Jump to content

Recommended Posts

Flightradar drastycznie poprawił aktualizację położenia samolotów. Nie ma już takich skoków po kilka a nawet kilkanaście km tylko odbywa się to całkowicie płynnie ! Dopiero teraz widać różnicę w prędkościach z jakimi poruszają się różne maszyny. Szczerze polecam znaleźć jakikolwiek samolot znajdujący się nad jakimś miastem i powiększyć mapę maksymalnie do widoku ulicy! Można zwariować ! :icon_razz:

 

(można kliknąć u góry po lewej nad zdjęciem samolotu "Follow aircraft" to mapa sama się będzie przesuwać - jak złapałem jakiegoś 747 który na przelotowej leciał ponad 900km/h to mi się mapy nie nadążały ładować :Loveit: )

Link to post
Share on other sites

No...Funkcja robi wrażenie.Mieszkam w Białymstoku.Blisko miasta są korytarze powietrzne ( samoloty z Tokyo,Pekinu,Moskwy,Frankfurtu,helsinek,Pragi itp).I często używam tego radaru.Z miejsca obserwacji udaje mi się zaobserwować często samolot lecący już nad Warszawą,najdalej Łodzią.Ale tu już potrzebna jest lornetka.

Link to post
Share on other sites

Niestety ale Ja nadal zauważam spore błędy w pozycji samolotów na tym flightradar24. Za oknem prezentuje się to zupełnie inaczej. Widzę że samolot leci daleko a radar podaje że blisko i na odwrót. Ogólnie się zgadza w 3/4 z obserwacjami, ale są właśnie wyjątki, które nie pozwalają wogóle zidentyfikowac samolotów.

Link to post
Share on other sites

Niestety ale Ja nadal zauważam spore błędy w pozycji samolotów na tym flightradar24. Za oknem prezentuje się to zupełnie inaczej. Widzę że samolot leci daleko a radar podaje że blisko i na odwrót. Ogólnie się zgadza w 3/4 z obserwacjami, ale są właśnie wyjątki, które nie pozwalają wogóle zidentyfikowac samolotów.

 

Radar pokazuje dobrze. Być może błędy u Ciebie wynikają z tego że nie ma w pobliżu żadnego radaru ADS-B. Od momentu uruchomienia takowego koło EPKT dokładność w mojej okolicy wynosi 100%. Oczywiście jeśli samolot nie posiada nadajnika ADS-B to FR go nie pokaże, ale od 2014 roku wszystkie samoloty mają mieć takie nadajniki.

Link to post
Share on other sites

Radar pokazuje dobrze. Być może błędy u Ciebie wynikają z tego że nie ma w pobliżu żadnego radaru ADS-B. Od momentu uruchomienia takowego koło EPKT dokładność w mojej okolicy wynosi 100%. Oczywiście jeśli samolot nie posiada nadajnika ADS-B to FR go nie pokaże, ale od 2014 roku wszystkie samoloty mają mieć takie nadajniki.

Potwierdzam. Jeśli samolot przelatuje mi właśnie nad domem w drodze na Pyrzowice to po maksymalnie 15-20 w sekundach pojawia się w tym miejscu na FR. Dokładność niemal perfekcyjna. Błędy wynikają zwykle z niewiedzy obserwatora bo samolotów w powietrzu jest tak dużo że często po prostu mylimy maszyny na FR. Ostatni się zdziwiłem bo myślałem że obserwuję lot w pobliskim korytarzu a kiedy się zbliżył okazło się że to był zupełnie inny samolot.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Ku odświeżeniu tematu, kilka moich fotek z wczoraj i dzisiaj. Ścieżka UL981.

 

Żeby nie marnować miejsca. Model, jego reg, linie, kierunek - wszystko jest opisane na zdjęciach ;)

 

post-21236-0-18994200-1328880446_thumb.jpg

 

post-21236-0-94114400-1328880696_thumb.jpg

 

post-21236-0-73466500-1328880812_thumb.jpg

 

W miarę możliwości czasu i chęci, będę starał się dodawać coś nowego. ;)

Link to post
Share on other sites

Na UL981 potwierdzam. Dzisiaj nawet tak pomiędzy 10.30 a 11.30 szły 2x Aribus A380 Emirates. Próbowałem nawet je sfotografować ale poszły pod Słońce i zerowa widoczność ;/. Tak nawiasem tego Twojego Etihadka też złapałem. ;)

Edited by RKan
Link to post
Share on other sites

Często. To najbardziej ruchliwy korytarz nad Polską, samoloty latają tam w obie strony.

 

Nie tak jak u mnie, gdzie duże maszyny lecą z Azji do Europy lub Stanów, a wracają gdzieś na pd. Czechami i dalej nad Węgrami. Rzadko zdarza się, taka sytuacja jak w postaci tego 747 z KLM. KLM lata też tą trasą gdzieś ok.22, trzy samoloty po sobie lecą tamtędy do SE Azji, a powroty są gdzieś koło 3-4rano. Również czasem się zdarza, że samoloty lecą inną trasą - jakieś 200km na południe, albo 100km na północ od tego korytarza.

 

Nade mną jest też ruchliwy korytarz UP139 ale większość maszyn która tamtędy lata to małe samoloty, większe latają tylko do Korei, Japonii i Chin. Ale często latają tam prywatne samoloty rosyjskich bogaczy - Cessny, Gulfstreamy, Canadairy. Kiedyś było sporo Tu-154, teraz latają tylko TU-204 i 214. Może niedługo pojawi się też Suchoj Superjet.

Czasami latają też transportowce - Ił-76 i Ił-96, raz był nawet ił-62. Bardzo żałuję, że nie udało mi się go sfotografować.

Link to post
Share on other sites

Nigdy nie zapomnę, jak rok temu podczas zimowej obserwacji teleskopem (23:00) usłyszałem lecący na wysokości może 2km(?) czarny lub ciemny (wojskowy?) 4 silnikowy samolot odrzutowy. Nie miał żadnych świateł pozycyjnych i tylko lekka poświata księżyca i wprawione w ciemności oko umożliwiało oddzielenie go od czarnego tła nieba oraz wydobycie ogólnych szczegółów takich jak gondole silników czy stateczniki. Byłem przekonany, że widzę charakterystyczny talerz radarowy, ale egipskie ciemności nie pozwalały się upewnić. . Wielkość kątowa całej maszyny to około 1,5 księżyca.

Nie mniej jednak ryk silników był ogłuszający, jak grom :). Maksymalnie upiorna sceneria to była, mówię Wam :szczerbaty:

Zadzwoniłem do znajomego mieszkającego na trasie przelotu. Też go słyszał ale nie zdołał dojrzeć na tle nieba.

Najlepsze jest to, że mieszkam chyba ze 100km od jakiegokolwiek znanego mi lotniska i taka wysokość przelotowa nie jest raczej normalna.

Edited by tas
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Our picks

    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
      • 21 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Like
      • 119 replies
    • Aktualizacja silnika Astropolis - zgłaszanie uwag
      Dzisiaj zaktualizowaliśmy silnik Astropolis do najnowszej wersji (głównie z powodów bezpieczeństwa). Najpoważniejsze błędy zostały już naprawione, ale ponieważ aktualizacja jest dosyć rozbudowana (dotyczy także wyglądu), drobnych problemów na pewno jest więcej. Bez was ich nie namierzymy. Dlatego bardzo proszę o pomoc i wrzucanie tu informacji o napotkanych problemach/błędach.
      • 236 replies
    • Insight Investment Astrophotographer of the Year 2020 – mój mały-wielki sukces :)
      Jestem raczej osobą która nie lubi się chwalić i przechwalać… ale tym razem jest to wydarzenie dla mnie tak ważne, że postanowiłem podzielić się z Wami tą niezwykle radosną dla mnie wiadomością.
       
      Moja praca zajęła pierwsze miejsce w kategorii „Planety, komety i asteroidy” podczas tegorocznego konkursu Insight Investment Astronomy Photographer of the Year 2020.
        • Haha
        • Like
      • 85 replies
    • Zobaczyć powierzchnię Wenus.... - mapa promieniowania termicznego (sezon 2020)
      Zacznę od zdjęcia a potem będą technikalia, opisy zbierania materiału oraz informacje o obróbce
      6 maja faza Wenus zmalała poniżej 20% więc zaczął się najlepszy okres kiedy możemy podejmować próby rejestracji promieniowania termicznego powierzchni Wenus. Czas ten potrwa mnie więcej 17-18 maja kiedy to planeta będzie już zbyt blisko Słońca i kontrast zmaleje uniemożliwiając (lub utrudniając) rejestrację tego zjawiska.
        • Like
      • 30 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.