Jump to content

wytłumienie statywu


ZbyT
 Share

Recommended Posts

kończę przebudowę mojego starego montażu, który zbudowałem niemal 10 lat temu dla teleskopu Newtona. Musiałem usztywnić to i owo, dodać napędy oraz zbudować nowy statyw by dało się go rozkręcać

poskładałem wszystko do kupy by wypróbować czy prawidłowo działa i jest OK. Wszystko sztywne jak trzeba ale wystarczy lekko trącić statyw a dźwięczy jak Dzwon Zygmunta :szczerbaty:

miałem zamiar wypełnić wszystkie rurki pianką budowlaną ale naszły mnie wątpliwości

jeśli wilgoć dostanie się do środka to nie będzie szans by ją usunąć. Może ktoś ma pomysł jak efektywnie wytłumić drgania akustyczne i jednocześnie nie narazić statywu na korozję? Dobrze by było gdyby masa całości drastycznie nie wzrosła B)

statyw składa się z rurek stalowych skręcanych na śruby

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

kończę przebudowę mojego starego montażu, który zbudowałem niemal 10 lat temu dla teleskopu Newtona. Musiałem usztywnić to i owo, dodać napędy oraz zbudować nowy statyw by dało się go rozkręcać

poskładałem wszystko do kupy by wypróbować czy prawidłowo działa i jest OK. Wszystko sztywne jak trzeba ale wystarczy lekko trącić statyw a dźwięczy jak Dzwon Zygmunta :szczerbaty:

miałem zamiar wypełnić wszystkie rurki pianką budowlaną ale naszły mnie wątpliwości

jeśli wilgoć dostanie się do środka to nie będzie szans by ją usunąć. Może ktoś ma pomysł jak efektywnie wytłumić drgania akustyczne i jednocześnie nie narazić statywu na korozję? Dobrze by było gdyby masa całości drastycznie nie wzrosła B)

statyw składa się z rurek stalowych skręcanych na śruby

 

pozdrawiam

Może wrzucisz zdjęcie statywu ?

 

Na pewno dobrze wytłumi całość zasypanie rury piaskiem (oczywiście suchym ;) )

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

piasek odrzuciłem na samym początku bo podniesie masę, a ma to być montaż przenośny

w dodatku po rozkręceniu i położeniu rurek piasek będzie się wysypywał

zdjęć nie mam bo ich nie zrobiłem. Miałem je zrobić po pomalowaniu ale wcześniej muszę coś zrobić z tym wytłumieniem

 

to prosta konstrukcja. Pionowa rura plus trzy pod kątem, a wszystko przykręcone do podstawy w kształcie znaczka Mercedesa :D

wytłumienie może być wewnątrz (tak będzie estetyczniej) lub na zewnątrz rurek

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

to może pomyśl o otulinach termoizolacyjnych ze spienionego PE

takie rurki nieźle tłumią: absorbcja dźwięku : zgodnie z normą, ok.60 % dla 300-2500 MHz

obrazekphpBdZZn4.jpg

tu masz dostępne średnice: http://www.thermaflex.com.pl/index.php?page=produkty&id=1&kat=8&op=6

choć jest też mnóstwo innych producentów

pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

piasek odrzuciłem na samym początku bo podniesie masę, a ma to być montaż przenośny

w dodatku po rozkręceniu i położeniu rurek piasek będzie się wysypywał

zdjęć nie mam bo ich nie zrobiłem. Miałem je zrobić po pomalowaniu ale wcześniej muszę coś zrobić z tym wytłumieniem

 

to prosta konstrukcja. Pionowa rura plus trzy pod kątem, a wszystko przykręcone do podstawy w kształcie znaczka Mercedesa :D

wytłumienie może być wewnątrz (tak będzie estetyczniej) lub na zewnątrz rurek

 

pozdrawiam

Może warto byłoby poeksperymentować z pianka do montażu okien/drzwi ?

Link to comment
Share on other sites

rozmawiałem dzisiaj z blacharzem samochodowym i to on mnie zniechęcił do pianki

twierdzi, że wiele osób próbowało w ten sposób zabezpieczyć progi samochodów przed korozją ale efekt był dokładnie odwrotny. Brak przewietrzania i tym samym utrzymywanie się wody powodował przyspieszenie korozji

zastanawiam się nad paskami z gumy naciągniętymi na rurki. Tylko czy to wystarczająco wytłumi drgania?

może podkładki dystansowe z gumy lub silikonu w miejscach łączenia rurek? Ale to może zmniejszyć sztywność

 

nie mam pomysłu, a chciałbym szybko pomalować, bo w miejscach spawania pojawia się rdza

z drugiej strony wolałbym żeby malowanie było ostatnim etapem

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

rozmawiałem dzisiaj z blacharzem samochodowym i to on mnie zniechęcił do pianki

twierdzi, że wiele osób próbowało w ten sposób zabezpieczyć progi samochodów przed korozją ale efekt był dokładnie odwrotny. Brak przewietrzania i tym samym utrzymywanie się wody powodował przyspieszenie korozji

zastanawiam się nad paskami z gumy naciągniętymi na rurki. Tylko czy to wystarczająco wytłumi drgania?

może podkładki dystansowe z gumy lub silikonu w miejscach łączenia rurek? Ale to może zmniejszyć sztywność

 

nie mam pomysłu, a chciałbym szybko pomalować, bo w miejscach spawania pojawia się rdza

z drugiej strony wolałbym żeby malowanie było ostatnim etapem

 

pozdrawiam

Moment, jeżeli wpakujesz piankę do środka i zabezpieczysz z zewnątrz, to wytrzyma to długie lata (na oko dają ze 20). Samochód, to troszkę inna konstrukcja (bardziej narażona na wilgoć), nie wspominając o tym, że ścianka rurki ma grubość znacznie przekraczającą gr blachy w samochodzie.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem jak wygląda ten zestaw.

Powiem tyle że jeżeli masz puste rury w środku i chciałbyś je zabezpieczyć to starym sposobem zrobiłbym wycior, lekko namoczył pokostem (wstrzymuje korozję na lata), pojechał wyciorem od środka kilka razy a później zapakował piankę - wilgoć się nie ima

 

Dodam tylko że takim pokostem zabezpieczaliśmy wiatę (stalowa spawana konstrukcja) na moim rodzinnym podwórku - było to jakieś 20 lat temu i zapomnieliśmy o jakichkolwiek naprawach ale tam tego pokostu daliśmy całkiem grubo :). Stoi do tej pory. Wiata jest przykryta tylko z góry więc wiatr pod nią hula ostro.

Edited by _Spirit_
Link to comment
Share on other sites

oddaj do kataforezy

tłumiki drgań pokrywane są taką powłoką, dodatkowo polepszy się wygląd i zabezpieczy antykorozyjnie.

Poszukaj kontaktu np. w Skawinie

Edited by swordek
Link to comment
Share on other sites

Na samochodach akurat się nie znam, ale w moim teleskopie użyłem pianki do wypełnienia celi. Jak na razie sprawuje się bez zarzutu a minęły już 2 lata.

Moment, jeżeli wpakujesz piankę do środka i zabezpieczysz z zewnątrz, to wytrzyma to długie lata (na oko dają ze 20). Samochód, to troszkę inna konstrukcja (bardziej narażona na wilgoć), nie wspominając o tym, że ścianka rurki ma grubość znacznie przekraczającą gr blachy w samochodzie.

przekonaliście mnie :D

rurki wypełniłem pianką, pomalowałem podkładem i położyłem pierwszą warstwę farby

dzięki za pomoc :notworthy:

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 72 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 134 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.