Skocz do zawartości

Czajnik elektryczny


Radek P

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiałem się o tym od dawna. Czajniki elektryczne gotują wodę niezależnie od miejsca ich użycia. Wyłączają się kiedy woda się gotuje, ale temperatura w jakiej gotuje się woda zmienia się stosunkowo mocno wraz z wysokością nad poziom morza. Nie ma czajników oddzielnie do gór i oddzielnie do nizin.

 

Jedyne, co mi przychodzi do głowy, to wykrywanie momentu, w którym temperatura wody przestaje roznąć. To teraz pytanie jaki układ elektroniczny to wykrywam. Mniemam, że jest stosunkowo prosty. Ktoś wie dokładnie jak to jest zrobione?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym ja miał zrobić takie coś, to wykorzystałbym zjawisko rozszerzalności temperaturowej. Kawałek elementu przewodzącego, podłączone do prądu, i jak się rozszerzy pod wpływem temperatury to stykałoby się z czymśtam jeszcze, tworząc obwód i wyłączając urządzenie. Mogłem coś pogmatwać, ale nie jestem elektrykiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym ja miał zrobić takie coś, to wykorzystałbym zjawisko rozszerzalności temperaturowej. Kawałek elementu przewodzącego, podłączone do prądu, i jak się rozszerzy pod wpływem temperatury to stykałoby się z czymśtam jeszcze, tworząc obwód i wyłączając urządzenie. Mogłem coś pogmatwać, ale nie jestem elektrykiem.

właśnie opisałeś nieprawidłowy sposób rozwiązania tego problemu :)

opierając się na temperaturze, twój czajnik czekając na 100 stopni w górach wygotowałby wszystko w temperaturze 90 stopni i dopiero po pozbyciu się wody temperatura mogłaby osiągnąć poziom który wyłącza grzanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie opisałeś nieprawidłowy sposób rozwiązania tego problemu :)

opierając się na temperaturze, twój czajnik czekając na 100 stopni w górach wygotowałby wszystko w temperaturze 90 stopni i dopiero po pozbyciu się wody temperatura mogłaby osiągnąć poziom który wyłącza grzanie.