Jump to content

Walimska Droga Mleczna


Kuba J.
 Share

Recommended Posts

Witajcie :)

 

Wczoraj tak naprawdę pierwszy raz miałem okazję sfotografować Drogę Mleczną ze statywu paralaktycznego. To właśnie wtedy dowiedziałem się, że dosłownie MINIMALNA zmiana ostrości może mieć fatalny wpływ na wynik końcowy (czytaj - zamiast 1200 gwiazd widać 20).

 

Podejrzewam, że gdyby nie huraganowy wiatr i temperatura 10*C niższa, to wyniki byłyby jeszcze lepsze.

 

Poniższe zdjęcia to stacki 3-4 fotografii (65-75 sekund naświetlania każda, ISO 1600) i 1 darka. Czyli razem jakieś 10 zdjęć.

 

102065857.jpg

 

102070620.jpg

 

 

Z niecierpliwością czekam na zimę - wtedy będzie można pojechać z długimi czasami przy względnie niskim ISO, na przykład 400.

 

Pozdrawiam!

 

EDIT:

Nawet Amerykę widać :szczerbaty: !

Edited by Kuba J.
  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

Kuba,

 

1. spróbuj nie wycinać tak mocno tła (jak pewnie sam zauważyłeś, niebo wczoraj nie było aż tak czarne, co nie znaczy, że nie było urokliwe ;) Nie skupiaj się na ilości wyciągniętych szczegółów - jak zdjęcie będzie bardziej miękkie, może się okazać, że jest dużo lepsze... potraktuj MW jak chmurkę a nie skupisko gwiazd.

 

2. Podbij trochę saturację, myślę, że mocniejszy kolorek da się wyciągnąć z tego zdjęcia.

 

Popracuj jeszcze nad nim na chłodno, na pewno ma jeszcze potencjał, bo noc była fajna :)

 

... i tak kroczek po kroczku... :)

 

Pozdrawiam

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za cenne wskazówki :).

 

Wiesz, dopiero się uczę - to mój pierwszy raz.

 

Zaraz popracuję nad materiałem i wrzucę jeszcze raz. Zobaczymy, jaki będzie efekt.

 

Generalnie robię tak, że zestackowane zdjęcia wstępnie (saturacja, kanały) obrabiam w Deep Sky Stacker, potem zapisuję plik wyjściowy jako TIFF i tutaj bawię się poziomami, którego z kolei eksportuję do JPEG i nanoszę zmiany w balansie kolorów.

 

Pozdrowienia!

Link to comment
Share on other sites

Generalnie robię tak, że zestackowane zdjęcia wstępnie (saturacja, kanały) obrabiam w Deep Sky Stacker, potem zapisuję plik wyjściowy jako TIFF i tutaj bawię się poziomami, którego z kolei eksportuję do JPEG i nanoszę zmiany w balansie kolorów.

 

Pozdrowienia!

 

Spróbuj tak:

 

złóż w DSS. Zapisz w 16 bitach w TIFF bez zmian wprowadzanych przez DSS.

W jakims programie graficznym... z umiarem kilka razy podciągnij krzywymi tak aby z tła wyciągnąć trochę szczegółów, potem poziomami wyreguluj zdjęcie tak aby rozciągnąć histogram od 0 do max'a...

Link to comment
Share on other sites

Piszę z użyciem klawiatury ekranowej, więc krótko - udało mi się poprawić jedną z fotografii. Drugą zajmę się wieczorem, gdy sprawię sobie nową klawiaturę.

 

poprawione mleko1na forum.jpg

 

Mnie się zdaje, że już jest lepiej...

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Zciągam nr.1 ale żeby doprowadzić do końca, to jakaś masakra na tym serwerze. Trzeba uważać co sie klika, bo właściwy "guzik" jest zazwyczaj gdzieś na dole strony...

 

P.S.

Ja się poddałem, może coś bym podziałał jak bym miał pojedyńcze RAW-y, ale chyba to za wysokie progi dla mnie... :(

 

Pozdro

 

P.S.

 

Kuba Twoje wersje całkiem ładne :) , szkoda że tak było ostatnio ciepło, czego nie lubią żadne cyfrówki bez chłodzenia :(

Edited by Piotrek L.
Link to comment
Share on other sites

To jest właśnie najgorsze - temperatura. Przy takim ciepełku zaraz pojawia się glow i masa hot pixeli. :(

 

Dzisiaj już nie dałem rady, ale jutro coś zakombinuję z drugim stackiem i wstawię na forum. Dodatkowo wrzucę na jakiś w miarę normalny serwer surówki, coby ktoś mógł się pobawić, gdyby zaszła taka potrzeba. :)

 

Osobiście mam nadzieję, że następnym razem będzie już tylko lepiej.

 

Dziękuję Wam wszystkim za pomoc! Przy najbliższej okazji stawiam :Beer:

Link to comment
Share on other sites

Ściągnąłem tifa nr 1 ale wydaje mi się że coś poszło nie tak z obróbką.

Jeśli wstawiłbyś same rawy lub pojedyncze klatki w formacie tiff to będzie łatwiej z obrobieniem materiału.

Już wskazany tiff ma strasznie powycinane lewelsy.

Link to comment
Share on other sites

Wrzucam surowe RAWy.

 

Pierwsza paczka:

DSC2886.NEF

DSC2887.NEF

DSC2888.NEF

 

Druga paczka + Dark:

DSC2892.NEF

DSC2893.NEF

DSC2894.NEF

DSC2895.NEF

DSC2908.NEF

 

 

Wybaczcie za taki rozgardiasz :(

 

PS.

Trzeba kliknąć na dole, po prawej "Slow download".

Edited by Kuba J.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 72 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 134 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.