Skocz do zawartości

Jak rozwinąć Celestrona 130 EQ MD ?


Ned

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka dni temu stałem się posiadaczem wymienionego w temacie teleskopu (wraz z całym inwentarzem w postaci dwóch okularów 10 oraz 20 mm, a także najprostszym napędem jednoosiowym). Dodam, że jestem astronomicznym laikiem i jest to mój dziewiczy instrument ;>

 

 

[ http://www.celestron.com/c3/product.php?CatID=62&ProdID=503 specyfikacja owego tworu. ]

 

 

Widzę, że budzi on pewne kontrowersje, które w pełni rozumiem po wstępnym obyciu się z nim.

Abstrahując jednak od jego wad, aby nie psuć sobie zabawy zaakceptowałem stan faktyczny (przynajmniej tymczasowo) i powoli myślę co dalej ?

 

Chciałbym rozwinąć bazę sprzętową tak, aby móc wycisnąć z niego jeszcze trochę a jednocześnie nie wywalić kasy w błoto. Znaczy to tyle, że wolałbym nabywać już sprzęt który przyda mi się również w przypadku zmiany teleskopu na lepszy.

 

Prosiłbym zatem o propozycje z Waszej strony. Będę niezmiernie wdzięczny. (dla ścisłości chodzi mi o propozycje okularów, soczewek, filtrów i co Wam jeszcze przyjdzie do głów)

 

Drugie pytanie jest bardziej szczegółowe. O ile dobrze zrozumiałem post odnośnie zdolności rozdzielczej teleskopu, dla mojego sensownym maksymalnym powiększeniem byłoby ok. 120x. Zatem chciałbym dokupić coś aby owo powiększenie uzyskać. Lepszym rozwiązaniem będzie tu Barlow czy odpowiedni okular ? Liczę na Waszą pomoc przy wyborze.

(na ten zakup chciałbym przeznaczyć w tej chwili około 200 zł i jest to plan na najbliższe dni)

 

 

(Jeśli to coś pomoże: mieszkam w mieście z dużym zanieczyszczeniem świetlnym, natomiast logistycznie jest nieźle ponieważ dysponuję samochodem i mogę się przemieścić poza miasto. Jeszcze nie mam predyspozycji co do obserwowanych obiektów, na razie wielką radochę sprawia mi Jowisz i jego księżyce)

 

Korzystając z okazji chciałbym powiedzieć wszystkim dzień dobry ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach