Skocz do zawartości

Obserwacje samolotów


Rekomendowane odpowiedzi

Na trzecim zdjęciu IŁ76. Spora gratka bo nie często można go widzieć na naszym niebie. Na ostatnim ta mijanka rewelacja. Nie często się zdarza taka fotka. Gratuluję

Edytowane przez Tusha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piękne, twmichal, piękne. Mam pytanie - bo w exifie pusto - ciemne niebo to zasługa dużej przesłony czy czego ?

 

To zasługa obróbki :D W Photoshopie wybrałem po prostu opcję "Auto Levels" (po uprzedniej obróbce RAW-ów)

Zdjęcie robione obiektywem lustrzanym Falcon 500mm, aparat Nikon d80. A EXIF-u brak bo przy zapisie wybrałem opcję "Save for Web & Devices"

czas naświetlania na tych zdjęciach wahał się od 1/640 do 1/2500 sek, f/8 (obiektyw ma stałą wartość), ISO 250-400

 

Na trzecim zdjęciu IŁ76. Spora gratka bo nie często można go widzieć na naszym niebie. Na ostatnim ta mijanka rewelacja. Nie często się zdarza taka fotka. Gratuluję

 

Ta mijanka to fotomontaż. Zresztą "nieumyślny", bo włączyła mi się wielokrotna ekspozycja. Można w ten sposób otrzymać m.in takie efekty

Ił-76 chyba był ostatnio w Polsce, Rosjanie przywieźli nim chyba dary dla powodzian.

 

A moim marzeniem jest zobaczyć ten samolot Może nie ma ich zbyt dużo, ale podobno często wykonuje loty transportowe.

 

Co do innych samolotów, to ja lubie fotografować pokazy lotnicze - zapraszam tutaj

Edytowane przez twmichal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalezione w internecie. Airbus a-380 na wysokości przelotowej, Canon EOS 400D + obiektyw 1200mm f 4.7.

Zdjęcia powalają jakością i ostrością. Jak oni to zrobili?

 

 

Te zdjęcia to już najwyższa światowa liga bo na tej stronie co podałeś znajdują się tylko te najlepsze z całego świata!

Tak się składa, że te zdjęcia A380 to zdjęcia naszego forumowego kolegi (Andrzeja Kostrzewy) KILLER'a, który swoje prace co jakiś czas publikuje na tym forum w wątku

Polowanie na samoloty

Tam możesz zadać mu pytanie jak on to robi. Z tego co ja się orientuję to zdjęcia wykonuje syntą 10" i lustrzanką w ognisku

 

Polecam też stronę www.ExtremeSpotting.com

Tam Andrzej udziela się znacznie częściej.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że temat się rozwija... Jako, że mieszkam pod korytarzem UL984, coś tam czasem pstrykam huczącego nad głową.

DSC_9426-B777-air-india-2.jpgThai-747-21022010.jpgAirIndia-30052010-1.jpgSingapore-B772-29052010-1.jpg

To dość powszechne maszyny nad nami, ciekawe jest zdjęcie nr2 (Thai) robione gdzieś w zimie w czasie mocnego mrozu. W ogóle nie widać strug kondensacyjnych.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te zdjęcia to już najwyższa światowa liga bo na tej stronie co podałeś znajdują się tylko te najlepsze z całego świata!

Tak się składa, że te zdjęcia A380 to zdjęcia naszego forumowego kolegi (Andrzeja Kostrzewy) KILLER'a, który swoje prace co jakiś czas publikuje na tym forum w wątku

Polowanie na samoloty

Tam możesz zadać mu pytanie jak on to robi. Z tego co ja się orientuję to zdjęcia wykonuje syntą 10" i lustrzanką w ognisku

 

Polecam też stronę www.ExtremeSpotting.com

Tam Andrzej udziela się znacznie częściej.

Pozdrawiam

 

Mnie bardziej zależy na jakich parametrach te zdjęcia są robione (ISO, przesłona, czas migawki). Mnie wychodzą straszne szumy, zwłaszcza gdy niebo jest intensywnie niebieskie. A te zdjęcia robiłem przy ISO 200-500max.

Natomiast to robiłem przy ISO1600, 1/640s., lustrzany 500mm f/8 (stała wartość) i szumów jest bardzo niewiele.

DSC_0003.jpg (szkoda że głowę schował)

 

Może powinienem korzystać z innego programu do obróbki RAWów, bo już wiele razy zdarzyło mi się że w Photoshopie pojawiały się brzydkie przebarwienia w przypadku barw zielonej i niebieskiej i to od razu przy otwarciu pliku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Alan James Ravenhurst

Jeśli kontrola lotów wyrazi zgodę na skrót to pilot może tak lecieć. Bardzo często się to zdarza.

 

W drodze na Okęcie nawet kilka razy dziennie... Szczególnie Airbusy WizzAir, które podchodzą na EPWA dość rzadko uczęszczanym korytarzem...

Takie podejście do lądowania na skróty nazywa się short approach. Czasem przed danym samolotem nie ma żadnego w kolejce do lądowania i pas na którym się siada jest wolny. TWR wydaje wtedy zgodę na short app i wtedy nie trzeba wykonywać kółka zgodnie z standardową procedurą, tylko można ustawić się wcześniej nosem na pas. Czyli wcześniej skręcić ze ścieżki i trochę szybciej zejść z wysokości. Piloci to uwielbiają, bo szybciej są na ziemi, natomiast pasażerowie nieprzyzwyczajeni do przeciążeń są... hmm... zdegustowani :szczerbaty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrykos >> mnie się wydaje z tego co już zdążyłem się w temacie dzięki Wam tu zorientować, że głównie chodzi o wysokość na jakiej jest samolot. wysokość - niższa temperatura - kondensacja pary - et voila! ;)

Edytowane przez vrg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak patrzę na Flightradar24, to tamtędy lata sporo A380 do Azji.

Korean Air, które z kolei często lata nade mną też ma parę A380 w swojej flocie.

 

Na dzisiaj Korean nie ma jeszcze żadnego A380. Na razie mają je tylko Singapore Airlines chyba 8szt, Qantas też kilka sztuk, Emirates, Air France i Lufthansa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągle te nudne A320 zmierzające do Pyrzowic ....

A320.jpg

(WizzAir 3500m)

 

aż tu nagle trafiło się nareszcie coś ciekawego:

 

777_alitalia.jpg 777_alitalia2.jpg

Boeing 777-243ER B772 Alitalia 12000m Tokyo-Rzym

 

oraz coś bardzo głośnego czego nie było na flightradar24:

100_5932.jpg

 

Ktoś rozpoznaje cóż to za cudak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wygląda jak IŁ-76.

 

U mnie też flightradar nie widzi niektórych samolotów, właściwie całego korytarza. Latają tam głównie małe odrzutowce, typu Fokker 70 albo LOT-owskie Embraery 145.

A najwięcej jest A320 i A319, głównie Aeroflotu i innych rosyjskich linii lecących do Moskwy z Wiednia, Mediolanu lub Barcelony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też flightradar nie widzi niektórych samolotów, właściwie całego korytarza. Latają tam głównie małe odrzutowce, typu Fokker 70 albo LOT-owskie Embraery 145.

Ja mieszkam niedaleko Pyrzowic więc, kilka korytarzy podejścia mam nad głową więc ciągle coś przelatuje ale ciężko to uchwycić bo na radarze samoloty często znikają z mapy kiedy są 10-15km od lotniska. Ale do Pyrzowic to głównie A320 i podobne maluchy latają więc nic ciekawego.

Apropos Fokkerów, dziś jednego złapałem i przyznam że pierwszy raz dowiedziałem sie o istnieniu takiego samolotu.

 

fokker1.jpg fokker2.jpg

Z tej perspektywy rzeczywiście przypominają mi fokę :D

 

(Fokker 100 Austrian Arrows Helsinki Wiedeń 9700m)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wygląda jak IŁ-76.

 

U mnie też flightradar nie widzi niektórych samolotów, właściwie całego korytarza. Latają tam głównie małe odrzutowce, typu Fokker 70 albo LOT-owskie Embraery 145.

A najwięcej jest A320 i A319, głównie Aeroflotu i innych rosyjskich linii lecących do Moskwy z Wiednia, Mediolanu lub Barcelony.

 

Niektóre samoloty nie nadają sygnału który jest odczytywany przez takie "domowe" radary, jednak od 2012 będą już wszystkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.