Jump to content
Patryk Kizny

Jodłów 2010 - Film ze zlotu

Recommended Posts

Witajcie.

 

Jak pamiętacie, podczas zlotu w Bieszczadach wiosną tego roku nakręciłem "Krótki Film o Latających Montażach".

Dziękuję wszystkim oglądaczom za pozytywne recenzje i zainteresowanie tematem.

 

Dla przypomnienia tym, którzy widzieli, a także tym, którzy przegapili (są tacy?) film jest do oberzenia tutaj:

http://lookycreative...olio/astrofest/

 

Jeśli maci ochotę, a nie widzieliście, zapraszam także do obejrzenia jednago z moich ostatnich filmów - wprawdzie nie astro, ale mocno timelapse'owy i też częściowo nocny "The Dalescapes of Time":

http://lookycreative...lescapesoftime/

 

Dzięki Wam i Waszej żywej reakcji, a także dzięki zaproszeniu Adama, na zlot w Jodłowie mieliśmy okazję przyjechać większą ekipą - oczywiście filmowo. Chyba więc tworzy się nowa astro-tradycja.

W ciągu 2 dni zebraliśmy we czwórkę łącznie ponad 300GB surowego materiału, zarówno timelapse jak i filmowego, co będzie trzeba przejrzeć, przeliczyć (a timelapse'y wymagają sporej mocy obliczeniowej) i oczywiście zmontować.

Nie chcę w tym momencie uprzedzać wydarzeń, gdyż trudno mi ocenić, kiedy film będzie gotowy. Zajmie to jednak trochę czasu, więc proszę o cierpliwość.

 

Na smak poczęstuję was już w tym momencie kilkoma klatkami z sekwencji timelapse, które się już policzyły.

Jeśli czas pozwoli, postaram się na bieżąco wrzucać tutaj "zajawki" i materiały związane z powstawaniem filmu.

 

Zdrówko

Paco & ekipa

Jodlow2010_TL0024_001.jpg

Jodlow2010_TL0027_001.jpg

Edited by Patryk Kizny
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oj będzie gruboooooo... Powodzenia Patryk i dzięki, że zgodziłeś się zrealizować ten projekt! Świat padnie na kolana :)

 

PS. Na zlocie, co chwilę ktoś mnie wypytywał, co to za ludzie z tymi dziwnymi urządzeniami ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patryk gratuluje warsztatu. Bardzo ładnie.

 

Przy okazji mam jedno pytanie: w jaki sposób wykonujesz zoom podczas "ruchomych" ekspozycji ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patryk gratuluje warsztatu. Bardzo ładnie.

 

Przy okazji mam jedno pytanie: w jaki sposób wykonujesz zoom podczas "ruchomych" ekspozycji ?

 

Pytasz pewnie w kontekscie timelapse? Do tej pory nie robiłem jeszcze timelapse'a z przeogniskowaniem, ale pracujemy nad nowym urządzeniem, które pozwoli kontrolować focus i zoom w trybie timelapse.

Podczas zlotu kręciłem natomiast ujęcia timelapse typu "dolly push" czyli z jazdą w kierunku obiektu. Były robione przy pomocy nowego slidera DitoGear DriveCam™ Slider, który testowaliśmy.

 

Zdrówko.

 

BTW. Zapraszam wszystkich do "połączenia się ze mną" na Facebooku. Wrzucam tam rózne ciekawe bieżące rzeczy w tematach filmowych.

http://facebook.com/patryk.kizny - Profil

http://facebook.com/pacocreative - Strona

Edited by Patryk Kizny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesuje mnie ujecie w 2minucie i 18 sekundzie. Skoro to nie przeogniskowanie to najazd kamery - wykonany zresztą perfekcyjnie i to mnie zmyliło ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesuje mnie ujecie w 2minucie i 18 sekundzie. Skoro to nie przeogniskowanie to najazd kamery - wykonany zresztą perfekcyjnie i to mnie zmyliło ;)

 

Ale którego filmu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale którego filmu?

"The Dalescapes of Time"

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

"The Dalescapes of Time"

 

To była statyczna kamera i ruch dodany w postprodukcji. Najprostszy patent.

Ale lepiej by wyglądało z DriveCam™ Slider'a z jazdą do góry.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"The Dalescapes of Time" to świetny filmik oczywiście moje zachwyty to opinia laika, kompletnie nie znającego tematu ale bardzo przyjemnie się go ogląda jest trochę cukierkowy i niesłychanie plastyczny. Na prawdę niezły.

 

Pozdrawiam

 

p.s. Tak jak pisał Pieters niezła zajawka, czekam na film o zlocie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To była statyczna kamera i ruch dodany w postprodukcji. Najprostszy patent.

Ale lepiej by wyglądało z DriveCam™ Slider'a z jazdą do góry.

I dałem się nabrać ;) Prosty, ale skuteczny trik notworthy.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piękny film. Intrygująca kolorystyka, ciekawe ujęcia i te sudeckie klimaty... Kawał na prawdę dobrej roboty. Ogólnie przyznam że to co robisz jest bardzo inspirujące. Gratuluję i czekam z niecierpliwością na film zlotowy!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cudo.... Świetny pomysł, super wykonanie i piękna muzyka....

Share this post


Link to post
Share on other sites

kurcze, masakra. w jaki sposób taki efekt HDR'owy efekt uzyskałeś? aparat (kamera?) ma taki szeroki zakres totalny czy obrabiałes specjalnie zdjęia przed składaniem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kurcze, masakra. w jaki sposób taki efekt HDR'owy efekt uzyskałeś? aparat (kamera?) ma taki szeroki zakres totalny czy obrabiałes specjalnie zdjęia przed składaniem?

a właśnie, HDR na filmach to rzadkość, tym większe brawa dla twórcy filmu, właściwie to przypominam sobie tylko przypadki gdzie były to filmy właśnie z przyspieszonym czasem, bo można je "kręcić" robiąc normalne zdjęcia a więc korzystać z dobrodziejstw formatu raw o dużej dynamice.

 

(ciekawe czy istnieją dostępne dla zwykłych śmiertelników technologie kręcenie filmów HDR o normalnej szybkości? czy tylko użycie wielu kamer o różnych przesłonach i liczenie na to że klatki zarejestrują się w tym samych momentach i dadzą sie połączyć?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kurcze, masakra. w jaki sposób taki efekt HDR'owy efekt uzyskałeś? aparat (kamera?) ma taki szeroki zakres totalny czy obrabiałes specjalnie zdjęia przed składaniem?

 

Na każdą pojedynczą klatkę filmu składają się 3 sub-ekspozycje z bracketingiem +/-2 EV, które potem zostały przerobione do HDR'a 32 bpp i zmapowane to 16-bitowej przestrzeni barwnej.

Potem montaż, obróbka kolorystyczna i rendering do 8 bitowej przestrzeni barwnej, którą można wyświetlić w całości na monitorach komputera.

 

Jeśli interesują Cię szczegóły, sprawdź tego posta dotyczącego workflow:

http://lookycreative.com/lang/en/know-how/timelapse-postproduction-workflow/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na każdą pojedynczą klatkę filmu składają się 3 sub-ekspozycje z bracketingiem +/-2 EV, które potem zostały przerobione do HDR'a 32 bpp i zmapowane to 16-bitowej przestrzeni barwnej.

Potem montaż, obróbka kolorystyczna i rendering do 8 bitowej przestrzeni barwnej.....

 

 

No to Twój komputer ma kupę liczenia , ale efekt ...... Bezcenny .

 

Miło było Was poznać i popatrzeć na Waszą pracę , Dziękuję i do zobaczenia.

 

Pozdr.

Edited by tomero

Share this post


Link to post
Share on other sites

O kurcze! Piękny film! :wow: Do tego świetnie spasowana ścieżka dźwiękowa.

 

Czekam na film z Jodłowa! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na każdą pojedynczą klatkę filmu składają się 3 sub-ekspozycje z bracketingiem +/-2 EV, które potem zostały przerobione do HDR'a 32 bpp i zmapowane to 16-bitowej przestrzeni barwnej.

Potem montaż, obróbka kolorystyczna i rendering do 8 bitowej przestrzeni barwnej, którą można wyświetlić w całości na monitorach komputera.

 

Jeśli interesują Cię szczegóły, sprawdź tego posta dotyczącego workflow:

http://lookycreative.com/lang/en/know-how/timelapse-postproduction-workflow/

 

dzięki Patryk, kawał dobrej roboty odwaliłeś. przesyłam sobie linka do pracy gdzie go dokładnie przeanalizuje podczas nudniejszych chwil :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Montuję film z Jodłowa. Nie jest źle, ponad 5 minut samych timelapse'ów. Załączam jedną z klatek z filmu. Zgadnijcie kto to jest!

Jodlow_2010_Still.jpg

Edited by Patryk Kizny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadnijcie kto to jest!

 

Przykryty kolega LX200 - taki milczący.

 

Andrzej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Our picks

    • Zobaczyć powierzchnię Wenus.... - mapa promieniowania termicznego (sezon 2020)
      Zacznę od zdjęcia a potem będą technikalia, opisy zbierania materiału oraz informacje o obróbce
      6 maja faza Wenus zmalała poniżej 20% więc zaczął się najlepszy okres kiedy możemy podejmować próby rejestracji promieniowania termicznego powierzchni Wenus. Czas ten potrwa mnie więcej 17-18 maja kiedy to planeta będzie już zbyt blisko Słońca i kontrast zmaleje uniemożliwiając (lub utrudniając) rejestrację tego zjawiska.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 30 replies
    • Własny guider? Ależ to bardzo proste !
      "Guider? Ależ to bardzo proste". Co to jest guider to raczej większość z nas wie. Jak dobrać jego parametry do posiadanego setupu - uuuuu... tu już gorzej. Nie wdając się w rozważania naukowe chcę Wam dziś zaproponować prosty i świetnie działający guider dla setupów głównych o skali obrazu 1.5 arcsec/piksel i mniejszej, czyli od 1.5 do nieskończoności ( wiadomość dla Taysona).
        • Love
        • Like
      • 13 replies
    • Montaż "Wirus 2020"
      A właściwie montażyk. Ponieważ mam od niedawna drukarkę 3D zająłem się analizą projektu podlinkowanego przez Gayosa w temacie o wydrukach 3D.
        • Love
        • Like
      • 113 replies
    • Astropolis w czasie pandemii - informacje o reklamie
      Nie chcę w tym miejsc rozwodzić się na temat aktualnej sytuacji epidemicznej (słyszymy to wszędzie z dużą intensywnością) więc przejdę od razu do rzeczy. Wielu członkom naszej społeczności wirus skomplikuje życie w sferze ekonomicznej i ten post chciałbym dedykować dla nich (dla nas?).
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 17 replies
    • MGAB-V249 - nowy rodzaj gwiazd zmiennych!
      Gwiazdy zmienne można poszukiwać na dwa sposoby. Obserwujemy losowy fragment nieba w poszukiwaniu obiektów zmieniających swój blask lub korzystamy z archiwalnych danych pomiarowych wykonanych przez różne obserwatoria astronomiczne (np. ASAS-SN, ZTF).
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 11 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.