Skocz do zawartości

Potrzebne napylenie lustra SCT 127mm!


wimmer

Rekomendowane odpowiedzi

Hej.

Matowieje mi lustro :(

Na początku myślałem, że to tłuste smugi na lustrze. Ale degradacja przebiega dość szybko. Nie pomogło mycie lustra i teraz matowienie pokrywa już około 90% całego lustra.

Patrząc w teleskop na wprost nie jest to w żaden sposób widoczne, jednak wystawiając go na światło dzienne albo świecąc jasnym, biały światłem pod kątem widać, jakby lustro pokryte było szaro-błękitnym nalotem. Przy okazji zauważyłem, że obraz nie jest już tak ostry jak był (choć to może autosugestia) i obraz dyfrakcyjny gwiazdy nie jest tak wyraźny jak kiedyś.

 

Nie znam się na tym, ale zakładam, że to matowienie lustra. Nie dziwię się. Teleskop ma już około 7 lat, pochodzi z USA, miał 3 właścicieli, a ostatnio był mocno eksploatowany i narażany na wilgoć.

 

W związku z tym szukam fachowca, który zregeneruje moje lustro. Teleskop dawał bardzo dobre, ostre obrazy, jestem z niego zadowolony, więc chciałbym to zlecić komuś, kto zrobi to na prawdę porządnie, dbale i w miarę szybko, bo zależy mi też na czasie. Jak już wspomniałem, nie jestem obyty w tego typu zabiegach, ale lustro z tego Schmidta-Cassegraina 127mm jest mocno wklęsłe a ponadto ma otwór pośrodku. Zakładam, że najpierw należałoby zetrzeć obecną warstwę aluminium, co wiąże się z dodatkowymi procesami technologicznymi. Dlatego potrzebuję do tej pracy prawdziwego fachowca :)

 

pozdrawiam

 

P.S: proszę informacje na PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...