Skocz do zawartości

Potrzebuje pomocy przy kupnie nowego teleskopu do 600zl!!!!!


szymix224

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie do wszystkich doświadczonych astronomów.... Mianowicie nie wiem jaki teleskop byłby dla mnie najlepszy w cenie max 600zł, oczekiwałbym żeby dosyć wyrażnie było widać obiekty takie jak saturn, mars, niektore galaktyki, mgławice lub chociarz 1 lub 2 z tych rzeczy. Jestem zupełnym amatorem i jescze nie wiem czy mnie to wciągnie, lecz jak obserwuje te wszystkie zdjęcia przez was robione to coraz bardziej mnie to pociąga. Pozdrawiam i z góry dziekuję zza pomoc ...... Szymon :astronom: :astronom:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie jestem doświadczonym bo patrzyłem jedynie przez tubus(lunetę) "pożyczony" z teleskopu Teleskop Sky-Watcher (Synta) SK909AZ3. Akurat nie moge ci z czystym sumieniem polecić tego teleskopu bo teraz zauważyłem że on jest oferowany bez Barlowa - czyli jednak 180x nim - bez dokupienia czegoś - nie osiągniesz. Jedynie 90x. Do mgławic i gromad więcej na ogół nie potrzeba (czasem lepiej mniejsze) ale Mars, Saturn to by sie przydało.

To nie znaczy, że on jest zły. Za dokładnie 600 zł to trudno o dużo lepszy :)

 

Opiszę co widziałem przy powiększeniu 180x. Księżyc już ukazuje kratery i niewielkie (bo z daleka) górki. Co do Marsa to ściągnij sobie program stellarium i ustaw powiekszenie 180x i zobacz jak wygląda. Duży to on nie jest. Frajda płynie po dużej części z (NIEŁATWEGO za pierwszym razem ale z czasem coraz coraz :)) znalezienia gromdki np M44 lub mgławicy względnie galaktyki np M31 (i wiedzy co to jest naprawdę UFF) a nie z jej ogromu czy barwy. Co nie znaczy że M44 nie jest ładna - mi się podoba. Są oczywiście i inne Messiery.

 

Pamietaj że mapki tu są do wydrukowania za darmo! ale bedziesz potrzebował czerwonego światła - poszukaj [szukaj] na forum i w celestia.pl

 

I poczekaj na kolejne posty - tym się nie sugeruj!

 

Pozdrawiam.

 

p.s.