Skocz do zawartości

Wybór nowego teleskopu


Eclipse

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, w zasadzie jestem nowy w temacie teleskopów więc proszę o poradę w wyborze.

Mieszkam na wsi, gdzie zanieczyszczenie nieba jest niewielkie. Interesuje mnie teleskop przede wszystkim do obserwacji wizualnych, astrofotografia ma niewielkie znaczenie. Średnica obiektywu min. 150mm(reflektor Newtona), w miarę możliwości do obserwacji obiektów głębokiego nieba. Nie jestem pewien czy wybierać teleskop na montażu paralaktycznym czy Dobsona, co wygodniejsze i łatwiejsze w użyciu?(wydaje mi się że precyzyjniejszy jest paralaktyczny a Dobson łatwiejszy) Trochę poczytałem poradników odnośnie teleskopów i wybrałem kilku interesujących kandydatów (linki):

 

Sky-watcher Synta 200/1200 (małe wyposażenie ale średnica 200mm, ponadto dużo pochlebnych recenzji i opinii widziałem o nim)

SkyWatcher N-150/1200 EQ3-2 (paralaktyczna "150" z trochę większym wyposażeniem)

Sky-watcher BK15012PEQ3-2 150/1200 (podobny jak wyżej ale bez barlowa)

Seben Big Boss 150/1400 (też paralaktyczny 150mm z dużym wyposażeniem i w niskiej cenie, przez co niepokoi mnie możliwa jakość tego teleskopu)

 

Osobiście najbardziej skłaniam się ku Syncie 8", wyposażenie zawsze można dokupić a z tubusem tak łatwo raczej już nie jest. Proszę o opinię i rady co ostatecznie wybrać z wyżej wymienionych lub innych jakie moglibyście polecić oraz co ewentualnie dokupić do teleskopu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Twoim szczęśliwym przypadku [wiejske niebo, stanowisko obserwacyjne pod domem, wizualne obserwacje DS] sprawa jest absolutnie jasna: tylko Dobson, średnica 200mm lub więcej.