Jump to content

Recommended Posts

Dzisiejsze łowy:

 

B737 linii EuroFly

B737-8K5 Eurofly.jpg

B777 linii Alitalia, lecący z Mediolanu do Moskwy

B777-243ER-(AZA792)---Alitalia.jpg

Też B777, lecący z Londynu do Bombaju.

Boeing 777-35RER (B773) CS JAI119.jpg

Austriacki Fokker 100

Fokker-100-(F100),-AUA687.jpg

Samolot, którego nie było na radarze - wydaje mi się że widać napisy LOT

nieznany1.jpg

i zabłąkany Eurocopter EC-120

eurocopter ec-120.jpg

 

Czy Flightradar pokazuje też śmigłowce i prywatne awionetki? Bo dzisiaj k. 13tej w okolicach Mielca kręcił się jakiś Piper (pisało Private), ale na licencji tego modelu zbudowano w Polsce samolot "Mewa"

Tego śmigłowca też nie było na radarze.

Link to post
Share on other sites

a ja po chwili przeglądania (w sobotę) tej ciekawej stronki, trafiłem chyba najwiekszy pasażerski samolot A380

zrobione 300mm + konwerter 2x (obiektyw tair 3s przymknięty do f/11 czyli z tc wychodzi f/22 :) robione z ręki)

a380123.jpg

a380_filtered22.jpg

Edited by tc_
Link to post
Share on other sites

Istnieje jakaś minimalna granica na takie obserwacje samolotów? No bo widzę że koledzy wstawiają jakieś loty międzykontynentalne :szczerbaty: a dlaczego nie robić zdjęć nisko przelatującym samolotom zmierzającym do Pyrzowic ? :rolleyes:

Nad Śląskiem i Zagłębiem przebiega co najmniej kilka takich korytarzy do podchodzenia do lądowania i samoloty są na stosunkowo niewielkich wysokościach.

Jeden taki korytarz przebiega np. Katowice>Czeladź>Grodziec>Sarnów i potem piękny nawrót na Gródków i gdzieś nad Rogoźnikiem drugi nawrót na Pyrzowice. Swoją drogą muszę kiedyś taki przelot nagrać bo wygląda to bardzo ciekawie jak samolot "tańczy" gdzieś nad Dorotką :szczerbaty:

Link to post
Share on other sites

Każde lotnisko ma drogi podejścia do pasa wg procedur. Zależy to z której strony ląduje (zawsze pod wiatr). Na stronie http://www.ais.pata.pl jest mapka z korytarzami nad Polską. Trzeba sie zarejestrować za darmo i potemz bocznego menu ENR-ENR6-ENR6.2-3. To mapa górnych dróg nad Polską. Co jakiś czas się to zmienia.

Link to post
Share on other sites

Każde lotnisko ma drogi podejścia do pasa wg procedur. Zależy to z której strony ląduje (zawsze pod wiatr). Na stronie http://www.ais.pata.pl jest mapka z korytarzami nad Polską. Trzeba sie zarejestrować za darmo i potemz bocznego menu ENR-ENR6-ENR6.2-3. To mapa górnych dróg nad Polską. Co jakiś czas się to zmienia.

We Wrocławiu jest 1 droga podejścia i to niezaleznie od kierunku wiatru. Czasami niektóre samoloty lataja na skróty, co ponoc jest nielegalne i nie wiem od czego to zależy.

Link to post
Share on other sites

A ja zadałem pytanie jaka jest dolna granica naszych obserwacji a nie czy istnieją korytarze podejścia szczerbaty.gif

 

To zależy jak blisko da się podejść do pasa startowego. Słyszałem o ludziach, którzy właście lubują się w obserwacjach lądujacych samolotów i podkradają się jak najbliżej. Wtedy możemy go mieć kilkadziesiąt metrów nad głową. Ale jaki to ma znaczenie dla nas dalekich obserwatorów?

Link to post
Share on other sites

To zależy jak blisko da się podejść do pasa startowego. Słyszałem o ludziach, którzy właście lubują się w obserwacjach lądujacych samolotów i podkradają się jak najbliżej. Wtedy możemy go mieć kilkadziesiąt metrów nad głową. Ale jaki to ma znaczenie dla nas dalekich obserwatorów?

 

Są różne fora dla tzw. spottersów, gdzie szczegółowo są opisane punkty wokół lotnisk, potencjalnie nadające się na miejscówki. Ponoć przy Okęciu w takich punktach usypano górki, z których można fotografować samoloty. Zalecane jest także posiadanie kamizelki, żeby ochrona się nie czepiała.

Ja tam wolę fotografować samoloty na pokazach lotniczych

Link to post
Share on other sites

To zależy jak blisko da się podejść do pasa startowego. Słyszałem o ludziach, którzy właście lubują się w obserwacjach lądujacych samolotów i podkradają się jak najbliżej. Wtedy możemy go mieć kilkadziesiąt metrów nad głową. Ale jaki to ma znaczenie dla nas dalekich obserwatorów?

Skoro już z nudów spowodowanych słabymi dla DO warunkami zajmujemy się obserwacjami samolotów to wolę zapytać ;)

Szkoda że tak późno odkryliście tą stronę do identyfikacji poszczególnych lotów bo fotki przelatującym mi nad głową samolotom zmierzającym do Pyrzowic robię okazjonalnie raz na jakiś czas od dobrych kilku lat. A przecież nie mieszkam wcale w okolicy pasa startowego. Swoją drogą ciekawe na jakiej wysokości sobie tak podchodzą do lądowania 17km w linii prostej od lotniska :szczerbaty: To musi być nie więcej jak 300-500 metrów skoro gołym okiem widać szczegóły kadłubów.

 

Przydałyby się jakieś fotki żeby nie pozostać gołosłownym ;)

Wizair Airbus A320:

wizair a320.JPG a320.JPG

 

Malev B738 (737-800):

malev b738.JPG

 

PLL LOT Embraer ERJ 145:

PLL LOT Embraer ERJ 145.JPG

 

Te wszystkie to zmierzające do Pyrzowic. A tu kilka innych na wysokości przelotowej latające głównie wschód-zachód których ja nie rozpoznam:

100_3786.JPG 100_3953.JPG 100_5329.JPG 100_5358.JPG 100_5361.JPG 100_5365.JPG

Link to post
Share on other sites

Na pierwszych dwóch zdjęciach faktycznie Wizzair na trzecim to nie B738 Malev tylko Airbus A300 MNG Cargo. Dalej Embraer 145 LOT tak jak napisałeś. Z tych na przelotówkach rozpoznaję tylko na trzecim zdjęciu KLM i na ostatnim JAL

Edited by Tusha
Link to post
Share on other sites

Tusha >> dzięki wielkie za poprawki, mnie to i tak zbyt wiele nie mówi, swoją wiedzę opieram jedynie na tym co starałem się pobieżnie znaleźć u wujka Gugle.

 

Nie potrafiłbyś rozpoznać na jakiej wysokości np ten Embraer albo A300 mogły się znajdować ?(obie fotki na 432mm)

Edited by vrg
Link to post
Share on other sites

Ja tam osobiście wolę obserwacje z samolotów, więc jeśli szanowny twórca niniejszego tematu nie ma nic na przeciw, pozwolę sobie rozszerzyć ten wątek (żeby już nie tworzyć chaosu kolejnym tematem) o takie właśnie zdjęcia.

Na początek coś z lotniczych średnio dalekich (ale za to myślę ciekawych) obserwacji.

Oto kilka widoków rumuńskich Karpat.:

-pierwsze zdjęcie wykonane jest z okolic Devy (wysokość przelotowa ok. 11000 m) i przedstawia u góry z lewej strony kadru najwyższe góry Rumunii - Fogarasze (ponad 100 km - chyba musicie mi uwierzyć na słowo, bo po zmniejszeniu ciężko coś tam dostrzec pod chmurami).

-kolejne zdjęcie to już widok znad kotliny Hateg. W prawym górnym rogu pośród chmur dojrzeć można g. Parang i nieco bardziej na lewo g. Capatinei. Odległości ok. 60 - 80 km.

-następne trzy zdjęcia to coraz bliższe góry Parang - na ostatniej fotce ich najwyższe szczyty z doskonale widocznymi kotłami polodowcowymi.

Specjalnie wybrałem na pierwszego posta w tym temacie g. Parang i Fogaraskie. Chciałem przy tej okazji jeszcze raz zwrócić waszą uwagę na zdjęcie opublikowane jakiś czas temu na DO pt. "Widok na g. Fogaraskie, g. Parang i g. Apuseni z Arcera". Dosyć ostro spieraliśmy się swego czasu o to, czy góry na ostatnim planie to rzeczywiście Parang, czy Sybińskie. Mimo, iż wydaje mi się, że bezsprzecznie dowiedziono tam, że to nie Parang, a właśnie bliższe g. Sybińskie tytuł dotychczas pozostał niezmieniony.

Panowie, jeśli chcemy być od początku do końca, a nie tylko wyrywkowo rzetelni, to jeszcze raz apeluję - zmieńcie tytuł tego zdjęcia (i kategorię odległościową) z "g. Parang" na "g. Sybińskie" :yes: .

069.jpg

073.jpg

084.jpg

087.jpg

089.jpg

Link to post
Share on other sites

Ja tam osobiście wolę obserwacje z samolotów, więc jeśli szanowny twórca niniejszego tematu nie ma nic na przeciw, pozwolę sobie rozszerzyć ten wątek (żeby już nie tworzyć chaosu kolejnym tematem) o takie właśnie zdjęcia.

Bardzo proszę :)

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Przyłapany grubo po zachodzie słońca Boeing 747 Jade Cargo na wysokości 35.000 stóp:

 

sam1.jpg sam2.jpg

 

(drugie foto niby na 1252 mm ale to po prostu maksymalny crop jaki mogę zrobić przy 8Mpix :szczerbaty: )

Link to post
Share on other sites

Jeden z wielu samolotów, który lata nad Buskiem

samolocik.jpg.

Czekam tylko, kiedy pogoda naprawdę zrobi się ładna, bo wtedy dużo samolotów i motolotniarzy startuje z lotniska aeroklubu w Pińczowie.

Kiedyś niedaleko Buska-Zdroju było lotnisko sanitarne, a dawno temu były też loty widokowe samolotem An-2 :D

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Our picks

    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 14 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 111 replies
    • Aktualizacja silnika Astropolis - zgłaszanie uwag
      Dzisiaj zaktualizowaliśmy silnik Astropolis do najnowszej wersji (głównie z powodów bezpieczeństwa). Najpoważniejsze błędy zostały już naprawione, ale ponieważ aktualizacja jest dosyć rozbudowana (dotyczy także wyglądu), drobnych problemów na pewno jest więcej. Bez was ich nie namierzymy. Dlatego bardzo proszę o pomoc i wrzucanie tu informacji o napotkanych problemach/błędach.
        • Like
      • 164 replies
    • Insight Investment Astrophotographer of the Year 2020 – mój mały-wielki sukces :)
      Jestem raczej osobą która nie lubi się chwalić i przechwalać… ale tym razem jest to wydarzenie dla mnie tak ważne, że postanowiłem podzielić się z Wami tą niezwykle radosną dla mnie wiadomością.
       
      Moja praca zajęła pierwsze miejsce w kategorii „Planety, komety i asteroidy” podczas tegorocznego konkursu Insight Investment Astronomy Photographer of the Year 2020.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 84 replies
    • Zobaczyć powierzchnię Wenus.... - mapa promieniowania termicznego (sezon 2020)
      Zacznę od zdjęcia a potem będą technikalia, opisy zbierania materiału oraz informacje o obróbce
      6 maja faza Wenus zmalała poniżej 20% więc zaczął się najlepszy okres kiedy możemy podejmować próby rejestracji promieniowania termicznego powierzchni Wenus. Czas ten potrwa mnie więcej 17-18 maja kiedy to planeta będzie już zbyt blisko Słońca i kontrast zmaleje uniemożliwiając (lub utrudniając) rejestrację tego zjawiska.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 30 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.