Jump to content

Jodłów 2010 - Film ze zlotu


Patryk Kizny
 Share

Recommended Posts

Witajcie.

 

Jak pamiętacie, podczas zlotu w Bieszczadach wiosną tego roku nakręciłem "Krótki Film o Latających Montażach".

Dziękuję wszystkim oglądaczom za pozytywne recenzje i zainteresowanie tematem.

 

Dla przypomnienia tym, którzy widzieli, a także tym, którzy przegapili (są tacy?) film jest do oberzenia tutaj:

http://lookycreative...olio/astrofest/

 

Jeśli maci ochotę, a nie widzieliście, zapraszam także do obejrzenia jednago z moich ostatnich filmów - wprawdzie nie astro, ale mocno timelapse'owy i też częściowo nocny "The Dalescapes of Time":

http://lookycreative...lescapesoftime/

 

Dzięki Wam i Waszej żywej reakcji, a także dzięki zaproszeniu Adama, na zlot w Jodłowie mieliśmy okazję przyjechać większą ekipą - oczywiście filmowo. Chyba więc tworzy się nowa astro-tradycja.

W ciągu 2 dni zebraliśmy we czwórkę łącznie ponad 300GB surowego materiału, zarówno timelapse jak i filmowego, co będzie trzeba przejrzeć, przeliczyć (a timelapse'y wymagają sporej mocy obliczeniowej) i oczywiście zmontować.

Nie chcę w tym momencie uprzedzać wydarzeń, gdyż trudno mi ocenić, kiedy film będzie gotowy. Zajmie to jednak trochę czasu, więc proszę o cierpliwość.

 

Na smak poczęstuję was już w tym momencie kilkoma klatkami z sekwencji timelapse, które się już policzyły.

Jeśli czas pozwoli, postaram się na bieżąco wrzucać tutaj "zajawki" i materiały związane z powstawaniem filmu.

 

Zdrówko

Paco & ekipa

Jodlow2010_TL0024_001.jpg

Jodlow2010_TL0027_001.jpg

Edited by Patryk Kizny
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Patryk gratuluje warsztatu. Bardzo ładnie.

 

Przy okazji mam jedno pytanie: w jaki sposób wykonujesz zoom podczas "ruchomych" ekspozycji ?

 

Pytasz pewnie w kontekscie timelapse? Do tej pory nie robiłem jeszcze timelapse'a z przeogniskowaniem, ale pracujemy nad nowym urządzeniem, które pozwoli kontrolować focus i zoom w trybie timelapse.

Podczas zlotu kręciłem natomiast ujęcia timelapse typu "dolly push" czyli z jazdą w kierunku obiektu. Były robione przy pomocy nowego slidera DitoGear DriveCam™ Slider, który testowaliśmy.

 

Zdrówko.

 

BTW. Zapraszam wszystkich do "połączenia się ze mną" na Facebooku. Wrzucam tam rózne ciekawe bieżące rzeczy w tematach filmowych.

http://facebook.com/patryk.kizny - Profil

http://facebook.com/pacocreative - Strona

Edited by Patryk Kizny
Link to comment
Share on other sites

"The Dalescapes of Time" to świetny filmik oczywiście moje zachwyty to opinia laika, kompletnie nie znającego tematu ale bardzo przyjemnie się go ogląda jest trochę cukierkowy i niesłychanie plastyczny. Na prawdę niezły.

 

Pozdrawiam

 

p.s. Tak jak pisał Pieters niezła zajawka, czekam na film o zlocie :)

Link to comment
Share on other sites

Piękny film. Intrygująca kolorystyka, ciekawe ujęcia i te sudeckie klimaty... Kawał na prawdę dobrej roboty. Ogólnie przyznam że to co robisz jest bardzo inspirujące. Gratuluję i czekam z niecierpliwością na film zlotowy!

Link to comment
Share on other sites

kurcze, masakra. w jaki sposób taki efekt HDR'owy efekt uzyskałeś? aparat (kamera?) ma taki szeroki zakres totalny czy obrabiałes specjalnie zdjęia przed składaniem?

a właśnie, HDR na filmach to rzadkość, tym większe brawa dla twórcy filmu, właściwie to przypominam sobie tylko przypadki gdzie były to filmy właśnie z przyspieszonym czasem, bo można je "kręcić" robiąc normalne zdjęcia a więc korzystać z dobrodziejstw formatu raw o dużej dynamice.

 

(ciekawe czy istnieją dostępne dla zwykłych śmiertelników technologie kręcenie filmów HDR o normalnej szybkości? czy tylko użycie wielu kamer o różnych przesłonach i liczenie na to że klatki zarejestrują się w tym samych momentach i dadzą sie połączyć?)

Link to comment
Share on other sites

kurcze, masakra. w jaki sposób taki efekt HDR'owy efekt uzyskałeś? aparat (kamera?) ma taki szeroki zakres totalny czy obrabiałes specjalnie zdjęia przed składaniem?

 

Na każdą pojedynczą klatkę filmu składają się 3 sub-ekspozycje z bracketingiem +/-2 EV, które potem zostały przerobione do HDR'a 32 bpp i zmapowane to 16-bitowej przestrzeni barwnej.

Potem montaż, obróbka kolorystyczna i rendering do 8 bitowej przestrzeni barwnej, którą można wyświetlić w całości na monitorach komputera.

 

Jeśli interesują Cię szczegóły, sprawdź tego posta dotyczącego workflow:

http://lookycreative.com/lang/en/know-how/timelapse-postproduction-workflow/

Link to comment
Share on other sites

Na każdą pojedynczą klatkę filmu składają się 3 sub-ekspozycje z bracketingiem +/-2 EV, które potem zostały przerobione do HDR'a 32 bpp i zmapowane to 16-bitowej przestrzeni barwnej.

Potem montaż, obróbka kolorystyczna i rendering do 8 bitowej przestrzeni barwnej.....

 

 

No to Twój komputer ma kupę liczenia , ale efekt ...... Bezcenny .

 

Miło było Was poznać i popatrzeć na Waszą pracę , Dziękuję i do zobaczenia.

 

Pozdr.

Edited by tomero
Link to comment
Share on other sites

Na każdą pojedynczą klatkę filmu składają się 3 sub-ekspozycje z bracketingiem +/-2 EV, które potem zostały przerobione do HDR'a 32 bpp i zmapowane to 16-bitowej przestrzeni barwnej.

Potem montaż, obróbka kolorystyczna i rendering do 8 bitowej przestrzeni barwnej, którą można wyświetlić w całości na monitorach komputera.

 

Jeśli interesują Cię szczegóły, sprawdź tego posta dotyczącego workflow:

http://lookycreative.com/lang/en/know-how/timelapse-postproduction-workflow/

 

dzięki Patryk, kawał dobrej roboty odwaliłeś. przesyłam sobie linka do pracy gdzie go dokładnie przeanalizuje podczas nudniejszych chwil :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Our picks

    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 37 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 69 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 27 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 131 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.