Skocz do zawartości
luki_

Inne zdjęcia i wszystko, co nie mieści się w pozostałych wątkach

Rekomendowane odpowiedzi

czaki >> machnąłem się na Beskidach o jedno pasmo że tak powiem ... już opis poprawiony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Teraz zasadniczo powinno być OK. Coś tak czuję w kościach, że Babicka będzie znowu obiektem zaciętej dyskusji :g:

Ja mam wątpliwość, gdzie na zdjęciu wcieło Lubomira, który powinien być pod Babią.

Edytowane przez czakiczakiczaki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Teraz zasadniczo powinno być OK. Coś tak czuję w kościach, że Babicka będzie znowu obiektem zaciętej dyskusji :g:

Ja mam wątpliwość, gdzie na zdjęciu wcieło Lubomira, który powinien być pod Babią.

No właśnie tutaj wątpliwości do Babiej być nie powinno, bo wygląda dokładnie tak, jak z tej perspektywy wyglądać powinna. A Łysina to nie Łysina, tylko Lubomir. Poza tym jest niższa niż Ciecień, a ten wyznacza wysokość inwersji tego dnia.

Edytowane przez mateusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Współrzędne dla ostatniego zdjęcia (Tatry prawo) N50o28'18'' E022o07'59'' wysokość 1276m AGL

kolejne zrobione 10s później (Tatry), różnice chyba można pominąć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

A tak na boku moja wersja 'na prawo'

 

Tak na oko, to coś mi nie gra w Twoim opisie - na pewno Raczkowa Czuba jest Goryczkową Czubą (to raczej kwestia literówki). A druga rzecz, jaka mi nie pasuje to podpis Rohaczy. Z kierunku Niskiego, Rohacze będą albo dokładnie za Wołowcem, albo będą wychylać się z lewej strony jego grzbietu. Tak więc pozamieniałbym podpisy:

- Rohacze na Trzy Kopy (ew. Hruba Kopa)

- Hruba Kopa na Banówka

- Banówka na Pachoł (Pachola)

Nie pasuje mi zbyt głęboka przełęcz między Hrubą Kopą a Banówką wg Twojego podpisu - stad wydaje mi się, że przesunięcie o jeden szczyt w prawo może mieć uzasadnienie. I mam zonka z Brestową - jeśli to Brestowa , to gdzie Salatyn? A jeśli to jest Salatyn, to gdzie Spalona i czy Brestowa nie załapała się na inwersję? A może to jest Osobita? (przy założeniu, że od Spalonej na zachód nic się w głównym grzbiecie Tatr nie załapało...)

I ostatnie - za Starorobociański podstawiłbym Raczkową Czubę.

Moje wrażenia są zupełnie na oko, pewnie zaraz i tak ktoś mnie poprawi :)

 

ps. Marecki, zdjęcia wymiatają!

Edytowane przez panasmaras

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tutaj wątpliwości do Babiej być nie powinno, bo wygląda dokładnie tak, jak z tej perspektywy wyglądać powinna. A Łysina to nie Łysina, tylko Lubomir. Poza tym jest niższa niż Ciecień, a ten wyznacza wysokość inwersji tego dnia.

 

Teraz mi pasuje ta Babia i Lubomir, patrząc po nowych współrzędnych. Nie myślałem, że aż tak na południe był przesunięty tor lotu od Niska. A co do Tatr to pewnie macie racje, bo z tej perspektywy wierchy są mi obce. Co do Brestowej to pisząc ją miałem na myśli całe pasmo razem z Salatynem i Spaloną. Napisałem właśnie Brestową, bo ona powinna wyznaczać prawy 'brzeg' Tatr. Poniżej poprawiony opis. Co do Starorobociańskiego raczej jestem pewien, Raczkowa jest na prawo od niego, ale wcisnąłem ją tam jeszcze.

exp3.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli komuś coś nie chodzi to dobrym sposobem jest usunięcie cookies. Mnie kiedyś skrypt na Forum nie chciał działać - niemożliwa edycja, wstawianie linków, pisanie w osobnej linijce. Po usunięciu cookies wszystko działa.

A jeżeli operator blokuje daną stronę to można to obejść np. ściągając darmowy programik Hotspot Shield

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

1) Andi, nie sądzisz, że Hasiakowa Skała może być jednak Wielką Rawką?

2) Połonina Równa (200 km) powinna lekko wystawać zza prawego końca stoku Szerokiego Wierchu. Widzicie tam coś? Co w ogóle na to Hey?

3) Na fotce Bieszczadów skierowanej bardziej na wschód na pewno pojawił się jeszcze Kińczyk Bukowski (170 km). Usilnie staram się tam jeszcze doszukać Ostrego (200 km, Połonina Równa), ale widocznie zabrakło wysokości.

4) Nie chcę zyskać miana Władcy Pikseli :P, ale Borżawę (222 km) to ja widzę na fotce "Bieszczady+wschód" (trzy białe piksele na lewo od Pasma Magury Łomiańskiej na środkowym planie).

Zgoda Mateo, jak najbardziej jest tam Wielka Rawka. Co do Połoniny Równej to wg Hey-a jej nie widać, mogłaby się za to pojawić Lutańska Holica, ale nie mam pewności czy jest na zdjęciu...

Podsyłam poprawioną wersję.

Bieszczady-25-I-2010-opis.jpg

Do autora zdjęcia: czy masz dokładne współrzędne wykonania zdjęć w kierunku na Bieszczady. Moglibyśmy rozwiać resztę wątpliwości zwłaszcza ze zdjęcia "bardziej na wschód". Pytanko też, czy z kolei bardziej na zachód nic nie fociłeś, bo tam pokazałaby się Cergowa i może coś jeszcze.

Pozdrawiam

 

----

Pomęczyłem też to zdjęcie bardziej na wschód. Niestety NA PEWNO widać tylko to co na poprzednim, dodatkowo pasmo Magury Łomniańskiej i Żukowa (to na wschód). Borżawa może i tam jest, gdzie Mateo sądzi, ale to nasze typowe "spory o piksele". Jesliby tak szukać szczątków pikseli, to pomiędzy Magurą Łomniańską a Żukowem widać Pikuja. Konia z rzędem temu, kto go tam wypatrzy. Na wschód od Magury to wg mnie pomniejsze pasma na Ukrainie z wzniesieniem Czontyjówka (913 m), spod którego swój początek bierze Dniestr.

Bieszczady2-25-I-2010-opis.jpg

Edytowane przez Andis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

.. czy masz dokładne współrzędne wykonania zdjęć w kierunku na Bieszczady ...

Podaję współrzędne dla drugiego zdjęcia z Bieszczadami (bardziej na wschód) N50o27'54'' E022o08'18'' wysokość tylko 1180m AGL

Wieczorem poszukam fotki z Cergową - prawdopodobnie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie techniczne, czy fotki doczekają się DO, bo chyba są tego warte :flirt:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie techniczne, czy fotki doczekają się DO, bo chyba są tego warte :flirt:

Jak będziemy mieli opisy potwierdzone przez aklamacje, to oczywiście że tak :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podaję współrzędne dla drugiego zdjęcia z Bieszczadami (bardziej na wschód) N50o27'54'' E022o08'18'' wysokość tylko 1180m AGL

Wieczorem poszukam fotki z Cergową - prawdopodobnie mam.

 

Dzięki bardzo.

W sumie wszystko się zgadza. Jedyna róznica to definitywne wykluczenie Borzawy ze zdjęcia. Hey potwierdza ze jej tam nie ma.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak będziemy mieli opisy potwierdzone przez aklamacje, to oczywiście że tak :)

 

Postaram się nanieść na tą zmontowaną przez siebie panoramę i dorzucę te wszystkie potwierdzone przez Czakiego opisy, może wtedy się nada :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ja przesyłam jeszcze jedną opisówke -> poprawione tatry+beskid Sądecki w wyższej rozdzielczości.

tatry v2.jpg

No i masz jeszcze się psikus wcisnął, oczywiście Miedziane z prawej to Grań Hrubego

Edytowane przez czakiczakiczaki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja przesyłam jeszcze jedną opisówke -> poprawione tatry+beskid Sądecki w wyższej rozdzielczości.

 

Oczywiście nie ma szans, żeby mi się to otworzyło. Przedziwne - na forum otwiera mi się wszystko, poza Twoimi załącznikami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie (i panie :)), ja bym to widział tak:

panorama1c.jpg

 

To kolejna wstępna wersja - "bez nóżek" i różni się trochę od wersji Czakiego, którą również analizowałem tworząc swoją przy pomocy Kashmira. Zapraszam do dyskusji, może wspólnymi siłami dokonamy najbardziej prawdopodobnego rozkładu szczytów na zdjęciach :), obawiam się jednak, że stuprocentowej pewności co do niektórych szczytów (szczególnie chodzi mi o odcinek od okolic Hrubego Wierchu do Rohaczy) nie będziemy mieli...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czaki >> w kilku miejscach grube przegięcie jak z tą Grania Hrubego ale ogólnie wiele cennych oznaczeń. Szczególnie te Beskidy się przydadzą.

 

panasmaras >> Rohacze ogólnie wychodzą jak byk po prawej od Wołowca. Ale sam Płaczliwy faktycznie wychyla się na lewych jego zboczach. Resztę cennych uwag starałem się przeanalizować i faktycznie kilka znalazło uzasadnienie.

 

Wszystko poaktualizowałem dzięki podanym wreszcie dokładnym współrzędnym i naniosłem (łącznie z opisami Fryty i Czakiego) na panoramkę i oto wg mnie prawie ostateczne efekty:

 

Co ciekawe, całkowicie schował się Lodowy ;)

 

tatryinwersja25i2010cop.jpg

 

http://img706.images...a25i2010cop.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko poaktualizowałem dzięki podanym wreszcie dokładnym współrzędnym i naniosłem (łącznie z opisami Fryty i Czakiego) na panoramkę i oto wg mnie prawie ostateczne efekty:

To co oznaczyłeś jako Łysina z prawej strony to Lubomir. Pytanie tylko co nazywa się Łysiną, bo ja spotkałem się już z kilkoma wersjami wśród miejscowych, w tym, że Łysina to nazwa przełęczy między Lubomirem a Kamiennikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co oznaczyłeś jako Łysina z prawej strony to Lubomir. Pytanie tylko co nazywa się Łysiną, bo ja spotkałem się już z kilkoma wersjami wśród miejscowych, w tym, że Łysina to nazwa przełęczy między Lubomirem a Kamiennikiem.

 

Okej, podpisy na heyu mnie zapewne zmyliły. Masz rację, lewy szczyt - Lubomir, prawy to Łysina. Sugerowałem się też tym że tak samo Fryta i Czaki mają opisane. Kamiennik jednak Mateuszu jest znacznie niższy i na pewno schował się pod inwersją. A przełęcz o której mówisz nazywa się Sucha.

Przechwytywanie.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko poaktualizowałem dzięki podanym wreszcie dokładnym współrzędnym i naniosłem (łącznie z opisami Fryty i Czakiego) na panoramkę i oto wg mnie prawie ostateczne efekty:

 

Co ciekawe, całkowicie schował się Lodowy ;)

 

tatryinwersja25i2010cop.jpg

 

http://img706.images...a25i2010cop.jpg

 

Przeglądnąłem Twoją panoramę i zastanawia mnie kilka szczytów opisanych przez Ciebie. Chodzi m.in. o Hawrań i Kołowy, które byłyby widoczne gdyby zdjęcia były zrobione z mniejszej wysokości (są bliżej, więc im niższa wysokość obserwacji tym wyżej wychodziłyby na zdjęciu). Również całe Tatry Zachodnie są dyskusyjne, jak już pisałem wcześniej, możemy się nigdy nie dowiedzieć co widział kolega Ikarystyka...

 

A oto analiza różnic (nie wszystkich - niestety czasu brak) w naszych opisach od lewej, oczywiście analiza subiektywna :):

 

- Kołowy to Lodowa Kopa (Kołowy się nie łapie z tej wysokości),

- Gerlach to Lodowy (Gerlach chowa się za Lodowym, który jest wystarczająco wysoki),

- Jatki (kompletnie mi tu nie pasują - powinny być gdzieś poniżej Lodowego) to albo Żłobisty albo Ganek, skłaniałbym się ku pierwszemu,

- Hawrań to ewidentne Rysy (podobnie jak Kołowy jest za niski),

- z Cubryną się zgodzę, wychodzi na to, że może być widoczna obok Hrubego,

- Miedzianego z moje panoramy chyba faktycznie nie widać,

- Wołoszyn - zgadza się, uściślając jest to Skrajny,

- Koszysta to równie dobrze może być któryś z Granatów - opisałbym to ogólnie - jako Orla Perć,

- Kamienista czy Kopa Kondracka - dyskusyjne - zależy od faktycznej wysokości obserwacji,

- Małołączniak, Bystra - przy małym przesunięciu punktu obserwacyjnego zamieniają się miejscami, więc również są to szczyty dyskusyjne,

- Jarząbczy trochę w lewo, tam faktycznie jest Baraniec,

- Rohacze bardzo dyskusyjne - również mam spore kłopoty z identyfikacją - w końcu ledwo je widać...

 

A teraz coś, co najbardziej kłuje moje oczy to Twoje oznaczenie Babiej Góry, przyciemniłeś zdjęcie aby uzyskać lepszy kontrast i Babia Ci się trochę zlała z horyzontem, przyjrzyj się mojej panoramie a zrozumiesz o co mi chodzi, to co oznaczyłeś jako Babia to Cięcień.

 

Fajnie by było jakby ktoś trzeci się odniósł do moich uwag, może Czaki?

 

Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Polecana zawartość

    • Małe porównanie mgławic planetarnych
      Postanowiłem zrobić taki kolaż będący podsumowaniem moich tegorocznych zmagań z mgławicami planetarnymi a jednocześnie pokazujący różnice w wielkości kątowe tych obiektów.
      Wszystkie mgławice na tej składance prezentowałem i opisywałem w formie odrębnych tematów na forum więc nie będę się rozpisywał o każdym obiekcie z osobna - jak ktoś jest zainteresowany szczegółami bez problemu znajdzie fotkę danej mgławicy na forum.
        • Kocham
        • Dziękuję
        • Lubię
      • 20 odpowiedzi
    • SN 2018hhn - "polska" supernowa w UGC 12222
      Dziś mam przyjemność poinformować, że jest już potwierdzenie - obserwacja spektroskopowa wykonana na 2-metrowym Liverpool Telescope (La Palma, Wyspy Kanaryjskie). Okazuje się, że mamy do czynienia z supernową typu Ia. Poniżej widmo SN 2018hhn z charakterystyczną, silną linią absorpcyjną SiII.
        • Dziękuję
        • Lubię
      • 11 odpowiedzi
    • Zbiórka: Obserwatorium do poszukiwania nowych planet pozasłonecznych
      W związku z sąsiednim wątkiem o zasadach przyjmowania stypendiów, po Waszej radzie zdecydowałem się założyć zbiórkę crowdfundingową na portalu zrzutka.pl. W tym wątku będę informował o wszelkich aktualizacjach, przychodzących także po zakończeniu.
        • Kocham
        • Dziękuję
        • Lubię
      • 85 odpowiedzi
    • Mamy polską zmienną z zaćmieniowym dyskiem protoplanetarnym
      W ten weekend, korzystając z danych ASAS-SN (All Sky Automated Survey for Supernovae), wykryłem nieznaną do tej pory zmienną typu R Coronae Borealis. To jedna z najrzadszych typów gwiazd zmiennych - do tej pory odnaleziono zaledwie ~150. Ich poszukiwanie nie należy do najprostszych, gdyż swoimi wskaźnikami barwy (B-V, J-K etc.) nie wyróżniają się zbytnio, dlatego szybciej jest przeszukać krzywe blasku.
        • Lubię
      • 19 odpowiedzi
    • Odkrycia 144 gwiazd zmiennych
      W tym temacie przedstawiam wyniki trwającego pół roku amatorskiego projektu, którego celem było wyszukiwanie nowych gwiazd zmiennych. Podsumowując, udało mi się znaleźć 144 gwiazdy zmienne, jedna z nich to współodkrycie z Gabrielem Murawskim - układ binarny o znacznej ekscentryczności. Postanowiłem więc zakończyć projekt, by móc zając się tematem spektroskopii średnich rozdzielczości.
        • Kocham
        • Dziękuję
        • Lubię
      • 9 odpowiedzi
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.