Skocz do zawartości

Bresser Messier N-130 130/1000


vnu007dl

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

Jako że jestem nowy na forum, to witam wszystkich, mam nadzieje że miejsce na temat ok, w razie czego prosze o przeniesienie.

 

Nie znam się na astronomi, jednak zawsze chciałem sobie kupić telekop, jako że dopiero teraz jest to możliwe, chciałbym wreszcie spełnić swoje marzenie. To z tego czytajac na tym forum, oraz ostrzeżenia o tym aby nie kupować na alegro, postanowiłem kupić telskop Bresser Messier N-130 130/1000 na tej stronie, to chyba najlepszy teleskop w tej cenie i w tej granicy cenowej na jaką mnie stać. Mam 2 pytania:

 

1) Co sądzicie o tym telekopie?

2) Mimo jednak znalazłem na allegro ten sam teleskop na allegro: http://www.allegro.pl/item395020516_telesk...30_bresser.html co sądzicie o tej możliwości zakupu? To chyba nie podróba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak już napisałem jestem początkowym amatorem astronomi i się nie znam zabardzo. Na tym serwisie teleskopy, po prostu czytałem po kolei i ten ma najlepsze parametry....dalej mnie już cena nie puszcza. A co takiego jest złego w tym telekopie i w czym jest lepszy ten o którym piszesz? Ten Bresser ma taką zaletę że można do niego podpiąć aparat i robić zdjęcia tego czego się obserwuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do obserwacji wizualnych synta jest lepsza- ma wieksze lustro i latwiej nią "sterowac". ma inny rodzaj montazu, duzo prostszy w obsludze.

 

co do foto- synta na dobsonie nie pofocisz. Bresserem na montazu mon-1 tez nie ma sensu- montaz jest po prostu za slaby. poszukaj na forum o astrofoto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do obserwacji wizualnych synta jest lepsza