Skocz do zawartości

MIZAR


Gość inż.konstruktor

Rekomendowane odpowiedzi

Gość inż.konstruktor

Witajcie serdecznie!

 

Zdaję sobie sprawę, że miejsce ku temu wybrałem ciut nie odpowiednie, wszak to forum astro-amatorów.

Ale chciałem Was serdecznie zaprosić na publiczną prezentację pracy dyplomowej, którą zbudowałem razem z trzema kolegami.

 

Na usprawiedliwienie faktu zaistnienia tej informacji tutaj, podam fakt, iż nazwa pojazdu - "Mizar" ma genezę czysto astronomiczną B)

Bowiem na etapie projektowania koncepcyjnego pojazdu pojawił się niepomijalny problem nazwy bolidu. Jako, że moja skromna osoba interesuje się odrobinę tym "co na niebie", padł pomysł Mizara. Kolegom pomysł na tyle się spodobał, że nie padły już żadne inne propozycje.

 

Tematem prezentacji jest niezbyt astronomiczny obiekt lecz o nieziemskich osiągach. Mianowicie jest to samochód koncepcyjny Mizar. Kilka fotek poniżej.

 

Podstawowe dane pojazdu:

- rozstaw osi 2575 mm;

- rozstaw kół osi przedniej/tylnej 1700 mm;

- masa całkowita 650 kg;

- rozkład masy 50/50%, wysokość środka ciężkości 425 mm;

- silnik BMW M40, 1600cmm o mocy 100KM@5500 min-1;

- przyspieszenie 0 - 100km/h ~ 6,5s;

- prędkość maksymalna - nikt się nie odważył sprawdzić:D

- zużycie paliwa? Ile wlejesz...

 

post-8583-1244477465_thumb.jpg

 

post-8583-1244477486_thumb.jpg

 

post-8583-1244484091_thumb.jpg

 

post-8583-1244477521_thumb.jpg

 

post-8583-1244477537_thumb.jpg

 

post-8583-1244477561_thumb.jpg

 

post-8583-1244477582_thumb.jpg

 

Zdjęcia zostały wykonane 3 tygodnie temu, jak to z prototypami bywa, dlatego konstrukcja ciągle przechodzi rożne modyfikacje. Niemniej jednak fotografie oddają zarys pojazdu.

 

 

Prezentacja odbędzie się 26 czerwca 2009 o godzinie 9:00 na "tyłach" gmachu Wydziału Mechanicznego Politechniki Gdańskiej.

Poniżej zamieszczam plan dojazdu na ww. wydział.

 

post-8583-1244477608_thumb.jpg

 

Serdecznie zapraszam w imieniu zespołu konstruktorów samochodu koncepcyjnego Mizar :D

 

Pozdrawiam Konrad.

 

PS. w mojej sygnaturce jest link do "wideoklipu" z Mizarem, jeszcze w czasie prób.

post-8583-1244477503_thumb.jpg

Edytowane przez inż.konstruktor
  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość inż.konstruktor

wolforzech będę o Tobie pamiętał. W przyszłym tygodniu planujemy zrobić takie porządne testy i pomiary trakcyjne na lotnisku Aeroklubu Gdańskiego.

Wtedy może "wyjdzie" prędkość maksymalna. Jutro będziemy walczyć z tylnym zawieszeniem. Mimo, że jest już nieco sztywniejsze od tego które widać na filmie to nadal jest to ciągle "nie to".

Wymiana sprężyn na sztywniejsze (mam nadzieję) załatwi sprawę raz na zawsze.

 

Zapomniałem dodać, że konstrukcja powstawała nieco ponad rok czasu. Kosztowała nas ogromny wkład pracy, ogromny wkład finansowy (gdyby nie pomoc uczelni to ciężko by było), sporo nerwów, momenty rezygnacji... Ale i tak zdecydowałbym się jeszcze raz na takie przedsięwzięcie. Taka formę robienia dyplomu mogę polecić każdemu studentowi. A że jestem(śmy) samochodziarzem... padło na samochód :lol:

 

[EDYTA] Dołączę link to krótkiego filmu z przebiegu prac nad pojazdem, może kogoś zainteresuje: Youtube

Edytowane przez inż.konstruktor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czemu on taki ... nieubrany? :D

przewidujecie dla Mizara jakieś "ciuszki"?

i ostatnie pytanie: przeniesienie napędu sami zrobiliście czy też pochodzi z fabrycznego auta?

 

gratuluję udanego ukończenia projektu :notworthy:

z pewnością wymagało to sporo pracy i samozaparcia

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość inż.konstruktor
a czemu on taki ... nieubrany? :D

przewidujecie dla Mizara jakieś "ciuszki"?

 

Widzisz Zbyt, ten projekt ze zwykłego dyplomu przerodził się w nieco większe przedsięwzięcie. Jak to z większymi projektami bywa - nieodzowne są fundusze.

Choć dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają to powiem tylko, że konstrukcja kosztowała nas kilkanaście tysięcy złotych. I nie jest to kwota wzięta z sufitu, bo niestety na wszystko musieliśmy mieć faktury <_<.

Bez wsparcia dziekana Wydziału Mechanicznego oraz Rektora Politechniki Gdańskiej nie udało by się...

 

Fundusze na ciuszki obiecał nam dać Samorząd studentów PG, ale ten, gdy tylko rozpoczeliśmy rozmawiać o konkretach - dziwnie zamilkł...

Planujemy jakoś po obronie, już wolnej chwili zrobić mu jakieś poszycie z kompozytu. Takiego z którego buduje sie kopuły.

 

Układ napędowy w zasadzie pozostał bez zmian w stosunku do oryginału BMW. Modyfikacji wymagał wał napędowy tj, należało go skrócić. Ponadto zwiększając rozstaw kół konieczne było zaprojektowanie tulei dystansowych miedzy półosiami a przekładnią główną. No i na koniec dłuższe półosie, bo "dawca" na bębnach stał (hamulcach bębnowych z tyłu) a zachciało nam się tarcz hamulcowych również z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdaję sobie sprawę z ograniczeń finansowych ale design i aerodynamika stanowią integralną część projektu samochodu i dlatego pytałem o "ubranko" bo Mizar wydaje się niedokończony... zresztą laikom łatwiej docenić taki projekt gdy ładnie wygląda

 

projektowanie samochodów to domena dużych zespołów projektowych, dysponujących środkami finansowymi oraz symulatorami, tunelami aerodynamicznymi, warsztatami, torami testowymi itd. dlatego budowa auta skromnymi środkami budzi u mnie wielki podziw. Jeszcze raz gratuluję

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dołączę link to krótkiego filmu z przebiegu prac nad pojazdem, może kogoś zainteresuje: Youtube

 

:notworthy: Ten film naprawdę działa na wyobraźnie. Znakomicie obrazuje ogrom pracy jaką musieliście wykonać by stworzyć ten pojazd. Konrad gratulacje i wyrazy uznania :rolleyes: Teraz czekamy na jedyny słuszny wynik obrony :) Trzymam kciuki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość inż.konstruktor

Przedpremierowe harce przed wydziałem. Wspólnie z ekipą budująca quada.

 

Konrad, przypomnij mi proszę dzień wcześniej. Strasznie boję się, że przegapię a nie chciałbym...

 

pozdrawiam

Ori

 

Zrobi się :D

Edytowane przez inż.konstruktor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość inż.konstruktor

Witajcie ponownie!

 

Na to wygląda, że temat przewodni wątku się skończył :D

 

Prezentowany pojazd zrobił duże wrażenie na widzach, szczególnie tych którzy odważyli sie przejechać jako pasażerowie B)

 

Jak "spłyną" do mnie wszystkie zdjęcia to postaram się zrobić małe foto story.

 

Pozdrawiam Was serdecznie mgr inż. Konrad Marszałkowski

 

[EDYTA] Pierwsze trzy fotki od znajomego z plfoto:

 

 

http://plfoto.com/1887970/zdjecie.html

 

http://plfoto.com/1888051/zdjecie.html

 

http://plfoto.com/1888016/zdjecie.html

Edytowane przez inż.konstruktor
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość inż.konstruktor

Podziękował :D

Była dziś okazja, można było sie przejechać. Co odważniejsi widzowie zasiadali za kołkiem.

 

Jeszcze jedno ajne foto - z promotorem.

 

post-8583-1246033777_thumb.jpg

 

Fot. Dariusz Łazarski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no, no... mgr inż. to brzmi dumnie :):Salut:

 

Postuluję zaznaczenie w protokole iż kciuki trzymałam :) Są odciski, mam dowody :P

Nie będę pokazywać palcami ale ktoś tu miał rację :whistling:

Teraz chyba czas na komisyjny upgrade nicka :D

 

Gratulacje Konrad! :Wave:

 

PS. Jeden z komentarzy pod zdjęciem http://plfoto.com/1887970/zdjecie.html : "Panowie pochylili głowy jakby ksiądz miał święcić ;)" True. :buahaha:

 

Pozdrawiam

Ania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.