Jump to content

Cygnus Wall Ha


Guest wessel
 Share

Recommended Posts

Guest wessel

W ramach porządkowania komputera postanowiłem po raz pierwszy pokazać crop z pełnego obrazka jako osobne dziełko.

Zdjęcie przedstawia słynną "Cygnus Wall" - fragment mgławicy Ameryka obrazujący Zatokę Meksykańską,

Jest to crop mniej więcej 1200 x 800 z pełnej ramki STL 11k czyli 4008x2672.

Ha: 4x1800 sekund. FSQ-106N, EM-11.

fin1.jpg

Edited by wessel
Link to comment
Share on other sites

Ja tez zabrałem się za ten fragment nieba i zbierałem materiał przez 4 dni lightning.gif w sumie 4 x 1200 sekund czyli po 20 minut w ciągu nocy !!!

 

Pogoda pozwoliła na otwarcie dachu zrobienie ujęcia i jego zamknięcie, acha dwa dni zmarnowałem, bo pogoda pozwoliła tylko na otwarcie dachu i skalibrowanie :(

 

 

SW80ED + ST8300 + SWEQ6

4x1200.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Guest wessel

 

 

Pogoda pozwoliła na otwarcie dachu zrobienie ujęcia i jego zamknięcie, acha dwa dni zmarnowałem, bo pogoda pozwoliła tylko na otwarcie dachu i skalibrowanie :(

 

 

Ano taki nasz los - walniętych astrofotomaniaków. Kiedys kolega zapytał mnie kiedy odczuwam największą frajdę z tego hobby :) oczywiście odpowiedź mogła być tyko jedna- jak idę wreszcie spać tuż przed wschodem Słońca :)

Edited by wessel
Link to comment
Share on other sites

No to i ja wrzucę Wall'a. Zrobiłem go przy okazji testów dłuższych ekspozycji. Był wtedy jeszcze nisko nad horyzontem. Myślę, że to może być niezła ilustracja różnicy w sprzęcie. Decydująca tu będzie kamera FLI ProLine, która użyta była w trybie 1 Mhz sczytywania, kiedy ma niezwykle niski szum odczytu. W połączeniu ze studnią 100Ke pozwala to wyciągnąć niesamowitą dynamikę z 1 klatki.

 

To zdjęcie to 1 klatka surowa (30 min). Bez żadnego "odszumiania", etc.

 

Wersja "mała":

NGC7000-S001-R001-C001-H-alpha_small.jpg

 

oraz 1:1 (uwaga - gigant 18 mpix - po kompresji 8 MB):

NGC7000-S001-R001-C001-H-alpha.jpg

 

I za to właśnie kocham te kamery.

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Guest wessel

No faktycznie, szumów to ta Twoja kamera nie ma wcale w porównaniu z moja STL 11k :) Ja taki efekt mam w czasie 4x dłuższym - właśnie ze względu na szum.

Edited by wessel
Link to comment
Share on other sites

Wczoraj dopaliłem 3 klatki po 1800 OIII.

Warunki słabe :( ale dzięki tym klatkom udało mi się obrobić zdjęcie w technice bicolor :)

Bicolor an.jpg

Edited by JaLe
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Tym razem dołożyłem 3 klatki w siarce po 1800 sekund, byłoby więcej ale popełniłem błąd i to dwa razy raz czas migawki wpisałem, 18000, a drugi 12000 sekund. No nic zmarnowałem godzinkę materiału.

Nie jest to o czym marzyłem bo tlenu i siarki zdecydowanie za mało :(

Ameryka HST.jpg

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Guest wessel

Jesli się nie obrazisz to zaproponuję nastepujące:

- na czerwonym ( jak rozumiem S II) zmasakruj gwiazdki medianem takim ze 2 pixele - zlikwidujesz czerwone obwódki bez konsekwencji dla jakosci mgławicy.

- dodaj Ha jako luminancję.

Zobaczymy jaki będzie efekt :)

Pozdrawiam

M.

Link to comment
Share on other sites

- na czerwonym ( jak rozumiem S II) zmasakruj gwiazdki medianem takim ze 2 pixele - zlikwidujesz czerwone obwódki bez konsekwencji dla jakosci mgławicy.

Tzn podczas składania mam coś zrobić ? Bo dla mnie mówisz zbyt dużym skrótem szczerbaty.gif

Link to comment
Share on other sites

Guest wessel

Tzn podczas składania mam coś zrobić ? Bo dla mnie mówisz zbyt dużym skrótem szczerbaty.gif

Ze złozonego RGB wyjmujesz kanał czerwony - obrabiasz go medianem i wstawiasz na miejsce. Potem dodajesz Ha jako layer i określasz go jako luminancje. Oczywiście mówimy cały czas o Photoshopie.

Zrobiłem tak z Twoim materiałem wykorzystując Ha i HST jako RGB.Wygląda to tak jak w załączniku. Zaznaczam, że to materiał wyjściowy JPEG i to małej rozdzielczości. Sądzę że mając materiał źródłowy da się z tego wyciągnąć dużo więcej :)

fin.jpg

Edited by wessel
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 72 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 134 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.