Jump to content

Jaki sprzęt do naziemnych dalekich obserwacji


Recommended Posts

Dziwne, oba jakoś ciekawie "miksują" zoom optyczny z cyfrowym, a nie powinno być że najpierw "jedzie" optyczny, a potem cyfrowy? :scratchhead: Ale to takie moje spostrzeżenie poza nawiasem...

Jak widać co firma to inne "sztuczki" - dlatego nie ma co w ogóle patrzeć na wartości "zoom". W starym Kodaku Z812is miałem mechanicznie do 432mm (ekwiwalent) a potem włączał się cyfrowy crop - na aparacie wartość zoomu była cały czas taka sama a Exif pokazywał kosmiczne wartości 1814mm podczas gdy kadr niewiele różnił się do tego na maksymalnym cyfrowym crop 1440mm z Fuji Hs10.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Taki mały przykład jak rozmiar sensorów na matrycy wpływa na jakość zdjęć:

 

Mianowicie w Sony DSC W50 matryca ma rozmiar 24,7104 mm2 dzieląc to przez liczbę megapikseli otrzymujemy że na 1 mpx przypada 4,1184 mm2 powierzchni matrycy. Sony S2100 ma matrycę o powierzchni 28,4592 mm2, dzieląc to przez liczbę megapikseli matrycy otrzymujemy że na 1 mpx przypada 2,3516 mm2, czyli o 1,7668 mm2 na 1 mpx mniej, niż w przypadku DSC W50.

Do porównania wybrałem dostępne mi małpki. W50 to antyk którym ostatnie zdjęcia robiłem 3 lata temu, natomiast S2100 nie najnowszy ale kilku moich znajomych właśnie ten model posiada. Porównanie zawiera zdjęcia robione w tych samych warunkach, na tej samej czułości, wycinki zdjęć 1 do 1. Dla przykładu w mojej Sony Alfa na 1 mpx przypada 36,504 mm2 powierzchni matrycy.

testowanie.jpg

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Czy używa ktoś z Was do dalekich obserwacji obiektyw tamrona 70-300VC USD ze stabilizacją? Jaka jest jakość obrazu na końcu zakresu? Zastanawiam sie, czy nie kupić go w miejsce używanego teraz canona 55-250IS.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Kolejny mój kompakt to na pewno będzie PANASONIC, a to za sprawą prężnie działającego polskiego serwisu.

 

Adres wysyłki

ATMAX ul.Kręta 6 , 15-345 Białystok

http://centrumfoto.pl/wsparcie.html

 

Wysłałem do nich uszkodzonego fabrycznie Panasa na ich koszt UPS-em. Otrzymałem naprawiony aparat UPS-em na ich koszt po 4 dniach!!!

Zero kosztów związanych z wysyłką, mega szybko i sprawnie. Polecam!!!

Link to post
Share on other sites
  • 5 weeks later...

Czy ktoś z forumowiczów posiada poniższy aparat w budżecie do 2K i może wyrazić opinię własną nie opartą o wiadomości z sieci jak się sprawuje w DO ?

Sony Nex-5N

Sony Nex-5R

Nikon D3200

Pentax K-01

 

P.S. Szukam czegoś nowego 80% do zdjęć rodzinnych, 10% do DO, 10% do filmowania.

P.S. D90 +Nikkor 50mm sprzedany. Został Orestegor 500mm, może ktoś chętny za 550zł ?

Link to post
Share on other sites

A mozna wiedziec czemu pozbyles sie d90 i myslisz m.in o d3200 ?

 

Sprawdzałem, jakie aparaty są w cenie do 2K i akurat pojawił się D3200, ale moim faworytem na razie jest SONY NEX-5N lub NEX-5R, szukam czegoś mniejszego niż D90.

 

D90 pozbyłem się z 3 powodów.

1. Skończyła się gwarancja

2. Obecnie cena trzyma się nadal na podobnym poziome jak w dniu zakupu 2010, więc warto się pozbyć, bo w przyszłym roku zacznie się walka na pełną klatkę, więc zapewne cena D90 mocno spadnie i ciężko będzie go dobrze sprzedać.

3. W zeszłym roku raz pojawił się problem z rozładowywaniem baterii przez body, nieźle się wystraszyłem, myślałem, że body jest już do wywalenia, na szczęście rest do ustawień fabrycznych rozwiązał problem. http://www.flickr.co...57611261072391/

 

P.S. D3200 jest u mnie na końcu listy, ale patrząc pod kątem DO, to i tak bije D90

Landscape (Dynamic Range)

D90 12,5 EV

D3200 13,2 EV

D90_vs_D3200

Edited by Rafał ZOOM
Link to post
Share on other sites

No troche tych argumentów masz choć ja bym został na twoim miejscu przy d90. A nowości dobrze prezentują się głównie w tych cyferkach a w praktyce jest tak samo albo i gorzej. D90 to jednak kawał dobrego sprzętu. Sam miałem go kiedyś kupić. No ale Twój wybór.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Witam

 

Ze względu na brak czasu na focenie wystawiam Orestegora 500mm na sprzedaż, jeśli jest ktoś zainteresowany zapraszam do kontaktu:

http://allegro.pl/show_item.php?item=3261801048

 

 

Kontakt:

Rafał K.

e-mail: rav@poczta.fm

telefon: 605881644

 

Zdjęcia z tego obiektywu są na stronie DO:

http://www.dalekieobserwacje.eu/?s=Rafa%C5%82+K.

 

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Byłem ostatnio w Kostuchnie na hałdzie. Dla zainteresowanych podsyłam porównanie podobnych widoków, kierunek Babia Góra.

 

Sony NEX 5N 50mm f/1.8 OSS - zestaw ok 1950zł

http://wyslijto.pl/plik/r4f7p0qdu2

 

Nikon D90 Nikkor AF 50 mm f.1.8 D - zestaw ok 2500zł

http://wyslijto.pl/plik/ejc2tjcwgz

 

Fotki podobnie 50mm F8 1/50s RAW ISO100

 

Wiadomo, że warunki oświetleniowe oraz widzialność zupełnie inna, ale oceńcie sami.

Na moje oko Nikon mydli przy Soniaczu i to strasznie.

 

Chętnie postawiłbym dwie puszki obok siebie i zrobił realny test, ale niestety D90 już nie mam.

 

 

Edited by Rafał ZOOM
Link to post
Share on other sites

^^^ Rzeczywiście i trochę to dziwne że rawy wyglądają jak mydło z kompaktów o_O Nie mam "stałej" 50-ki ale u mnie rawy z kitowym lepiej wyglądają ;)

 

@Bulizzor porównaj w sieci zdjęcia z obu aparatów, przejrzyj testy i sam wyrobisz sobie zdanie czy warto zmieniać na nowy sprzęt. Musisz sobie postawić pytanie jak często i w jakich warunkach użytkujesz aparat, np jeśli głównie używasz do DO to nowy zakup może być zbawieniem (wiadomo lepsze przybliżenie) ale jest też tańsze rozwiązanie czyli zakup tele konwertera, który może wyrównać szanse starszej maszynki ;) Ale jeśli chcesz robić zdjęcia wewnątrz pomieszczeń to oba wysiadają przy zestawie jakie testował Rafał ;)

 

Ostatnio bawię się Panasem TZ5 i powiem szczerze że więcej mi za tą kwotę nie potrzeba. Poniżej mały test okienny ;)

 

i obok te same zakresy ale z tele konwerterem Olympus C-180 1,7x

 

zoom 10x (280 mm)

PanasTZ5_280.jpgPanasTZ5_280_TC1i7x.jpg

zoom 16.9x (472 mm)

PanasTZ5_472_zoom16i9.jpgPanasTZ5_472_zoom16i9_TC1i7x.jpg

zoom 69x (1888mm)

PanasTZ5_472_4x_zoom69.jpgPanasTZ5_472_4x_zoom69_TC1i7x.jpg

 

Dobrym wyborem do kieszeni jest też seria SX-sto Canona (np SX-150). Widziałem cropy zdjęć i jestem zaskoczony ich jakością jak na pliki .jpg :)

 

A tak swoją drogą i tak wszystkie zdjęcia ogląda się w HD więc co by się nie wzięło i tak da dobry obraz na ekranie monitora czy TV ;):P

 

Link to post
Share on other sites

Ogladane RAWy w przegladarce to w rzeczywistosci zaszyte jpegi , wiec ostrosc zalezy pewnie od tego jak aparat wyostrza te mniejsze obrazki do podgladu . Ja tam mydlenia nie widzę ... az z ciekawosci zagladne na jakąs sieciową porównywarkę zdjęć testowych obu aparatów , choć nie raz obrazki z testów nijak sie miały do tego co człowiek danym obiektywem potrafił "zobaczyć" na zywo ;)

PS. Szkoda ze nie doszła mi w piątek Q..PentAxowa do kieszeni bo warunki były zeby zobaczyć co na maciupkiej matrycy wychodzi z "normalnych" szkieł .

Edited by gezeb
Link to post
Share on other sites

^^^Kolego, ale Rafał wrzucił RAWy, które od razu otworzył mi UFRaw więc moje stwierdzenie jest tożsame z jego, a dodatkowo stwierdziłem że ich obraz jest gorszy od kompaktów...

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Our picks

    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 21 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 130 replies
    • Aktualizacja silnika Astropolis - zgłaszanie uwag
      Dzisiaj zaktualizowaliśmy silnik Astropolis do najnowszej wersji (głównie z powodów bezpieczeństwa). Najpoważniejsze błędy zostały już naprawione, ale ponieważ aktualizacja jest dosyć rozbudowana (dotyczy także wyglądu), drobnych problemów na pewno jest więcej. Bez was ich nie namierzymy. Dlatego bardzo proszę o pomoc i wrzucanie tu informacji o napotkanych problemach/błędach.
        • Like
      • 247 replies
    • Insight Investment Astrophotographer of the Year 2020 – mój mały-wielki sukces :)
      Jestem raczej osobą która nie lubi się chwalić i przechwalać… ale tym razem jest to wydarzenie dla mnie tak ważne, że postanowiłem podzielić się z Wami tą niezwykle radosną dla mnie wiadomością.
       
      Moja praca zajęła pierwsze miejsce w kategorii „Planety, komety i asteroidy” podczas tegorocznego konkursu Insight Investment Astronomy Photographer of the Year 2020.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 85 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.