Skocz do zawartości

Zakup teleskopu, miasto, do 1000 zł, laik + obserwacje naziemne, balkon


Bartek C

Rekomendowane odpowiedzi

Temat wałkowany wielokrotnie, ale będe sie powatarzał, ponieważ część moich wymagań jest nieco inna :).

Zacznijmy od tego, ze na wstępie przyznam się, ze jestem laikiem, odrózniam lornetkę od lunety i znam ogólną zasade działania teleskopów :). Nic więcej. Budżet którym dysponuje to około 1000zł.

Teleskop będzie znajdował sie przede wszystkim na balkonie na 2 piętrze,w mieście, w okolicy jest sporo światła niestety. Chciałbym obserwować księżyc, planety, jak sie da obiekty kosmiczne na naszej orbicie (marzeniem jest teraz zobaczyć spacelaba) + wszystko co da sie zobaczyć na niebie. Będe miał możliwośc czasem wyskoczyć na wieś i zobaczyć niebo "nie skażone" światłem, ale to będa rzadsze wypadki. Nie bede ukrywał, że chciałbym wykorzystac teleskop do obserwacji naziemnych, mam to szczęście, że będe miał mozliwośc w dzien oglądania obiektów z wieży radiowo-telewizyjnej, niestety, tylko w dzień. Więc chyba duży zoom bedzie całkiem na miejscu.

Kolejną rzeczą jest miejsce gdzie kupic sprzęt i mój wybór padł na http://astrozakupy.pl, mieszkam w Poznaniu i sklep wydał mi się rozsądny, mogę tam pójśc i pomacać sprzęt. Prosze o poradę, czy jest to dobre miejsce, jak tam z cenami i ogólna opinia.

Nie mam żadnego doświadczenia w korzystaniu z teleskopu, oraz o zamawianiu częsci dodtakowych, wiec byłbym bardzo wdzięczny osobie, która wymieniłaby co potrzeba i z czym to się je :)

Jestem osobą otwartą, więc jezlei ktoś poda mi jakiegoś linka w celu podszkolenia swoich umiejętności to bardzo chętnie skorzystam:), ale błagam miejcie litośc :)- niestety google zwraca za dużo wyników, żeby było wiadomo co najlepsze:)