Skocz do zawartości

SBIG ST-10 problem z chłodzeniem


piotrem

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

wywiozłem swoją kamerę na wakacje i chyba nie wytrzymała trudów podróży a przecież to zaledwie 200 km na Mazury :(

 

pierwszej nocy wszystko działało OK, drugiej nocy przestała trzymać zadaną temperaturę :angry:

 

Maxim pokazuje 100% chłodzenia a czip ma temperaturę otoczenia, nigdy jej nie żyłowałem, cooling zwykle pracował na 70-75%

 

napisałem do Iana Kinga, podobno ma gościa, który naprawia SBIGi w UK, co ciekawe firma z Santa Barbara nie udostępnia schematów więc naprawa odbywa się trochę 'na czuja'

 

w związku z tym Ian rekomenduje wysyłkę do Santa Barbara :o

 

traktuję to jako ostateczność

 

ma ktoś może pomysł co się mogło stać (rozszczelnienie ?) i doświadczenia związane z serwisowaniem SBIGa w firmie macierzystej ?

 

będę wdzięczny za sugestie, sezon mgławicowy tuż, tuż i bez kamerki jak bez ręki :(

 

pozdrowienia

 

Piotr M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od zainstalowania tej kamerki na innym kompie żeby wyeliminować problem softu.

Myślę, że znajdzie się ktoś w PL kto zdiagnozuje problem. Przecież elektronika w tej kamerce to nie jest szczyt technologii elektronicznej.

Może padł jakiś sterownik Peltiera i go nie załącza.

Dobrze by było podpiąć się do innego zasilacza bo jeśli niedomaga napięcie z którego zasilany jest układ Peltiera to też się nie załączy.

 

Kto naprawiał kamerę? przyznać się!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez sugerowałbym awarię zasilacza wewnątrz kamery albo samego Peltiera. Miałem taki przypadek w Remote Guide Head tyle że tam po prostu go odłączyłem i po sprawie. Mój zwierał zasilanie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiesz, tego typu kamera bez chłodzenia to urządzenie mało przydatne.

A:e Peltiera można wymienić jeśli to tylko Peltier.

Niejasno się wyraziłem. Oczywiście że masz rację, chciałem tylko dodać że Peltiery lubią się psuć :) w SBIGach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Naprawiona kamera jest już u mnie, cała operacja jest w sumie prosta i do załatwienia w 2 tygodnie ale jeśli ktoś tak jak ja nie dopełni formalności to może się przeciągnąć do 2 miesięcy. Poniżej zwięzły opis moich doświadczeń, ku przestrodze:

 

W kwestiach technicznych polecam kontakt z Billem Lynchem bill(at)sbig.com – to on fizycznie dłubie w sprzęcie, w sprawach administracyjnych związanych z dokumentacją, wysyłką – z Alice Winkle alicew(at)sbig.com

 

Sprzęt wysłałem Pocztexem 29 lipca (koszt 170 PLN), zakłopotani urzędnicy PP stwierdzili, że do wysyłki poza UE wystarczy wypełnić deklarację celną CN 22 i CN 23, co zrobiłem. Jak się później okazało konieczne było otwarcie procedury tzw. uszlachetnienia biernego opisanej tutaj:

 

http://www.celsped.pl/przepisy/kodekscelny/151_165.php?mid=g01

 

http://www.mf.gov.pl/_files_/sluzba_celna/informacje_i_wyjasnienia/procedury_gospodarcze/uszlachetnianie_bierne.pdf

 

partnerem pocztowym Pocztexu jest po stronie amerykańskiej USPS, który przesłał mi potwierdzenie dostawy 2 sierpnia – moim zdaniem znakomite tempo obsługi. Musiałem się przypomnieć Billowi ze swoją sprawą i około 10 sierpnia dostałem informację, że chłodzenie jest naprawione (wymiana coolera) kosztem 150 USD. Ucieszyłem, że w sumie cena rozsądna w stosunku do wartości kamery. Niestety radość trwała krótko, bo okazało się że koszt Frachtu do Polski wynosi 260 USD. SBIG wysyła chyba tylko UPSem, rada dla Was żeby przed wysyłką do nich sprzętu sprawdzić czy są inne opcje zwrotnej wysyłki do Polski. Wymieniona cena jest niewspółmiernie wysoka do kosztów kurierskich np. Teleskop Service, który za taka przesyłkę (ok. 2 kg) liczy około 20 EURO.

 

16 sierpnia otrzymałem informację, że przesyłka jest w warszawskiej agencji celnej UPS i do jej odebrania potrzebne są dokumenty wywozowe. I tu zaczęły się schody. Nie wdając się w szczegóły - załatwienie formalności celnych zajęło mi półtora miesiąca, co daje pojęcie o stopniu komplikacji sprawy. Sumaryczny koszt to: 170 PLN Pocztex, 150 USD naprawa, 260 USD UPS i VAT od tych 410 USD. Jeśli miałbym doradzić na bazie moich doświadczeń to:

 

1. Zadbajcie o świadectwo pochodzenia towaru, w przeciwnym razie przy wwozie do Polski spoza UE możecie zapłacić VAT i cło od wartości rynkowej sprzętu, dotyczy to również sprzętu używanego, jeżeli w przeszłości sprowadziliście legalnie sprzęt do UE a nie potraficie tego udowodnić i nie dopełniliście procedur eksportowych to możecie zapłacić cło i VAT po raz drugi

 

2. Zadbajcie o identyfikację towaru (numer seryjny na liście przewozowym) i dokumentację – skonsultujcie treść faktury ze SBIGiem (Alice) – powinien się tam znaleźć opis sprzętu z numerem seryjnym, opis naprawy, koszt, etc.

 

3. Najlepiej zlecić całą operację agencji celnej (w przypadku SBIG będzie to wspomniane UPS), które od A do Z załatwi wszystkie formalności za opłatą oczywiście

 

4. Sprawdźcie przed wysyłką koszty kuriera importowego i orientacyjny koszt naprawy, od tego urząd celny policzy 23% VAT od importu usług

 

Wniosek z tego, że prościej i czasami taniej jest jednak kupić w Europie od europejskiego producenta, oszczędza się wtedy mnóstwo czasu, nerwów a często także i - pieniędzy.

 

Pozdrawiam

 

piotrem

Edytowane przez piotrem
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.