Skocz do zawartości

Telemetr


Kasia Sandej

Rekomendowane odpowiedzi

Już pisałam na forum teleskopy.pl ale nikt nie odpowiedział.

Chodzi mi o telemetr.Mąż zaproponował, że może mi przynieść z pracy żebym mogła sobie popatrzeć w niebo, lecz nie wiem czy to urządzenie się na początek nadaje.Podobno służy ono do obserwacji skoczków i na lotniskach.

Dodam, że jestem osobą początkującą jeżeli chodzi o obserwacje nieba i chciałabym od czegoś zacząć.

Za odpowiedzi z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co to może być ten telemetr, ale skoro służy do obserwacji dalekich przedmiotów to może nada się i do patrzenia w niebo. Najprościej byłoby po prostu spróbować skierowac to urządzenie na niebo (Księżyc, Droga Mleczne, planety) i ocenić czy rzeczywiście widać więcej niż gołym okiem.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to taka ruska postmilitarna lornetka 10x80 z okularami pod katem 60st.

http://www.telescopes.ru/product.html?cat=3&prod=6

 

napewno cos przez to zobaczysz - ksiezyc, obiekty glebokiego nieba, droga mleczna itp

 

do nauki nieba jest ok - rozumiem ze nie ma to byc sprzet przenosny?! :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kasiu, ja coś takiego miałem do dyspozycji przez jakiś czas.

To jest super urządzenie i coś takiego bym chętnie kupił tylko ciężko to z wojska wydobyć.

Ma to powiększenie niewielkie bo tylko 10x ale za to duże pole widzenia i można się na początek nauczyć gwiazdozbiorów i oglądać jasne Messiery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kasiu, telemetr na początek (i nie tylko) będzie wspaniałym urządzeniem. Tylko przypomnij mężowi, aby koniecznie przyniósł też statyw do niego, bo to dość potężna lorneta kątowa, dająca ogromny komfort obserwacji. Będziesz miała nie zapomniane wrażenia, obserwując niebo tym sprzętem. :D:D:lol::lol: Życzę powodzenia i oczywiście pochwal się widokami przez tą ,,machinę''.

Odnośnik do komentarza