Skocz do zawartości

Słowo się rzekło...


PTL

Rekomendowane odpowiedzi

...M42 u płota

 

 

razem z M1, M33 i M35

 

Zapraszam:

 

http://www.newastropl.net/polskie/galeria/...4/20031024.html

 

Przy okazji informuję że strony zostały przeniesione do nowej lokalizacji:

http://www.newastropl.net

 

Pozdrawiam,

 

Paweł

 

>

 

P.S. Prosze uważać na szczeki!!! Bo się poobijają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł jest to najpiekniejsze zdjęcie na forum M42 jakie widziałem do tej pory!!! Jestem pod dużym wrażeniem, bo znam dość dobrze ten obiekt i obserwowałem długo jego strukturę. Twoja fotka mnie powaliła!!! :shock:

Krab też! W mojej Syncie w Jodłowie i w Piotrowym "kolosie" też prezentowała się pięknie, ale u ciebie ta strukturka.... ach...

Gratuluję i pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm kolory nawet artystyczne ale ile mają wspólnego z rzeczywistością te cukierkowe barwy :?

Cały czas widzę jakiś problem z ostrością i prowadzeniem, co się dzieje Pawle że fotki wciąż są mało ostre :?: :?: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cukierkowe barwy sa wzgledne bo dopiero zaczynam na powaznie podchodzic do balansu bieli. O czym zreszta napisalem. Temat nasycenia i balansu barw jest wzgledny bo nie ma do czego odniesc - golym okiem i tak nigdy tych kolorow nie zobaczysz. A kazde ujecie przed dowolny instrument i na dowolnym nosniku wniesie swoje znieksztalcenia... Kalibracje pocwicze w wolnej chwili na gwiazdach typu G - zeby wychodzily biale, ale jasne gwiazdy i tak wychodza biale bo jak sie nasyca pixele pod filtrami to jest to interpretowane jako biel. Z nasyceniem rowniez trudno powiedziec kiedy jest OK.

 

Co do ostrosci - nie wiem, po pierwsze sa to wielokrotne ekspozycje skladane wiec moze nakladaja sie bledy indeksowania poszczegolnych klatek? A moze ustawienie ostrosci nie bylo optymalne? A moze procesy skladania LRGB? Jezeli popatrzysz na M33 to widac ze ramka luminacji jest ostrzejsza.

 

Proponuje jednak dla porownania pokaz swoje :D

 

Pozdrawiam,

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Pawle,

fotki są ładne i tak trzymaj.

Trzeba przyznać że z ostrość jest troszkę poruszona ale tylko trenng czyni mistrza!

Efekty są super i przy takich powiększeniach to na negatywie trudno się fota.

Jeszcze trochę fotek zrobisz i dojdziesz do perfekcji.

Kto nie fota to nie ma efektów i nawet najlepszym sprzętem nie będzie ich miał.

 

Januszu pokaz swoje foty! wszyscy czekają

nie pozwól im czekać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotka bardzo fajna. Jezeli przyjmiesz obietywna krytyke to powiem swoje dwa slowa. Kolor jest faktycznie przesadzony - nie chodzi mi tu o jego wiernosc, ale nasycenie. Jest max Red - nawet poboczne gwiazdy zalaly sie czerwienia (moze za dluga ekspozycja w R? Wyglada na to, ze w zasadzie innych tonow tam nie ma i wyszedl monotone). Dlaczego tak sie stalo, nie wiem, poniewaz nie mam odpowiedniej wiedzy z tej dziedziny.

 

Na pewno mozna tez bylo lepiej wmontowac inna ekspozycje w srodek. Widze, ze w miejsce overexposure wstawiles inna fotke. W takim momencie powinienes doprowadzic jej wartosc tonalna do reszty. W tej chwili ma odmienna dynamike koloru.

 

Ta fotka swietnie sie prezentuje po wylaczeniu koloru. Oznacza to, ze szczegoly pieknie sie zarysowaly, natomiast jest jakis ewidentny problem z kolorem.

 

Zobacz - w ponizszej wersji zgasilem troche ta czerwien i juz IMO lepiej wyglada.

M42.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz widze problem z twoim zdjeciem.

Zobacz jak wygladaja kanaly! W twojej fotce nie ma w ogole informacji w kanalach G i B - poza gwiazdami i dolozona czescia centralna. Wiec albo to polecialo w trakcie skladania, albo nie sa doswietlone. Rozumiem, ze swieciles 4 ekspozycje RGBL, czy tylko jedna kompozytowa? Sprawdz co jest z tymi kanalami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobilem pewien eksperyment z twoja fotka. Zamienilem ja na B/W. Wtedy widac wyraznie swietnie ksztalt mglawicy. Zlapales naprawde mase szczegolow na poziomie najlepszych fotek w internecie.

 

Po zmianie na B/W nalozylem na niego kolor z innej fotki (astropix). Wiec mamy efekt taki, ze caly rysunek, szczegol itp jest twoj, natomiast kolorystyka jest z innego zdjecia. Efekt powala. Dopiero teraz widac, ile ci sie udalo sfotografowac szczegolow. Jak dopracujesz kolorystyke, to nie bedzie juz sie mozna przyczepic do nieczego.

 

Gdyby teraz zrobic jakies competition w PL to chyba nie ma rownie bogatej fotki M42. No chyba, ze o czyms nie wiem. Oczywiscie twoja fotka leci na glowna strone!

 

To b/w po lewej jest twoim oryginalnym zdjeciem :shock:

M42-2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Adam,

 

Bardzo ladnie Ci wyszlo.

 

Wiem co jest problemem - to kwestia przyjecia wlasciwych wag przy dekompozycji i kompozycji koloru. Kamerka MX7C ma nalozone filtry wiec regulujesz tylko calkowity czas ekspozycji. Robiac zdjecie kamerka BW masz mozliwosc regulacji wag przez dobranie czasu naswietlania RGB (np R = 1, G = 1,5, B = 3). To sie daje kompensowac w obrazach MX7C pod warunkiem ze sie to zrobi na etalie dekodowania koloru z RAW IMAGE, potem jest juz za pozno.

 

To byla pierwsza fotka obrabiana w nowej wersji Astroart i nie umialem jeszcze sie pobawic funkcjami dekompozycji i zlozenia koloru. Pamietaj ze ta fotka powstala w 2 dni od zainstalowania nowego softu!

 

Czesc centralna (oraz gwiazdy) jest po prostu nasycona na szaro wiec pojawil sie sygnal we wszystkich kanalach.

 

Mam nadzieje ze na przyszlosc bede sobie z tym lepiej radzil - kwestia praktyki. Astroart 30 ma znacznie wiecej funkcji niz 20 i po prostu musze chwile z nim powalczyc.

 

Z powodu dumy zawodowej nie chcialem korzystac z innych zrodel :-)))

 

Jezeli pozwolisz, chcialbym obrobiona przez Ciebie wersje wrzucic spowrotem na moje strony - mozesz mi podeslac wersje w pelnej rozdzielczosci?

 

Pozdrawiam,

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sie daje kompensowac w obrazach MX7C pod warunkiem ze sie to zrobi na etalie dekodowania koloru z RAW IMAGE, potem jest juz za pozno.

 

Wiesz co ci powiem, ja bym tego nie ruszal. Tzn nie poddawalbym to zadnej kompensacji w tych softach astro. Staralbym sie zachowac wszytskie dane tak jak schodza z chipa. Soft uzylbym tylko do zlozenia klatek do kupy. Sama kompensacje pomiedzy kanalami zrobilbym w photoshopie. Tam przynajmniej mam pelna kontrole i nic nie trace - tak jak to sie moze stac w sofcie astro. Oczywiscie to dotyczy osob, ktore dobrze znaja Adobe Photoshopa. Jezeli znasz to wiesz o czym mowie, jezeli nie - to moge ci latwo pokazac, jak zrobic to w PS bez tracenia informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam wrecz przeciwnie. Z kamery nie dostajesz sygnalow LRGB wiec nic w PS nie obrobisz.

 

Poza tym PS dziala w dynamice 3 x 8 bit a Astroart 3 x 32 bit stalo lub zmiennoprzecinkowo. Zapamietujac obrazek jako BMP, TIFF lub JPG na wejsciu tracisz 255/256 informacji o dynamice.

 

Synteza koloru musi odbyc sie na wejsciu do AA, zaraz po odjeciu DARKA i ewentualnym podzieleniu przez FLATA.

 

Nadal nie skonczylem tego artykulu na web o obrazowaniu CCD, jak to zrobie to pewne rzeczy beda jasniejsze.

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kamery schodzi 16 bitów ale:

a) jak chcesz zestackowac X ekspozycji to w poblizu nasycenia mialbys OVERFLOW wiec i tak musisz napierw dodac w 32 bit a potem podzielic przez X

B) jak podzielisz przez FLATA to pracujac w systemie staloprzcinkowym (INTEGER) wprowadzasz zwiekszone szumy - kwantyzacji

 

Dlatego AA30 pracuje na 32 bit a pewne funkcje na 64 bit, wszystko wewnetrznie na zmiennoprzecinkowych.

 

Pozdrawiam,

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, ze do softu schodzi z ccd plik raw z surowymi danymi o stanie kazdego pixela. Ale wydaje mi sie, ze z wartoscia 16 bit na kanal, nie 32..., ale moge czegos nie wiedziec :). Tak przy okazji - w PS mozesz obrabiac 16 bit/kanal. Te dodatkowe bity w porownaniu z 8 to zbawienie w CCD, bo pozwala uzyskac po wzmocnieniu duzo informacji w slabych wartosciach, no i przy stackowaniu tez swoje robi. Zgadzam sie, ze 8 bitow do takich zastosowan to bedzie za malo.

 

Ale mozesz np wypuscic taki plik to powiedzmy tiffa z jakims standardowym ustawieniem kolorow? I wtedy mozna dobrac proporcje miedzy kanalami - czyli tak jakbys kazdy naswietlal osobno - czyli pelna kontrola. Mowie juz po procesie stackowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.