Jump to content
Sign in to follow this  
Zolthar

Teleskop dla 7 latka no i jego taty też :)

Recommended Posts

Witam wszystkich,

Mam pytanko o teleskop/lornetkę dla 7 latka, ale może najsampierw opiszę co i jak.

Sam jestem fotografem posiadam aparat Nikon D700 i zawsze marzyło mi się aby porobić fajne zdjęcia kosmosu, wiadomo star trek, gwiezdne wojny itp. :)

Synek własnie oznajmił mi, że chciałby teleskop a mi dwa razy mówić takich rzeczy nie trzeba bo młody trafił idealnie w moje marzenia więc zacząłem się tym troszkę interesować.

Problem w tym, że synek ma różne zachcianki i nie wiem czy go to wciągnie czy nie, z mojej strony na pewno łatwiej mi go tym zarazić bo to coś co lubię i łatwiej mi przyjdzie doczytanie o astrofotografii niż o graniu na gitarze, dlatego też szukam czegoś co go nie zrazi do tego typu fotografii a jednocześnie nie będzie jakoś bardzo drogie na wypadek jakby mu się znudziło wtedy nie będę żałował wydanych pieniędzy.

Mieszkam w bloku na parterze i niestety akurat na balkonie po stronie gdzie jest z reguły księżyc jest sporo lamp ulicznych tych sodowych no i nie wiem na ile to przeszkodzi w obserwacjach.

Na pewno dobrze by było żeby mały mógł sam przenosić sprzęt z pokoju na balkon i nazad, nie ukrywam, że zależałoby mi też na podpięciu do teleskopu aparatu, aczkolwiek jeśli cena będzie zbyt duża to sobie to daruję, bardziej mi chodzi o to aby mały miał frajdę z obserwacji, może gdzies zobaczy swojego bohatera Ben 10 Ultimate Alien :P

Tak sobie poszukałem na sieci i gdzieś czytałem o refraktorach skylux zaś w kwocie około 500 zł widziałem reflektor taki jak ten: http://www.teleskopowo.pl/Teleskop_Sky_Watcher_SK1141EQ1_399zl-34.html oraz ten http://www.teleskopowo.pl/Teleskop_Sky_Watcher_SK1149EQ2-31.html