Jump to content
Patb

Obserwacje samolotów

Recommended Posts

Na trzecim zdjęciu IŁ76. Spora gratka bo nie często można go widzieć na naszym niebie. Na ostatnim ta mijanka rewelacja. Nie często się zdarza taka fotka. Gratuluję

Edited by Tusha

Share this post


Link to post
Share on other sites

piękne, twmichal, piękne. Mam pytanie - bo w exifie pusto - ciemne niebo to zasługa dużej przesłony czy czego ?

 

To zasługa obróbki :D W Photoshopie wybrałem po prostu opcję "Auto Levels" (po uprzedniej obróbce RAW-ów)

Zdjęcie robione obiektywem lustrzanym Falcon 500mm, aparat Nikon d80. A EXIF-u brak bo przy zapisie wybrałem opcję "Save for Web & Devices"

czas naświetlania na tych zdjęciach wahał się od 1/640 do 1/2500 sek, f/8 (obiektyw ma stałą wartość), ISO 250-400

 

Na trzecim zdjęciu IŁ76. Spora gratka bo nie często można go widzieć na naszym niebie. Na ostatnim ta mijanka rewelacja. Nie często się zdarza taka fotka. Gratuluję

 

Ta mijanka to fotomontaż. Zresztą "nieumyślny", bo włączyła mi się wielokrotna ekspozycja. Można w ten sposób otrzymać m.in takie efekty

Ił-76 chyba był ostatnio w Polsce, Rosjanie przywieźli nim chyba dary dla powodzian.

 

A moim marzeniem jest zobaczyć ten samolot Może nie ma ich zbyt dużo, ale podobno często wykonuje loty transportowe.

 

Co do innych samolotów, to ja lubie fotografować pokazy lotnicze - zapraszam tutaj

Edited by twmichal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta mijanka to fotomontaż.

 

No to się dałem nabrać. :Boink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

McDonell-Douglas MD11

KLM871 , trasa: Amsterdam-Schiphol(AMS)-> Delhi-Indira Gandhi(DEL)

MD11(2).jpg MD11(1).jpg

Edited by twmichal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znalezione w internecie. Airbus a-380 na wysokości przelotowej, Canon EOS 400D + obiektyw 1200mm f 4.7.

Zdjęcia powalają jakością i ostrością. Jak oni to zrobili?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znalezione w internecie. Airbus a-380 na wysokości przelotowej, Canon EOS 400D + obiektyw 1200mm f 4.7.

Zdjęcia powalają jakością i ostrością. Jak oni to zrobili?

 

 

Te zdjęcia to już najwyższa światowa liga bo na tej stronie co podałeś znajdują się tylko te najlepsze z całego świata!

Tak się składa, że te zdjęcia A380 to zdjęcia naszego forumowego kolegi (Andrzeja Kostrzewy) KILLER'a, który swoje prace co jakiś czas publikuje na tym forum w wątku

Polowanie na samoloty

Tam możesz zadać mu pytanie jak on to robi. Z tego co ja się orientuję to zdjęcia wykonuje syntą 10" i lustrzanką w ognisku

 

Polecam też stronę www.ExtremeSpotting.com

Tam Andrzej udziela się znacznie częściej.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę, że temat się rozwija... Jako, że mieszkam pod korytarzem UL984, coś tam czasem pstrykam huczącego nad głową.

DSC_9426-B777-air-india-2.jpgThai-747-21022010.jpgAirIndia-30052010-1.jpgSingapore-B772-29052010-1.jpg

To dość powszechne maszyny nad nami, ciekawe jest zdjęcie nr2 (Thai) robione gdzieś w zimie w czasie mocnego mrozu. W ogóle nie widać strug kondensacyjnych.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te zdjęcia to już najwyższa światowa liga bo na tej stronie co podałeś znajdują się tylko te najlepsze z całego świata!

Tak się składa, że te zdjęcia A380 to zdjęcia naszego forumowego kolegi (Andrzeja Kostrzewy) KILLER'a, który swoje prace co jakiś czas publikuje na tym forum w wątku

Polowanie na samoloty

Tam możesz zadać mu pytanie jak on to robi. Z tego co ja się orientuję to zdjęcia wykonuje syntą 10" i lustrzanką w ognisku

 

Polecam też stronę www.ExtremeSpotting.com

Tam Andrzej udziela się znacznie częściej.

Pozdrawiam

 

Mnie bardziej zależy na jakich parametrach te zdjęcia są robione (ISO, przesłona, czas migawki). Mnie wychodzą straszne szumy, zwłaszcza gdy niebo jest intensywnie niebieskie. A te zdjęcia robiłem przy ISO 200-500max.

Natomiast to robiłem przy ISO1600, 1/640s., lustrzany 500mm f/8 (stała wartość) i szumów jest bardzo niewiele.

DSC_0003.jpg (szkoda że głowę schował)

 

Może powinienem korzystać z innego programu do obróbki RAWów, bo już wiele razy zdarzyło mi się że w Photoshopie pojawiały się brzydkie przebarwienia w przypadku barw zielonej i niebieskiej i to od razu przy otwarciu pliku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

747 - Korean Air

korean_747.jpg

Zastanawiam się czemu z Seulu do Mediolanu lecą tak okrężną drogą.

Maksymalny zasięg 747 wynosi nieco ponad 14000km.

 

Rządowy Mi-8 - Sandomierz.

mi8_1.jpg

mi8_2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzisiejsze:

B747 - Jade Cargo (fajnie wyszedł cień na chmurze)

747_JadeCargo.jpg 747_JadeCargo2.jpg

B747 - Nippon Cargo (leciał poniżej 9000m i nie zostawiał smug kondensacyjnych)

747_NipponCargo.jpg 747_NipponCargo2.jpg

B777 - Alitalia

b777_Alitalia.jpg

własność prywatna:

prywatny1.jpg

i jeszcze raz 747 Korean Air - tym razem widać logo, niemal identyczne jak u Pepsi :D

b747_kor.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kilka ujęć o poranku na Pradziadzie ;)

DSC_3423.jpgDSC_3430.JPGDSC_3442.JPGDSC_3444.JPG DSC_3453.JPGDSC_3469.JPGDSC_3513.JPGDSC_3522.JPGDSC_3540.JPG

 

30 min. focenia, a to nie wszystko :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super ujęcia!

Mam pytanie - na jakich ustawieniach były robione te zdjęcia?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Alan James Ravenhurst

Jeśli kontrola lotów wyrazi zgodę na skrót to pilot może tak lecieć. Bardzo często się to zdarza.

 

W drodze na Okęcie nawet kilka razy dziennie... Szczególnie Airbusy WizzAir, które podchodzą na EPWA dość rzadko uczęszczanym korytarzem...

Takie podejście do lądowania na skróty nazywa się short approach. Czasem przed danym samolotem nie ma żadnego w kolejce do lądowania i pas na którym się siada jest wolny. TWR wydaje wtedy zgodę na short app i wtedy nie trzeba wykonywać kółka zgodnie z standardową procedurą, tylko można ustawić się wcześniej nosem na pas. Czyli wcześniej skręcić ze ścieżki i trochę szybciej zejść z wysokości. Piloci to uwielbiają, bo szybciej są na ziemi, natomiast pasażerowie nieprzyzwyczajeni do przeciążeń są... hmm... zdegustowani :szczerbaty:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super ujęcia!

Mam pytanie - na jakich ustawieniach były robione te zdjęcia?

Zdjęcia z Rubinara 500/5,6, iso 200, 1/500-1/800s

 

W ciągu około 30 min. przeleciały 3 sztuki A380 :)

DSC_3487.JPGDSC_3493.JPGDSC_3553.JPGDSC_3575.JPGDSC_3581.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratuluję zdjęć. Rano zawsze najlepiej widać samoloty bo słońce jest nisko i nie przeszkadza w obserwacji i leci wtedy fala samolotów z Azji do Europy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W ciągu około 30 min. przeleciały 3 sztuki A380 :)

 

Jak patrzę na Flightradar24, to tamtędy lata sporo A380 do Azji.

Korean Air, które z kolei często lata nade mną też ma parę A380 w swojej flocie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świetne zdjęcia, zastanawiam się czemu niektóre samoloty zostawiają obłok a niektóre nie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

patrykos >> mnie się wydaje z tego co już zdążyłem się w temacie dzięki Wam tu zorientować, że głównie chodzi o wysokość na jakiej jest samolot. wysokość - niższa temperatura - kondensacja pary - et voila! ;)

Edited by vrg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak patrzę na Flightradar24, to tamtędy lata sporo A380 do Azji.

Korean Air, które z kolei często lata nade mną też ma parę A380 w swojej flocie.

 

Na dzisiaj Korean nie ma jeszcze żadnego A380. Na razie mają je tylko Singapore Airlines chyba 8szt, Qantas też kilka sztuk, Emirates, Air France i Lufthansa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciągle te nudne A320 zmierzające do Pyrzowic ....

A320.jpg

(WizzAir 3500m)

 

aż tu nagle trafiło się nareszcie coś ciekawego:

 

777_alitalia.jpg 777_alitalia2.jpg

Boeing 777-243ER B772 Alitalia 12000m Tokyo-Rzym

 

oraz coś bardzo głośnego czego nie było na flightradar24:

100_5932.jpg

 

Ktoś rozpoznaje cóż to za cudak ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To wygląda jak IŁ-76.

 

U mnie też flightradar nie widzi niektórych samolotów, właściwie całego korytarza. Latają tam głównie małe odrzutowce, typu Fokker 70 albo LOT-owskie Embraery 145.

A najwięcej jest A320 i A319, głównie Aeroflotu i innych rosyjskich linii lecących do Moskwy z Wiednia, Mediolanu lub Barcelony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie też flightradar nie widzi niektórych samolotów, właściwie całego korytarza. Latają tam głównie małe odrzutowce, typu Fokker 70 albo LOT-owskie Embraery 145.

Ja mieszkam niedaleko Pyrzowic więc, kilka korytarzy podejścia mam nad głową więc ciągle coś przelatuje ale ciężko to uchwycić bo na radarze samoloty często znikają z mapy kiedy są 10-15km od lotniska. Ale do Pyrzowic to głównie A320 i podobne maluchy latają więc nic ciekawego.

Apropos Fokkerów, dziś jednego złapałem i przyznam że pierwszy raz dowiedziałem sie o istnieniu takiego samolotu.

 

fokker1.jpg fokker2.jpg

Z tej perspektywy rzeczywiście przypominają mi fokę :D

 

(Fokker 100 Austrian Arrows Helsinki Wiedeń 9700m)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To wygląda jak IŁ-76.

 

U mnie też flightradar nie widzi niektórych samolotów, właściwie całego korytarza. Latają tam głównie małe odrzutowce, typu Fokker 70 albo LOT-owskie Embraery 145.

A najwięcej jest A320 i A319, głównie Aeroflotu i innych rosyjskich linii lecących do Moskwy z Wiednia, Mediolanu lub Barcelony.

 

Niektóre samoloty nie nadają sygnału który jest odczytywany przez takie "domowe" radary, jednak od 2012 będą już wszystkie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taka ciekawostka:

 

Aktualnie nad naszym krajem przebywa mały samolot Gulfstream V z Kuwejtu.

Jak się dowiedziałem, tymi samolotami lata tamtejsza królewska rodzina.

 

Proszę zwrócić uwagę na trasę przelotu :D

 

gulfstreamV_Kuwait.png gulfstreamV_Kuwait2.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Our picks

    • Zdjęcie Czarnej Dziury - dzisiaj o 15:00
      Pamiętajcie, że dzisiaj o 15:00 poznamy obraz Czarnej Dziury. Niezależnie od tego, jak bardzo będzie ono spektakularne (lub wręcz przeciwnie - parę pikseli), trzeba pamiętać, że to ogromne, wręcz niewyobrażalne, osiągnięcie cywilizacji. Utrwalić coś tak odległego i małego kątowo, do tego wykorzystując mega sprytny sposób (interferometria radiowa), ...no po prostu niewyobrażalne. EHT to przecież wirtualny teleskop wielkości planety. Proste?
        • Like
      • 144 replies
    • Amatorska spektroskopia supernowych - ważne obserwacje klasyfikacyjne
      Poszukiwania i obserwacje supernowych w innych galaktykach zajmuje wielu astronomów, w tym niemałą grupę amatorów (może nie w naszym kraju, ale mam nadzieję, że pomału będzie nas przybywać). Odkrycie to oczywiście pierwszy etap, ale nie mniej ważne są kolejne - obserwacje fotometryczne i spektroskopowe.
        • Like
      • 4 replies
    • Odszedł od nas Janusz Płeszka
      Wydaje się nierealne, ale z kilku źródeł informacja ta zdaje się być potwierdzona. Odszedł od nas człowiek, któremu polskiej astronomii amatorskiej możemy zawdzięczyć tak wiele... W naszym hobby każdy przynajmniej raz miał z nim styczność. Janusz Płeszka zmarł w wieku 52 lat.
        • Like
      • 161 replies
    • Małe porównanie mgławic planetarnych
      Postanowiłem zrobić taki kolaż będący podsumowaniem moich tegorocznych zmagań z mgławicami planetarnymi a jednocześnie pokazujący różnice w wielkości kątowe tych obiektów.
      Wszystkie mgławice na tej składance prezentowałem i opisywałem w formie odrębnych tematów na forum więc nie będę się rozpisywał o każdym obiekcie z osobna - jak ktoś jest zainteresowany szczegółami bez problemu znajdzie fotkę danej mgławicy na forum.
      • 29 replies
    • SN 2018hhn - "polska" supernowa w UGC 12222
      Dziś mam przyjemność poinformować, że jest już potwierdzenie - obserwacja spektroskopowa wykonana na 2-metrowym Liverpool Telescope (La Palma, Wyspy Kanaryjskie). Okazuje się, że mamy do czynienia z supernową typu Ia. Poniżej widmo SN 2018hhn z charakterystyczną, silną linią absorpcyjną SiII.
        • Thanks
      • 11 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.