Skocz do zawartości

Co za 5 tys z GOTO?


ralf

Rekomendowane odpowiedzi

Wprawdzie nie jestem początkujący, ale sprzęt ma być dla znajomego jako jego pierwszy.

Wymagania są takie

- rzędu 5 tys za sam teleskop,

- ogólnego zastosowania, przede wszystkim wizual

- GOTO,

- lokalizacja podstawowa: miasto, taras,

- mobilność, ma się mieścić w typowym samochodzie

- komplet ma być gotowy do obserwacji, czyli +barlow, lunetka biegunowa, przyzwoite okulary, walizki do transportu itp,

- możliwość podpięcia lustrzanki (na razie podejrzewam eksperymentalnie)

 

Z tego mi wychodzi jakiś makopodobny w okolicach 15cm, niestety GOTO nigdy nie używałem.

 

Znalazłem w naszych sklepach takie:

orion 12,7cm

http://www.astrokrak.pl/product_info.php?cPath=21_41&products_id=562

orion 15cm,

http://www.astrokrak.pl/product_info.php?cPath=21_41&products_id=606

meade ETX-125PE

http://www.astrokrak.pl/product_info.php?cPath=21_41&products_id=261

Celestron C6-SGT XLT

http://deltaoptical.pl/teleskopy/teleskop-celestron-c6-sgt-xlt,d1324.html

ten się spodobał, ale 20 to chyba za dużo

http://deltaoptical.pl/teleskopy/teleskop-celestron-c8-sgt-xlt,d453.html

 

Który polecacie? Niekoniecznie z listy powyżej.

Edytowane przez ralf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może celuj raczej w ten ostatni, bo apertury to chyba nigdy nie jest za dużo ;)

a z drugiej strony, dlaczego nie pomyślałeś o jakimś montażu widłowym?

jest dużo łatwiejszy do rozstawiania no i bardziej kompaktowy od paralaktycznego, choćby dlatego, że nie potrzebuje przeciwwag, zobacz np. modele SE Celestrona, czy inne z serii "jednorękich bandytów"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odradzam stanowczo ETX-125 ten teleskop nie cieszy się dobrą opinią ze względu na dużą powierzchnię zakrywającą płytę korekcyjną,

co wiąże się ze słabym kontrastem. Moim zdanie jeśli chodzi o katadioptryki 8" czyli 20 cm to rozsądne minimum.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza