Skocz do zawartości

optisan 114/900


mardudus

Rekomendowane odpowiedzi

Jak sprzedaj, dostalem go od dziewczyny pod choinke.  

mam go tydzien i juz go mam sprzedac.  

lepiej doradz mi co dokupic by go w pelni wykorzystac. jestem amatorem ucze sie

 

Cześć Mardudus !

 

Skontaktuj się z Markiem Substykiem ( www.optisan.astronomia.pl ), którego masz w zasadzie "pod ręką", może powinien twój teleskop poprawnie skolimować i poradzi, jakie okulary mogą okazać się przydatne.

 

Opinie typu "sprzedaj ten szajs i kup coś innego" traktuj z przymrużeniem oka. Świadczą one tylko o tym, że niektórzy na słowo "optisan" dostają wysypki. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien czy inwestycja w lepsze okulary pomoże (choć jeśli jesteś zdeklarowanym miłośnikiem astronomii to na pewno nie zaszkodzi posiadać dobre okulary bo to inwestycja na lata, niezależnie od głównego teleskopu)

 

Moje doświadczenia z Optisanem są następujące:

 

posiadam lunetę bodajże Optisan 80060 (widziałem przez nią czapę polarną i sporo detali na Marsie) stwierdzam że te małe plastikowe okularki (24.5mm) Huygensa to wcale nie jest największy problemem, po włożeniu ich do teleskopu Soligora MT800 obraz jest całkiem ostry (fakt - pole widzenia skandalicznie małe). Problem jest chyba w jakości wykonania głównej optyki (u mnie obiektywu, u Ciebie lustra) i tu mogą nie pomóc najlepsze okulary.

 

Podejrzewam że problem z barlowem (pewnie 2x) występuje z okularem 6mm a nie 25mm ?? po prostu za duże powiększenie. jeśli problem jest też z okularem 25mm to barlow jest kiepskiej jakości

 

Optisana nie sprzedawaj, zrobisz dziewczynie (no i pewnie nabywcy)przykrość. Zostaw go sobie jako narzędzie szkoleniowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz czy obraz przy samym okularze 6mm jest zadowalający,