Skocz do zawartości

Mój pierwszy


hegemon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Nie jestem pierwszym i na pewno nie ostatnim który porusza ten temat.

Przeczytałem wiele postów dotyczących pierwszego teleskopu i nadal nie zdecydowałem się na swój. Chciałbym więc prosić o radę w zakupie. Jestem amatorem i dopiero rozpoczynam swoją przygodę. Interesuje mnie teleskop który można by nazwać "uniwersalnym" gdyż jako początkujący sam jeszcze nie wiem co będę w przyszłości obserwować.

Budżet : około 1000 zł

Miejsce obserwowania: balkon (wymiary: sz:3m dł:1m , miasto , zaciemnienie średnie - kilka latarni) ostatnie piętro (mam daszek).

Mobilność jest dla mnie ważna gdyż lubię wypady po za miasto a ponadto nie mam windy.

Balkon wychodzi na zachód.

O astrofoto nie myślę bo budżet nie pozwala ;).

Proszę o radę.

Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedziałbym synta 6", tylko czy jest mobilna ? Oto jest pytanie. Maki to wyższa półka cenowa. Powiem tak, za 1000zł z refraktorów to dostaniesz 90/900 na w miarę dobrym paralaktyku, z tym że to będzie siłą rzeczy ciężkie i mała apertura, taka synta 6" za 850zł miałaby lustro 150mm które już dużo pokażę, a mobilnosc, no cóż.. wszystkiego mieć nie można, ale ten teleskop idzie wynosić z chaty przecież :) Tylko do takiego maka to mu brakuje pod wzgledem mobilnosci.

Edytowane przez anum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Synta 6" odpada z racji rozmiarów - niestety.

A jaki refraktor lub katadioptryk?

Jest taki który na początku nie za dużo sobie reprezentuje a można ładnie rozbudować aksesoriami?

I będzie w przyszłości coś sobą reprezentował?

 

Dzięki za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do dyspozycji masz zatem:

 

1) refraktor 90/900 na AZ3 [nie paralaktyk, bo nie będzie mobilny!!!] -tani, uzupełnić zestaw wystarczy o 1-2 okulary, mieści się w budżecie