wspaniale ma wyczernione..Z samej zasady Forum jest po to żeby się z kolegami dzielić wiedzą .Nawet dział sprzedam ma na Forum swoje ograniczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątek traktujmy jako dydaktyczny. Jutro może mi się uda pokazać tu wyczernione 4 bafle do SCT.. Będzie oczywiście to coś godnego do porównania czerni czyli jakiś detal wyczerniony np. przez SW albo inną firmę powiedzmy Baader planetarium.. B)

Edytowane przez Mitek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z obietnicą porównanie:

 

http://img143.imageshack.us/img143/7055/matiiortocx8.jpg

 

Widoczne kawałek bafla do SCT 10" wyczernione moim sposobem. Reszta detali jest wyprodukowana przez inne firmy, czyli okular ortoskopowy baadera i tulejka od okularu Tasco.

 

Zdjęcie jest wykonane z pomocą lampy błyskowej..

Edytowane przez Mitek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiąc porównania na fotkach z lampą trzeba zadbać o jednakowy kąt padania światła dla wszystkich elementów bo inaczej badanie jest mało wartościowe.

 

Weź np. białą diodę owiń wokół jej bocznej ścianki cos co nie przepuszcza światła tworząc tubę. Za pomocą diody umieszczonej pod zadanym kontem oświetlaj powierzchnie materiału a odbite siwiatło rzutuj na jakiś ekran fotkę robisz aparatem umieszczonym obok diody. Wtedy widać ile światła się odbija i w jaki sposób.

Można też robic fotkę powierzchni oświetlonej z przeciwka, rozproszonym światłem pod danym kątem, można też jako źródło światła zastosować sztuczną gwiazdę.

 

Taki sposób fotografowania pozwala stwierdzić ile światła odbija się w kierunku obserwatora oraz czy jest ono równomiernie rozproszone czy są odblaski.

Edytowane przez mario2005
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cd

 

Kilka porad do przeprowadzania testów:

 

Miejsce pomiaru:

W pomieszczeniu nie może być dodatkowego oświetlenia poza testowym.

Odległość i kąt padania światła na materiały testowane, położenie aparatu oraz ekranu do rzutowania światła odbitego i ich ustawienie względem siebie dla poszczególnych serii zdjęć muszą być zachowane.

 

Powierzchnia wokół przedmiotu badanego musi być matowa (ja zastosowałem kawał materiału - najbardziej matowego jaki udało mi się kiedyś kupić do wyczernienia refraktorka, nie pamiętam jak to sie nazywało ale wiem że było drogie :szczerbaty: )

 

Rzutowanie światła odbitego:Próbowałem na różnych powierzchniach: matowa biała ściana - malowana akrylem, białe gładkie drzwi, biały arkusz plastyczny, czarny matowy ekran.

Trzeba dobrać na którym będzie lepiej np. biały bo jak mamy kiepski aparat to przy długim naświetlaniu (oczywiście ze statywu) szumy zjedzą obraz.

 

Powierzchnie oświetlane:

Elementy testowane muszą mieć jednakowy kształt i powierzchnię. Ewentualnie jeśli światło testowe jest o ograniczonym kącie tak jak dioda w tubie to ten warunek nie musi być spełniony trzeba tylko odpowiednio dobrać plamke światła).

 

Czym oświetlać

Biała dioda np. 10mm - można owinąć wokół niej tubę.

Superjasna Dioda np. LuXeon 5W - ja z niej mam zrobioną sztuczną gwiazdę.

Dioda laserowa czerwona, zielona - można używać wskaźników - to do rzutowania światła na ekran. Ładnie pokazuje strukture powierzchni przedmiotu badanego. Nie polecam świecić bezpośrednio w aparat.

Źródło rozproszonego światła - w moim przypadku lampa przesłonięta trzema polaryzatorami. Można również innaczej wyprodukować sobie takie źródło. Szczegóły na stronach i forach foto.

Edytowane przez mario2005
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cd

 

Kilka porad do przeprowadzania testów:

 

Miejsce pomiaru:

W pomieszczeniu nie może być dodatkowego oświetlenia poza testowym.

Odległość i kąt padania światła na materiały testowane, położenie aparatu oraz ekranu do rzutowania światła odbitego i ich ustawienie względem siebie dla poszczególnych serii zdjęć muszą być zachowane.

 

Powierzchnia wokół przedmiotu badanego musi być matowa (ja zastosowałem kawał materiału - najbardziej matowego jaki udało mi się kiedyś kupić do wyczernienia refraktorka, nie pamiętam jak to sie nazywało ale wiem że było drogie :szczerbaty: )

 

Rzutowanie światła odbitego:Próbowałem na różnych powierzchniach: matowa biała ściana - malowana akrylem, białe gładkie drzwi, biały arkusz plastyczny, czarny matowy ekran.

Trzeba dobrać na którym będzie lepiej np. biały bo jak mamy kiepski aparat to przy długim naświetlaniu (oczywiście ze statywu) szumy zjedzą obraz.

 

Powierzchnie oświetlane:

Elementy testowane muszą mieć jednakowy kształt i powierzchnię. Ewentualnie jeśli światło testowe jest o ograniczonym kącie tak jak dioda w tubie to ten warunek nie musi być spełniony trzeba tylko odpowiednio dobrać plamke światła).

 

Czym oświetlać

Biała dioda np. 10mm - można owinąć wokół niej tubę.

Superjasna Dioda np. LuXeon 5W - ja z niej mam zrobioną sztuczną gwiazdę.

Dioda laserowa czerwona, zielona - można używać wskaźników - to do rzutowania światła na ekran. Ładnie pokazuje strukture powierzchni przedmiotu badanego. Nie polecam świecić bezpośrednio w aparat.

Źródło rozproszonego światła - w moim przypadku lampa przesłonięta trzema polaryzatorami. Można również innaczej wyprodukować sobie takie źródło. Szczegóły na stronach i forach foto.

 

 

Trafne uwagi. Dzięki, pomyślę nad profesjonalnym testem, właśnie takie coś lubię czyli pełen profesjonalizm :Salut:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://img183.imageshack.us/img183/7319/ba...zermnicaxh1.jpg

 

Czarno na dole. Z tym, że sa wyczernione tylko bafle sama tuba wewnątrz nie.

Tuba jest wyczerniona o wiele gorzej. (fabryczne wyczernienie Celestrona) Trzeba będzie pomyśleć także nad nią.

 

 

 

Może to zdjęcie żle oddaje barwe czarną ,ale w porównaniu z wnętrzem tuby bafle wydają się szare.

Edytowane przez staszekpapis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to zdjęcie żle oddaje barwe czarną ,ale w porównaniu z wnętrzem tuby bafle wydają się szare.

 

Jutro przedstawię dla niedowierzających tak, że będzie widać jedno i drugie. Zanim to jednak zrobię, porównaj sobie matową czerń np. z ortoskopa Baadera do czarnego mocno świecącego lakieru. Czerń na ortoskopie wyda się szara.

Edytowane przez Mitek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro przedstawię dla niedowierzających tak, że będzie widać jedno i drugie. Zanim to jednak zrobię, porównaj sobie matową czerń np. z ortoskopa Baadera do czarnego mocno świecącego lakieru. Czerń na ortoskopie wyda się szara.

 

 

Dla mnie wszystko jest jasne .Jestem jednym z tych , którzy tak jak Ty szukali zlotego środka przy wyczernianiu swoich wynalazków albo ulepszaniu seryjnych. Oczywiscie takowego nie znalazłem ,ale czyniąc rózne próby doszłem do następujących wniosków;

-nie ma czerni idealnej

-czerń ma duzo odcieni

-intensywnosc barwy ma ścisły zwiazek z gładkościa wyczernianej powirzchni:im powirzchnia bardziej matowa tym intensywnoć czerni mniejsza.

-w zalerznosci od konstrukcji urządzenia optycznego należy stosować różną intensywność czerni .

-tuby bez bafli i diafragm-duża matowośc powierzchi a to wymusza szarą czerń.

- tuby z baflami pozwalają na stosowanie gładszych powierzchni i uzyskanie pełniejszej czerni co w efekcie daje piękne wyczernienie całego ukladu.Dlatego zwróciłem uwage na szarą barwe prezentowanego wyczernienia.

Pozornie prosta sprawa taka jak wyczernienie tubusa nie jest taka prosta ,gdy chce sie to zrobic dobrze .

Widze ,że w zabawe w wyczernianie wkładasz dusze i efekty już widac - złoty srodek juz blisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, myślę że kolega Mitek dopiero się rozkręca :D , ale i tak mu dobrze idzie.

 

Idealna czerń nie istnieje , (jeśli chodzi o farby) ale w połączeniu z baflami przynosi przyzwoity rezultat.

 

Inna sprawa że bafle powinny być stosunkowo wysokie , wtedy spełniaja najlepiej swoją rolę.

 

Pomiędzy baflmi tuba zostanie wyklejona czarnym flokiem-jest naprawdę czarny.

 

Okleiłem juz rurkę wyprowadzającą stożek światła (od zewnątrz) kolosalna różnica.

 

 

A tak wygląda Celestronik przed baflami i wyczernieniem , świeci się jak jasny gwint :D .

DSC01596.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie wszystko jest jasne .Jestem jednym z tych , którzy tak jak Ty szukali zlotego środka przy wyczernianiu swoich wynalazków albo ulepszaniu seryjnych. Oczywiscie takowego nie znalazłem ,ale czyniąc rózne próby doszłem do następujących wniosków;

-nie ma czerni idealnej

-czerń ma duzo odcieni

-intensywnosc barwy ma ścisły zwiazek z gładkościa wyczernianej powirzchni:im powirzchnia bardziej matowa tym intensywnoć czerni mniejsza.

-w zalerznosci od konstrukcji urządzenia optycznego należy stosować różną intensywność czerni .

-tuby bez bafli i diafragm-duża matowośc powierzchi a to wymusza szarą czerń.

- tuby z baflami pozwalają na stosowanie gładszych powierzchni i uzyskanie pełniejszej czerni co w efekcie daje piękne wyczernienie całego ukladu.Dlatego zwróciłem uwage na szarą barwe prezentowanego wyczernienia.

Pozornie prosta sprawa taka jak wyczernienie tubusa nie jest taka prosta ,gdy chce sie to zrobic dobrze .

Widze ,że w zabawe w wyczernianie wkładasz dusze i efekty już widac - złoty srodek juz blisko.

 

Porównaj tą czerń z ortoskopem, to rozwieje twoje wątpliwości o rzekomej szarości diafragm.

 

http://img143.imageshack.us/img143/7055/matiiortocx8.jpg

 

 

Niema co odkrywać prochu na nowo. Już dawno dawno pewien człowiek z karkowa to zrobił a inni tylko korzystają. Sadza i jeszcze raz sadza jest dobrą na pewno nie szarą czernią.

Edytowane przez Mitek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janusz tez myślałem o baflach , jak rozkręciłem C11 i sprawdziłem to zostaje 9 mm na bafle malo bardzo mało. Tubę wykleiłem [ paperem] , kolega Jureg pomógl [ zamówil ] . Co mozna powiedziec i stwierdzic , po wyczernieniu giną wszelkie odblaski do jasnych obiektow, zasięg gwiazdowy wzrasta. Kątrast jest niesamowity , mozliwe że wraz z wzrostem kątrastu jest odczucie wzrostu zasiegu .

Ryszard.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janusz tez myślałem o baflach , jak rozkręciłem C11 i sprawdziłem to zostaje 9 mm na bafle malo bardzo mało. Tubę wykleiłem [ paperem] , kolega Jureg pomógl [ zamówil ] . Co mozna powiedziec i stwierdzic , po wyczernieniu giną wszelkie odblaski do jasnych obiektow, zasięg gwiazdowy wzrasta. Kątrast jest niesamowity , mozliwe że wraz z wzrostem kątrastu jest odczucie wzrostu zasiegu .

Ryszard.

 

 

Mi też się spodobało, tak, że w swoim maku robie bafle :banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.