Skocz do zawartości

Jaki okular? :/


PartyGoer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przeglądałem przeróżne fora w poszukiwaniu kandydata na mój pierwszy teleskop i padło na sky-watchera BKP15075EQ3-2 150/750. Wydaje mi się, że w przedziale cen oscylującym w okolicy tysiąca złotych, jest to w miarę dobry wybór (dobson odpada ze względu na koszmarną mobilność). Zależy mi głównie na obserwacji DS'ów, a w astrografię w ogóle nie zamierzam się pakować :). I tutaj mam pytanie- jaki okular najlepiej dobrać? Wpadł mi w oko ten model: http://deltaoptical.pl/okular-sky-watcher-uw-20-mm-2,d979.html Ale, jako że jestem powiedzmy laikiem jeżeli chodzi o sprzęt optyczny, chciałbym zapytać bardziej doświadczonych czy taki zestaw będzie dobrym wyborem czy raczej minie się z celem? Może polecicie mi jakieś inne rozwiązania? Czy soczewka barlowa to dobry pomysł w połączeniu z podanym przeze mnie wyżej okularem? No i jaki filtr zastosować by polepszyć jakość obrazu, tak okropnie niszczoną przez światło miejskie? (oczywiście mogę oddalić się od miasta, ale bez przesady). Proszę o pomoc i wyrozumiałość- nigdy nie miałem teleskopu w rękach :icon_rolleyes:. Z góry dzięki ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobson odpada ze względu na koszmarną mobilność).

To się zdziwisz jak bedziesz tachał trójnogi, głowice, przeciwwagi, pokrętła mikroruchów itp a potem poskładasz to po ciemku.

 

Co do okularów- masz tubę właściwie do astrofoto o F/5 wiec będzieszz potrzebował okularów dobrze skorygowanych no chyba że zaakceptujesz wady brzegowe powstałe przy takiej światłosile.

Edytowane przez bratapita
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli zależy ci na DS to odpuść sobie tego paralaktyka i kup 8" na dobsonie.

szerszy (80% wiecej światła), lepsza praca z okularami, szybciej ustawiasz na obiekt i masz telep w 2,5 kawałkach. (dobson, tuba i szukacz)

 

ps. w mieście nie ogląda sie DS. w mieście mozna sprawdzać co jakiś czas czy te jasniejsze jeszcze są ;)