Skocz do zawartości

Obserwacje samolotów


Rekomendowane odpowiedzi

W pobliżu EPKT nie ma radaru ADS-B i dlatego nie widać samolotów od samego startu. Zresztą jak klikniesz na ten samolot na mapie to widać z jakiego radaru jest namierzany. Najbliższe radary są w Krakowie, Wrocławiu i Pradze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość twmichal

Na najbliższy tydzień wylatuje za granicę. W jedną stronę LOTem z Warszawy, wracam Lufthansą z przesiadką we Frankurcie do Krakowa.

 

I mam takie pytanka - czy na lotnisku ani w samolocie nie będą się czepiać jak wniosę na pokład lustrzankę z dodatkowym obiektywem i filtrami (aparat będzie w małej torbie - a ta torba w małym plecaku). Dodatkowo w plecaku będzie jeszcze laptop.

 

Jak w końcu wygląda sprawa z płynami. Jedni mówią, że w bagażu rejestrowanym i podręcznym płyny muszą być w torebce w pojemnikach max 100ml. (tak jest w ustawie). Inni - że po 100ml to tylko na pokład się wnosi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na najbliższy tydzień wylatuje za granicę. W jedną stronę LOTem z Warszawy, wracam Lufthansą z przesiadką we Frankurcie do Krakowa.

 

I mam takie pytanka - czy na lotnisku ani w samolocie nie będą się czepiać jak wniosę na pokład lustrzankę z dodatkowym obiektywem i filtrami (aparat będzie w małej torbie - a ta torba w małym plecaku). Dodatkowo w plecaku będzie jeszcze laptop.

 

Jak w końcu wygląda sprawa z płynami. Jedni mówią, że w bagażu rejestrowanym i podręcznym płyny muszą być w torebce w pojemnikach max 100ml. (tak jest w ustawie). Inni - że po 100ml to tylko na pokład się wnosi.

 

Lustrzanka + osprzęt - nie powinni się czepiać przy kontroli, tylko zasygnalizuj przed prześwietlaniem bagażu, że coś takiego masz aby nie byli zaskoczeni.

 

Płyny do 100ml możesz wnieść w bagażu podręcznym - przy kontroli większe ilości zabiorą. Natomiast po kontroli bagażu i przejściu "security" możesz sobie nakupić nawet i 10 litrów i wnieść na pokład :)

Co do płynów w bagażu rejestrowanym to nie wiem dokładnie co mówi ustawa, ale znajomy ostatnio Lufthansą do Frankfurtu wiózł żubrówkę ;)

 

Pogódź się z tym, że nie będziesz mógł wykonywać zdjęć jakiś czas po stracie i przed lądowaniem :(

Powodzenia i pochwal się zdjęciami po powrocie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie powinien się czepiać o lustrzankę z całym sprzętem. Oczywiście wszystko razem z laptopem musi Ci się mieścić w jednej sztuce bagażu podręcznego, natomiast przy kontroli bezpieczeństwa musisz wszystkie urządzenia elektroniczne wyjąć z plecaka i włączyć. W praktyce dotyczy to właściwie laptopów, bo aparatów raczej tak dokładnie się nie sprawdza. Choć kiedyś czytałem, że na kontroli bezpieczeństwa spytano pasażera czy da się otworzyć obiektyw i sprawdzić co jest w środku :blink:

 

Co do płynów to ograniczenia dotyczą bagażu podręcznego. W rejestrowanym możesz je spokojnie przewozić. Oczywiście jeśli to jest coś w szkle to z uwagi na to jak traktowane są bagaże lepiej nie ryzykować. Najlepiej nic takiego nie wnosić na pokład, bo często trzeba się tłumaczyć co to za kosmetyk czy coś innego. Jakieś napoje warto zawsze kupić w większych ilościach w strefie wolnocłowej po kontroli bezpieczeństwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość twmichal

A nie jest tak że sprzęt każą włączać jedynie na amerykańskich lotniskach? Tam mają bardziej restrykcyjne procedury bezpieczeństwa. Ja w każdym razie poza Europę nie wylatuje, nie mniej jednak poza obszar UE.

Ktoś wie, jaki typ samolotu lata z Frankfurtu do Krakowa? Nie jest to może Avro RJ-85?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie jest tak że sprzęt każą włączać jedynie na amerykańskich lotniskach? Tam mają bardziej restrykcyjne procedury bezpieczeństwa. Ja w każdym razie poza Europę nie wylatuje, nie mniej jednak poza obszar UE.

Ktoś wie, jaki typ samolotu lata z Frankfurtu do Krakowa? Nie jest to może Avro RJ-85?

 

Spodziewaj się B737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Airbus a320-214 - s7 Airlines

Airbus-A320-214-s7.jpg

Boeing 777-200 - British Airways

Boeing_777-200 - British Airways.jpg

Boeing 777-200 - British Airways - Alitalia

Boeing_777-200---Alitalia.jpg

 

Ten ostatni to jakieś nowe regularne połączenie? (Rome Fiumicino - Osaka Kansai). Od kilku dni zauważyłem, że lata regularnie, po czym po ok. 20minutach leci następny taki sam samolot Alitalii do Tokio. W obrębie pół leci następny 777 Alitalii, tym razem wracajacy z Tokio.

 

Mam szczęście do samolotów tej linii bo jakimś dziwnym trafem wychodzą mi znacznie wyraźniej od innych.

 

A co do mojego lotu - lecę do Belgradu. LOT na pewno na tej trasie ma Embraery 170/175, których na Flightradarze nie widać, nie widziałem ich także nad Buskiem, choć czasami pojawiają się B737 JAT lecące właśnie do Belgradu.

Mam nadzieję, że pogoda pozwoli zrobić np. zdjęcie gór z samolotu :)

Dzisiaj dzwoniłem na infolinię LOT-u, odebrał jakiś koleś, który chyba prywatnie jest spotterem, bo na pytanie "czy mogę zabrać lustrzankę, obiektywy i filtry na pokład" odpowiedział "a co, Pan też tak jak ja zajmuje się robieniem zdjęć samolotom?"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie jest tak że sprzęt każą włączać jedynie na amerykańskich lotniskach? Tam mają bardziej restrykcyjne procedury bezpieczeństwa.

 

Jak będziesz szedł na kontrolę bezpieczeństwa to powinieneś gdzieś zobaczyć tablicę informacyjną jak się należy do niej przygotować. Oprócz standardowych rzeczy typu wyciągnięcie wszystkiego z kieszeni, ściągnięcie paska ze spodni itp. powinna tam być też informacja o sprzęcie elektronicznym w tym o laptopach. Oczywiście to może zależeć od lotniska, gdzie coś takiego wisi, nie mniej jednak w UE na pewno takie zasady obowiązują. Co nie znaczy, że jak położysz niewłączony laptop na taśmę skanera to zawsze każą Ci go włączyć. To już zależy od osób kontrolujących na ile będą drobiazgowi. Lepiej jednak to zrobić, żeby wszystko poszło sprawnie i bezproblemowo.

 

Ktoś wie, jaki typ samolotu lata z Frankfurtu do Krakowa? Nie jest to może Avro RJ-85?

 

Zwykle B737, ewentualnie A319.

Edytowane przez kuba_mar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiejszego dnia wszystkie rządowe samoloty wracają z Moskwy,a ponieważ mieszkam obok warszawy widziałem je wszystkie w takiej kolejności : Jak40,podobny do 737,Casa,Casa,Jak40,Casa,podobny do boeinga 767,i na koniec piękny oraz wielki tupolev tu 154m reg102.Oczywiście żadnego nie było na radarze :/

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i na koniec piękny oraz wielki tupolev tu 154m reg102.Oczywiście żadnego nie było na radarze :/

Miałem farta. Znowu go złapałem :banan:

 

DSCF2163_crop.jpg

 

Dosłownie 15 minut temu przeleciał korytarzem ... hmm... UN744. Pewnie druga grupa żołnierzy do Kosowa.

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A co do mojego lotu - lecę do Belgradu.

 

Jeśli chcesz robić zdjęcia górom, to warto zastanowić się, po której stronie kadłuba (lewej czy prawej) warto siedzieć podczas lotu (ja np. zawsze przy odprawie biletowo - bagażowej (o ile miejsca są przydzielane z góry) żądam mejsca po upatrzonej stronie kokpitu :-) ).

W Twoim przypadku jeśli byś np. chciał uwiecznić Tatry, to siadaj po prawej stronie ( mam na myśli prawą stronę tak jakbyś patrzył wsiadając od ogona). Jeśli natomiast pogoda hipotetycznie pozwalała by na uwiecznienie Karpat ukraińskich, lub nawet rumuńskich - siadaj z lewej.

Jeszcze odnośnie pstrykania fotek w czasie startu czy lądowania - stewardesy (bądź stewardzi) chodzą przed startem po samolocie sprawdzając, czy każdy schował swój bagaż podręczny bezpiecznie do luku. Ponieważ jednak aparat jest wtedy dość łatwo ukryć, np. pod nogami, czy pod siedzeniem, radzę się tym nie przejmować. Tuż przed startem także stewardzi siadają na swoje miejsca i wtedy można "bezpiecznie" wyciągnąć sprzęt foto :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem farta. Znowu go złapałem :banan:

 

DSCF2163_crop.jpg

 

Dosłownie 15 minut temu przeleciał korytarzem ... hmm... UN744. Pewnie druga grupa żołnierzy do Kosowa.

 

Niezły czad, ekstra zdjęcie!

 

W GE jak się włączy budynki 3D to stoją jeszcze obydwa na Okęciu: 102 i 101 :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie przed wylotem:

 

Embraer-ERJ190-100LR - Fly Niki

Embraer-ERJ190-100LR---Fly-Niki.jpg

Airbus A300B4-605R - Iran Air (tym razem lepsza jakość)

Airbus-A300B4-605R----Iran-Air.jpg

 

Strasznie smukły ten Embraer.

Widzę, że coraz więcej linii lotniczych je kupuje.

 

Niestety pora na robienie zdjęć nie najlepsza - ale nie można mieć wszystkiego naraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj nie rekord odległości tylko ogniskowej. Fotki zrobione wczoraj przez SCT10"- efektywna ogniskowa = 2500mm. Gdybym trafił A380 to by sie chyba nie zmieścił w kadrze Canona 350D. Niestety w samym zenicie samoloty mam niedostepne z balkonu na którym stawiam montaż. Na dodatek tylko od południa i południowego zachodu, czyli w kierunku gdzie bywa słoneczko. Samoloty bliżej niego są prawie niewidoczne, dlatego moge tylko rano i późnym popołudniem coś ustrzelić. (fotki nieco przycięte)

Ten po lewej to B747 - BAW198, po prawej to A330 - QTR086.

IMG_3094b.JPG

IMG_3108b.JPG

Edytowane przez lemarc
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj nie rekord odległości tylko ogniskowej. Fotki zrobione wczoraj przez SCT10"- efektywna ogniskowa = 2500mm. Gdybym trafił A380 to by sie chyba nie zmieścił w kadrze Canona 350D. Niestety w samym zenicie samoloty mam niedostepne z balkonu na którym stawiam montaż. Na dodatek tylko od południa i południowego zachodu, czyli w kierunku gdzie bywa słoneczko. Samoloty bliżej niego są prawie niewidoczne, dlatego moge tylko rano i późnym popołudniem coś ustrzelić. (fotki nieco przycięte)

Ten po lewej to B747 - BAW198, po prawej to A330 - QTR086.

 

Czy jesteś w stanie ten zestaw wsadzić do samochodu i podjechać gdzieś na obserwacje horyzontu przy dobrych warunkach ?

Samolot jest bardzo ostry, ale czy fotografując taką ogniskową horyzont, powietrze nie rozmywa tak że wszystko jest max zamazane ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jesteś w stanie ten zestaw wsadzić do samochodu i podjechać gdzieś na obserwacje horyzontu przy dobrych warunkach ?

Samolot jest bardzo ostry, ale czy fotografując taką ogniskową horyzont, powietrze nie rozmywa tak że wszystko jest max zamazane ?

Horyzont w dzień taki jak dzisiaj jest rozmazany totalnie i nie ma sensu fotografować go nawet Rubinarem 500/5.6. Tylko na tle świtu i zorzy zachodu smugi kondensacyjne kontrastują z tłem nieba najlepiej. Rankiem powietrze bywa też najspokojniejsze dzięki czemu widac sylwetki samolotów lecących w poprzek widzenia nawet z odl. 150-200km przez lornetkę 10x50. Mógłbym wyjechać w teren z takim zestawem, ale po co, gdy można zarejestrować najodleglejsze samoloty mniejszym sprzętem, np. wspomnianym Rubinarem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obserwowałem wczoraj tego A380. Wszystko pasuje, zboczył jakoś z kursu, chyba znów omijał jakąś burzę znad południa województwa, jak dwa dni temu cały ciąg B747 które zwykle ponad Rybnikiem fruwają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.