Skocz do zawartości

Mars


jarzbi

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś w nocy korzystając z ładnej pogody naszkicowałem Marsa obserwując go przez Synte 8"i NLV 5. Seeing momentami był dość dobry, pozwalający dostrzec jakieś detale powierzchni. Szkic wykonałem ołówkiem na białej kartce, a w Gimpie wyciąłem tło kartki i lekko podciągnąłem kontrast. Obok symulacja z calsky z tego samego czasu. Powiedzmy, że przedstawia to samo... ;)

 

Edycja: Zapomniałem dodać, że wspomagałem się filtrem polaryzacyjnym.

mars_27_12_2009_01h_10m_LT_black.jpg

mars_27122009_01h_10m_LT.jpg

Edytowane przez jarzbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się praktycznie w ogóle na szkicowaniu, ale według mnie bardzo ładnie zrobione 'cieniowanie' (czy jak to się tam nazywa, mam nadzieje że dobrze to nazwałem). Chodzi mi o to, że szkic jest taki jakby "płynny" i nie ma jakichś dużych kontrastów itd. Jak dla mnie wyszło bardzo ładnie. pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, że nie widziałeś jasnej plamy na biegunie... :huh:

 

Podejrzewam, że ten jaśniejszy twór na "godzinie piątej" to właśnie czapa polarna. Ale, że Jarzbi użył filtra polaryzacyjnego, to straciła na "białości" w jego oczach i lekko zbledła.

Tak sobie myślę :)

pozdrafki

Edytowane przez wimmer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Jarzbi użył filtra polaryzacyjnego, to straciła na "białości" w jego oczach i lekko zbledła...

 

Dokładnie tak było. Bez filtra nie udało mi się się dostrzec żadnych szczegółów na powierzchni (A może też za mało się starałem... ech, to przez świąteczne obżarstwo). Pojawiły się dopiero po dokręceniu regulowanego filtra Baadera. Obraz mocno przyciemnij lecz dzięki temu udało się coś dostrzec. Pokolorowałem jeszcze ten szkic na próbę by go bardziej urealnić.

mars_27_12_2009_01h_10m_LT_color.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli filtr polaryzacyjny całkowicie zgasił biel lodu. Rozumiem.