Skocz do zawartości

Najgorsze praktyki i największe wpadki


gregor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

 

W najbliższych dniach prawdopodobnie obiorę swój pierwszy teleskop (synta 200/1200),

jednak ponieważ jestem kompletnym laikiem i początkującym astroholikiem chciałbym

uniknąć jak największej liczby wpadek podczas użytkowania tegoż telepa.

Stąd moje pytanie do Szanownych Forumowiczów :D :

 

Jakich rzeczy nie należy nigdy robić ze sprzętem ( transport, składanie, rozstawianie,

czyszczenie, przechowywanie , ogólnie pojęte użytkowanie ) ?

Jeśli ktoś popełnił jakąś gafę to na czym ona polegała?

 

Czekam na wasze uwagi/porady/historie :salu:

 

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Janusz_P.

To proste zanim cokolwiek zrobisz lub zepsujesz to pomyśl najpierw a unikniesz wielu wpadek, masz problem pisz na forum a nie ciąg na siłę bo coś urwiesz :wink: .

O Syncie, jej recencji live i liftingu on line to tu już zużyto chyba z setkę klawiatur tak więc masz co czytać w archiwum 8)

Statystyczne rzecz biorąc żaden polak nie czyta instrukcji obsługi, bądź nie chlubnym wyjątkiem od tej reguły i powodzenia w pierwszych obserwacjach sporym, nowym teleskopem 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Janusz_P.
Nigdy nie używaj refraktora jako kija baseballowego!

Mówisz zapewne o szukaczu do Synty bo kolega kupuje Newtona a nie refraktor :shock:

 

ps. Gregory, z tym tytułem postu jak z "Faktu" rodem (ale przywaliłeś) to będziesz miał tu multum odwiedzin ciekawskich sensacji forumowiczów a mało meritum sprawy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach