Skocz do zawartości

Pierwszy teleskop do 800-900zł


Rasoir

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nazbierałem troszkę kasiorki, tak z 900zł i chciałbym to przeznaczyć na zakup sprzętu do obserwacji nieba. Interesują mnie planety, Księżyc, może jakieś mgławice i inne ciekawe rzeczy na niebie (jakie mógłbym zobaczyć chciałbym się dowiedzieć od Was). W temacie tym jestem raczej amatorem (oprócz oglądania Księżyca przez lornetkę i mały teleskopik oraz gapienia się przez lornetkę na Jowisza nie robiłem w tym temacie nic więcej). Nie interesuje mnie mobilność, bo mieszkam na wsi gdzie nocą niebo jest przecudowne więc przemieszczać się nigdzie nie będę, choć dużo obserwacji będę przeprowadzał z balkonu więc nie wiadomo jak ogromny też nie może być :)

 

I teraz pytanie, jaki teleskop byłby dla mnie najbardziej odpowiedni? Czym się kierować przy zakupie? Co mi polecacie w tym przedziale cenowym? Oczywiście ja nie oczekuje nie wiadomo jakiej jakości, bo tak jak mówię jestem amatorem.

 

Podoba mi się ten, ale czy jest wart ceny i moich wymagań?

 

http://www.allegro.pl/item760704608_teleskop_celestron_astromaster_130eq_motor_drive.html

 

Na czym polega to Motor Drive?

 

Czekam na propozycję i opinie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że pod Twoje ciemne niebo, to jest zły wybór. Do planet za krótka ogniskowa, do DS-ów za mała apertura...

Celuj może w jakiegś dobsa, możesz poczaić się na forumowej giełdzie i zapolować może na nieśmiertelną Synte 8", która pokaże Ci dużo więcej niz ten Celestron.

A ten Motor Drive to tylko napęd do osi, ale nigdzie nie pisze czy do jednej czy dwóch. Na pewno to nie jest system Go-To, a jeśli ma sie dobre niebo i mobilność nie jest wymagana to lepiej iść w jak największą aperture (średnice).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach