Skocz do zawartości

pierwszy teleskop


pshem

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Jestem początkującym i mam mały problem z wyborem teleskopu.Chciałbym mieć teleskop uniwersalny, nie tylko do oglądania księżyca czy planet, chciałbym także oglądać mgławice i galaktyki.Zapatrywałem się też na astrografie.Jeśli bym mógł to bym robił zdj.Mam do wyboru Sky-watcher sk1309eq2, dobson 6" lub dobson 8".Pan ze sklepu mi powiedział, że te teleskopy mogły by mi się spodobać.Ale jak patrzyłem na pewnej stronce, to te dobsony nie nadają się do fotografii.Jeśli znacie lepsze to piszcie.Dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc po teleskopach, nie chcesz przekraczać ceny 1000zł.

 

Astrofotografia tymi teleskopami to pomyłka ( za wyjątkiem focenia Słońca i Księżyca). Poza tym - czy masz pojęcie o astrofotografii, problemach i sposobach fotografowania? Bez tego ani rusz. Bardzo dużo początkujących liczy na to, że to tylko przyłożenie aparatu do okularu, cyk i już mamy mgławiczkę.

 

Jeżeli chcesz mieć teleskop do obserwacji i jako-takiej fotografii to celuj w Newtona 150/750 na EQ3-2 z napędami. Problemem będzie tylko przy tej ogniskowej obserwacja planet ( żeby uzyskać powiększenie 125x potrzeba okularu 6mm).

 

Ja na Twoim miejscu dałbym sobie spokój z astro-foto i wziął Syntę 8". Ogniskowa 1200mm da Ci możliwość obserwacji zarówno planet jak i obiektów głębokiego nieba (galaktyki, mgławice, gromady gwiazd).

 

Poczytaj jeszcze to , to i to

 

Myślę, że to rozjaśni sytuację i będziesz mógł dokładnie sprecyzować swoje zamiary.

 

Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach