Skocz do zawartości

Samolot na tle galaktyk


Adam_Jesion

Rekomendowane odpowiedzi

  • 5 miesięcy temu...

Surowa, jedynie logarytm jasności. Ze zdjęcia mogę usunąć bloomy, odpicowywać nie bardzo jest co -chyba że wyciągnąć bardziej kadłub.

 

Wrzucam z naniesionym 737. Widać, że chyba w lekkim przechyle był, bo strony nie są proporcjonalne.

 

Może nawet to nie przechył tylko ta lampka na spodzie kadłuba ma obrotowy odbłyśnik, który najpierw oświetlił jeden silnik, a za chwilę drugi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
Gość Alan James Ravenhurst

Hej. Po małej dyskusji na blogu doszedłem ze znajomym awionikiem z EPWA do takiej konkluzji: maszyna na tej niesamowitej fotce to... Ani MD, ani 737 - ani tym bardziej czterosuwowy 747 :flirt: ... Nie mamy 100% pewności, ale tenże Enterprice to Boeing 777. Albo w wersji 200, albo 300 ER. Ja się waham między tymi dwiema maszynami, niestety po beaconie oświetlającym zarys brzucha i obudowy silników trudno jest jednoznacznie to stwierdzić. Wspomniana wcześniej przez kogoś "lampka na ogonie", czyli po prostu stroboskop wspomagający standardowe światło pozycyjne [używany generalnie przez pilotów w czasie kiepskiej widoczności i obowiązkowo między zmierzchem a świtem] nie dałaby takiego efektu na zdjęciu. Te wyraźne jasne linie, gdzie znajdować się powinny końce skrzydeł, to także światła pozycyjne samolotu - do orientacji poziomej. Ktoś wspomniał, że to maszyna UPS, McDonnell Douglas MD-11F. Rzeczywiście, na Okęcie lata taki regularnie [z callsign'em N288UP, codziennie przed godziną 6tą rano ląduje na EPWA], ale pan Adam wyraźnie napisał, że samolot w czasie robienia fotki był na "przelotówce" - czyli dla takich byków jest to FL330, czyli 33 tysiące stóp, czyli ponad 10, 5 km nad ziemią. Skoro fota była robiona niedaleko Okęcia, to niemożliwym jest, żeby była to właśnie ta maszyna. Jako, że 777 jako największy na świecie samolot dwusilnikowy może pokonać dystans 17 tys. km., to odpowiedzi, "co to za przewoźnik", "jaka destynacja" jest mnóstwo. Od pasażerskiego American Airlines, po freightera Air France...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Alan James Ravenhurst

Cóż, nie znam niestety żadnego z mechaników naziemnych na Okęciu, którzy rozpoznają samolot po chociażby dźwięku silnika... Jeśli ktoś potrafi zdobyć dane z archiwów Okęcia (bądź z "obszaru"), gdzie zbierane są dane na temat przelotów każdej maszyny w naszej strefie powietrznej, to byłby to cud... I wiele by wniósł w nasze rozważania... Mamy do dyspozycji konkretną datę i godzinę: 24 maja 2009 / 22:42:55 (zakładam, że podał pan czas lokalny). Wbrew pozorom jest wtedy jeszcze duży ruch [traffic] nad Polską. Nawet w chwili, gdy piszę te słowa gościmy 9 maszyn - jest 3:15. Entuzjastów nie brakuje - dla niektórych odwzorować współrzędne na mapie lotniczej i dopasować do konkretnego korytarza nie powinno stanowić problemu. Tak więc trzeba skojarzyć wszystkie dostępne dane: czas / obszar wokół Okęcia 30-35 km (o ile dobrze pamiętam ;) i trajektoria lotu. Miałem okazję lecieć w takich warunkach pogodowych (silny wiatr boczny na 330), rzeczywiście jedynym ratunkiem, by samolotem nie rzucało jest ustawić go pod małym kątem w stosunku do kierunku lotu. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.