Skocz do zawartości

Teleskop do obserwacji mgławic itp. Do 1050zł


tiestomix

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka. Jestem początkującym miłośnikiem astronomii. Do tej pory interesowałem się tą dziedziną bardziej teoretycznie, teraz nadszedł czas na praktykę. Dużo czytałem na temat teleskopów dla amatorów i postanowiłem postawić na reflektor Newtona (ze względu na swoją optykę przystosowany jest do obserwacji mgławic, galaktyk i innych obiektó Messiera i NGC). Tylko jaki wybrać reflektor do 1050zł aby zobaczyć jak najwięcej? Pierwszy wybór padł na Syntę 8" na montażu Dobsona, ale jeśli chciałbym wybrać teleskop bardziej mobilny, to jaki mam wybrać? Czy dobrym wyborem jest Synta SKP150750 (150 mm zwierciadło) http://www.astrokrak.pl/product_info.php?c...products_id=407

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy montaż paralaktyczny będzie bardziej mobilny niż Dobson. Według mnie, to właśnie "skrzynka" ma tę przewagę, że można ją praktycznie albo:

1. W czasie wyjazdów rozkręcić na pojedyncze dechy i wsadzić do bagażnika, tam gdzie jest koło zapasowe (na przykład).

2. Podczas krótkich wypadów za miasto po prostu oddzielasz tubę od montażu i wsadzasz do samochodu i jedziesz ;).

 

15 centymetrowe zwierciadło pozwoli już ujrzeć więcej na obiektach DS, zwłaszcza pod ciemnym niebem. Ale mimo wszystko postawiłbym na Syntę 8". Nawet na forum mógłbyś poszukać ofert używanych Synt (nie bój się, tutaj wiesz co używanego kupujesz). Zostałoby jeszcze na akcesoria. Np. filtr mgławicowy, przyzwoity okular.

 

Taka jest moja opinia :).

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej