Skocz do zawartości

Refraktor do 2,500 zł


Wimp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem tu nowy. Chciałbym kupic jakiś refraktor do focenia mgławic itp. Jestem dosyc początkujący (mam już 1 mały teleskop) ale nie mam doświadczenia. Wpadł mi w oko Copernicus beta-S semi-apochromat 127/635 EQ-5 DA/ST2. Co o nim powiecie. Trochę przekracza mój budżet jaki podałem ale teleskop ma montaż EQ 5 z napędem i raczej na początek starczy. Może znajdzie się jakiś lepszy, dlatego proszę was o pomoc.

 

Pozdrawiam Wimp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak niemasz doświadczenia to moze zacznij od focenia obiektywem około 300mm o ile taki masz. szybsze efekty i mniej frustracji. Nie brnij na poczatek w nietrafione koszta. Lustrzanka ma filtr -IR dlatego czułość matrycy dla czerwonych mgławic jest zabita na starcie. wg mnie potrzebujesz średnio dobrze prowadzacy montaż z napędem i lunetką biegunową. jak ci wyjdzie focenie samym aparatem to pomyślisz bardziej świadomie co na ten montaż założyć większego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto usiąść sobie gdzieś w spokojnym miejscu i dokładnie przemyśleć czego się oczekuje od astro-foto, czy masz odpowiednią motywację, sporo kasy i duuużo czasu i cierpliwości. Czeka Cię długa droga do uzyskania zadowalających efektów jeśli chodzi o materiał wejściowy, a potem czasochłonna dalsza jego obróbka. Nie chcę zniechęcać, jedynie sygnalizuję co Cię czeka. Warto podejmować świadome decyzje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek po prostu kup montaż i pobaw się tymi obiektywami, które już masz. Ewentualnie coś taniego na M42. Wtedy będziesz się mógł pobawić obróbką, ustawianiem montażu itd. Poznasz jak to fajnie jest czekać na pogodę ;)

Po takich doświadczeniach może się okazać, że jednak chyba sobie darujesz, przynajmniej na jakiś czas albo Cię to wciągnie, ale wtedy będziesz już wiedział czego chcesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach