Jump to content
Patb

Obserwacje samolotów

Recommended Posts

Przyjechałem do Buska i od razu Jumbo.

 

747linii Korean Airlines, (KAL543)

 

747_Korean.jpg

 

Obiektyw: Falcon 500mm (lustrzany)

Edited by twmichal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiejsze łowy:

 

B737 linii EuroFly

B737-8K5 Eurofly.jpg

B777 linii Alitalia, lecący z Mediolanu do Moskwy

B777-243ER-(AZA792)---Alitalia.jpg

Też B777, lecący z Londynu do Bombaju.

Boeing 777-35RER (B773) CS JAI119.jpg

Austriacki Fokker 100

Fokker-100-(F100),-AUA687.jpg

Samolot, którego nie było na radarze - wydaje mi się że widać napisy LOT

nieznany1.jpg

i zabłąkany Eurocopter EC-120

eurocopter ec-120.jpg

 

Czy Flightradar pokazuje też śmigłowce i prywatne awionetki? Bo dzisiaj k. 13tej w okolicach Mielca kręcił się jakiś Piper (pisało Private), ale na licencji tego modelu zbudowano w Polsce samolot "Mewa"

Tego śmigłowca też nie było na radarze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja po chwili przeglądania (w sobotę) tej ciekawej stronki, trafiłem chyba najwiekszy pasażerski samolot A380

zrobione 300mm + konwerter 2x (obiektyw tair 3s przymknięty do f/11 czyli z tc wychodzi f/22 :) robione z ręki)

a380123.jpg

a380_filtered22.jpg

Edited by tc_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istnieje jakaś minimalna granica na takie obserwacje samolotów? No bo widzę że koledzy wstawiają jakieś loty międzykontynentalne :szczerbaty: a dlaczego nie robić zdjęć nisko przelatującym samolotom zmierzającym do Pyrzowic ? :rolleyes:

Nad Śląskiem i Zagłębiem przebiega co najmniej kilka takich korytarzy do podchodzenia do lądowania i samoloty są na stosunkowo niewielkich wysokościach.

Jeden taki korytarz przebiega np. Katowice>Czeladź>Grodziec>Sarnów i potem piękny nawrót na Gródków i gdzieś nad Rogoźnikiem drugi nawrót na Pyrzowice. Swoją drogą muszę kiedyś taki przelot nagrać bo wygląda to bardzo ciekawie jak samolot "tańczy" gdzieś nad Dorotką :szczerbaty:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Każde lotnisko ma drogi podejścia do pasa wg procedur. Zależy to z której strony ląduje (zawsze pod wiatr). Na stronie http://www.ais.pata.pl jest mapka z korytarzami nad Polską. Trzeba sie zarejestrować za darmo i potemz bocznego menu ENR-ENR6-ENR6.2-3. To mapa górnych dróg nad Polską. Co jakiś czas się to zmienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Każde lotnisko ma drogi podejścia do pasa wg procedur. Zależy to z której strony ląduje (zawsze pod wiatr). Na stronie http://www.ais.pata.pl jest mapka z korytarzami nad Polską. Trzeba sie zarejestrować za darmo i potemz bocznego menu ENR-ENR6-ENR6.2-3. To mapa górnych dróg nad Polską. Co jakiś czas się to zmienia.

We Wrocławiu jest 1 droga podejścia i to niezaleznie od kierunku wiatru. Czasami niektóre samoloty lataja na skróty, co ponoc jest nielegalne i nie wiem od czego to zależy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli kontrola lotów wyrazi zgodę na skrót to pilot może tak lecieć. Bardzo często się to zdarza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja zadałem pytanie jaka jest dolna granica naszych obserwacji a nie czy istnieją korytarze podejścia :szczerbaty:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja zadałem pytanie jaka jest dolna granica naszych obserwacji a nie czy istnieją korytarze podejścia szczerbaty.gif

 

To zależy jak blisko da się podejść do pasa startowego. Słyszałem o ludziach, którzy właście lubują się w obserwacjach lądujacych samolotów i podkradają się jak najbliżej. Wtedy możemy go mieć kilkadziesiąt metrów nad głową. Ale jaki to ma znaczenie dla nas dalekich obserwatorów?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zależy jak blisko da się podejść do pasa startowego. Słyszałem o ludziach, którzy właście lubują się w obserwacjach lądujacych samolotów i podkradają się jak najbliżej. Wtedy możemy go mieć kilkadziesiąt metrów nad głową. Ale jaki to ma znaczenie dla nas dalekich obserwatorów?

 

Są różne fora dla tzw. spottersów, gdzie szczegółowo są opisane punkty wokół lotnisk, potencjalnie nadające się na miejscówki. Ponoć przy Okęciu w takich punktach usypano górki, z których można fotografować samoloty. Zalecane jest także posiadanie kamizelki, żeby ochrona się nie czepiała.

Ja tam wolę fotografować samoloty na pokazach lotniczych

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zależy jak blisko da się podejść do pasa startowego. Słyszałem o ludziach, którzy właście lubują się w obserwacjach lądujacych samolotów i podkradają się jak najbliżej. Wtedy możemy go mieć kilkadziesiąt metrów nad głową. Ale jaki to ma znaczenie dla nas dalekich obserwatorów?

Skoro już z nudów spowodowanych słabymi dla DO warunkami zajmujemy się obserwacjami samolotów to wolę zapytać ;)

Szkoda że tak późno odkryliście tą stronę do identyfikacji poszczególnych lotów bo fotki przelatującym mi nad głową samolotom zmierzającym do Pyrzowic robię okazjonalnie raz na jakiś czas od dobrych kilku lat. A przecież nie mieszkam wcale w okolicy pasa startowego. Swoją drogą ciekawe na jakiej wysokości sobie tak podchodzą do lądowania 17km w linii prostej od lotniska :szczerbaty: To musi być nie więcej jak 300-500 metrów skoro gołym okiem widać szczegóły kadłubów.

 

Przydałyby się jakieś fotki żeby nie pozostać gołosłownym ;)

Wizair Airbus A320:

wizair a320.JPG a320.JPG

 

Malev B738 (737-800):

malev b738.JPG

 

PLL LOT Embraer ERJ 145:

PLL LOT Embraer ERJ 145.JPG

 

Te wszystkie to zmierzające do Pyrzowic. A tu kilka innych na wysokości przelotowej latające głównie wschód-zachód których ja nie rozpoznam:

100_3786.JPG 100_3953.JPG 100_5329.JPG 100_5358.JPG 100_5361.JPG 100_5365.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pierwszych dwóch zdjęciach faktycznie Wizzair na trzecim to nie B738 Malev tylko Airbus A300 MNG Cargo. Dalej Embraer 145 LOT tak jak napisałeś. Z tych na przelotówkach rozpoznaję tylko na trzecim zdjęciu KLM i na ostatnim JAL

Edited by Tusha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tusha >> dzięki wielkie za poprawki, mnie to i tak zbyt wiele nie mówi, swoją wiedzę opieram jedynie na tym co starałem się pobieżnie znaleźć u wujka Gugle.

 

Nie potrafiłbyś rozpoznać na jakiej wysokości np ten Embraer albo A300 mogły się znajdować ?(obie fotki na 432mm)

Edited by vrg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cięzko powiedzieć na jakiej wysokości są te samoloty ale jeśli zdjęcia robiłeś z Czeladzi to powinny być na wysokości około 1-1,5km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tam osobiście wolę obserwacje z samolotów, więc jeśli szanowny twórca niniejszego tematu nie ma nic na przeciw, pozwolę sobie rozszerzyć ten wątek (żeby już nie tworzyć chaosu kolejnym tematem) o takie właśnie zdjęcia.

Na początek coś z lotniczych średnio dalekich (ale za to myślę ciekawych) obserwacji.

Oto kilka widoków rumuńskich Karpat.:

-pierwsze zdjęcie wykonane jest z okolic Devy (wysokość przelotowa ok. 11000 m) i przedstawia u góry z lewej strony kadru najwyższe góry Rumunii - Fogarasze (ponad 100 km - chyba musicie mi uwierzyć na słowo, bo po zmniejszeniu ciężko coś tam dostrzec pod chmurami).

-kolejne zdjęcie to już widok znad kotliny Hateg. W prawym górnym rogu pośród chmur dojrzeć można g. Parang i nieco bardziej na lewo g. Capatinei. Odległości ok. 60 - 80 km.

-następne trzy zdjęcia to coraz bliższe góry Parang - na ostatniej fotce ich najwyższe szczyty z doskonale widocznymi kotłami polodowcowymi.

Specjalnie wybrałem na pierwszego posta w tym temacie g. Parang i Fogaraskie. Chciałem przy tej okazji jeszcze raz zwrócić waszą uwagę na zdjęcie opublikowane jakiś czas temu na DO pt. "Widok na g. Fogaraskie, g. Parang i g. Apuseni z Arcera". Dosyć ostro spieraliśmy się swego czasu o to, czy góry na ostatnim planie to rzeczywiście Parang, czy Sybińskie. Mimo, iż wydaje mi się, że bezsprzecznie dowiedziono tam, że to nie Parang, a właśnie bliższe g. Sybińskie tytuł dotychczas pozostał niezmieniony.

Panowie, jeśli chcemy być od początku do końca, a nie tylko wyrywkowo rzetelni, to jeszcze raz apeluję - zmieńcie tytuł tego zdjęcia (i kategorię odległościową) z "g. Parang" na "g. Sybińskie" :yes: .

069.jpg

073.jpg

084.jpg

087.jpg

089.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tam osobiście wolę obserwacje z samolotów, więc jeśli szanowny twórca niniejszego tematu nie ma nic na przeciw, pozwolę sobie rozszerzyć ten wątek (żeby już nie tworzyć chaosu kolejnym tematem) o takie właśnie zdjęcia.

Bardzo proszę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo ciekawe zdjęcia. Ma ktoś może zdjęcia Himalajów z samolotu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można obserwować przeloty w 3D na GoogleEarth ->.KML<-. Niestety, jak na razie śledzić można tylko samoloty przelatujące nad Szwajcaria...

Edited by merti

Share this post


Link to post
Share on other sites

To chyba prywatny helikopter prezesa Famuru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyłapany grubo po zachodzie słońca Boeing 747 Jade Cargo na wysokości 35.000 stóp:

 

sam1.jpg sam2.jpg

 

(drugie foto niby na 1252 mm ale to po prostu maksymalny crop jaki mogę zrobić przy 8Mpix :szczerbaty: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeden z wielu samolotów, który lata nad Buskiem

samolocik.jpg.

Czekam tylko, kiedy pogoda naprawdę zrobi się ładna, bo wtedy dużo samolotów i motolotniarzy startuje z lotniska aeroklubu w Pińczowie.

Kiedyś niedaleko Buska-Zdroju było lotnisko sanitarne, a dawno temu były też loty widokowe samolotem An-2 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę z dzisiaj

b777.jpg 737.jpg747.jpg 747-2.jpg DSC_0041.jpg DSC_0054.jpg DSC_0110.jpg DSC_0112.jpg

A to mi wyszło przypadkowo, bo nieuważnie włączyłem wielokrotną ekspozycję.

DSC_0035.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

piękne, twmichal, piękne. Mam pytanie - bo w exifie pusto - ciemne niebo to zasługa dużej przesłony czy czego ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Our picks

    • Zdjęcie Czarnej Dziury - dzisiaj o 15:00
      Pamiętajcie, że dzisiaj o 15:00 poznamy obraz Czarnej Dziury. Niezależnie od tego, jak bardzo będzie ono spektakularne (lub wręcz przeciwnie - parę pikseli), trzeba pamiętać, że to ogromne, wręcz niewyobrażalne, osiągnięcie cywilizacji. Utrwalić coś tak odległego i małego kątowo, do tego wykorzystując mega sprytny sposób (interferometria radiowa), ...no po prostu niewyobrażalne. EHT to przecież wirtualny teleskop wielkości planety. Proste?
        • Like
      • 141 replies
    • Amatorska spektroskopia supernowych - ważne obserwacje klasyfikacyjne
      Poszukiwania i obserwacje supernowych w innych galaktykach zajmuje wielu astronomów, w tym niemałą grupę amatorów (może nie w naszym kraju, ale mam nadzieję, że pomału będzie nas przybywać). Odkrycie to oczywiście pierwszy etap, ale nie mniej ważne są kolejne - obserwacje fotometryczne i spektroskopowe.
      • 3 replies
    • Odszedł od nas Janusz Płeszka
      Wydaje się nierealne, ale z kilku źródeł informacja ta zdaje się być potwierdzona. Odszedł od nas człowiek, któremu polskiej astronomii amatorskiej możemy zawdzięczyć tak wiele... W naszym hobby każdy przynajmniej raz miał z nim styczność. Janusz Płeszka zmarł w wieku 52 lat.
      • 163 replies
    • Małe porównanie mgławic planetarnych
      Postanowiłem zrobić taki kolaż będący podsumowaniem moich tegorocznych zmagań z mgławicami planetarnymi a jednocześnie pokazujący różnice w wielkości kątowe tych obiektów.
      Wszystkie mgławice na tej składance prezentowałem i opisywałem w formie odrębnych tematów na forum więc nie będę się rozpisywał o każdym obiekcie z osobna - jak ktoś jest zainteresowany szczegółami bez problemu znajdzie fotkę danej mgławicy na forum.
      • 22 replies
    • SN 2018hhn - "polska" supernowa w UGC 12222
      Dziś mam przyjemność poinformować, że jest już potwierdzenie - obserwacja spektroskopowa wykonana na 2-metrowym Liverpool Telescope (La Palma, Wyspy Kanaryjskie). Okazuje się, że mamy do czynienia z supernową typu Ia. Poniżej widmo SN 2018hhn z charakterystyczną, silną linią absorpcyjną SiII.
        • Thanks
      • 11 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.