Skocz do zawartości

Teleskop do 1000 zł dla początkującego


Private92

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Mam zamiar kupić teleskop do 1000zł lecz jak na razie nie znam się na niczym :( Mieszkam w Elblągu mam duży balkon na 50% przestrzeni nieba, nie raz będę jeździł na wieś i będę miał Full niebo. Prosiłbym o jakieś konkretne propozycje.

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej 1000 zł zmieści się nowa Synta 6" na Dobsonie, a jeszcze zostanie na wyposażenie [1 okular,mały atlas nieba]. Jest to już teleskop o sporych osiągach [bo duży], przy tym relatywnie tani i prosty w obsłudze.

Tylko rozważ starannie logistyke obserwacji. Na razie wiemy,że masz duży balkon i że możesz jeździć na wieś. Istotne jest, czy ów balkon jest zwrócony na południe [ideał], czy aby zanieść teleskop do samochodu musisz pokonać kilka pięter itp.

Mam nadzieję,że zdajesz sobie sprawę z rozmiarów takiego teleskopu [tuba ma nieco poniżej 120cm długości]. Oczywiście są inne opcje,ale pod względem osiągów czy wygody użytkowania będą gorsze bo albo mała apertura [średnica obiektywu -lustra lub soczewki], albo kiepski montaż, albo nie mieszczą się w budżecie.

Alternatywą jest start w astronomię za pomocą lornetki 7x50, 10x50 lub większej. Dla początkujacego bez żadnego doświadczenia o wiele łatwiejsze od teleskopu, mimo mniejszych osiągów. Dzięki dużemu polu widzenia łatwo opanować odnajdywanie na niebie obiektów za pomocą mapy. Oczywiście można też zacząć od teleskopu, szczególnie, jeśli to jest sprzęt o przyzwoitych parametrach i łatwy do opanowania.

Pozdrawiam

-J.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A np: takie teleskopy :

Sky-watcher BKP13065EQ2 Parabolic Reflektor 130/650

Sky-watcher BK15075PEQ3-2 150/750 Reflektor

Na ten 2 to może te 300zł będę miał, mam o wiele większy budżet ale jak na razie nie chcę przesadzić.

I czy Synta 6" lub Synta 8" jest od tych 2 co wymieniłem lepsza ??

Lornetki raczej mnie nie interesują.